Måndag (260622)

Mer bilder.

/D


Tidig morgon och Linda ska åka till jobbet.


Tre timmar senare är jag vaken.


Lite senare även Albin.


Och till sist Adina.


Slit och släp.


Frasse spanar.


Adina ska åka och bada med några kompisar så hon steker pannkakor att ta med sig.


Jag och Albin ska posta ett paket.


Nu har jag lämnat Adina och hennes kompisar vid badet.


Albin ska åka och bada med Theo och hans pappa, fast dom skulle till en sjö.


Ännu mer!


Nu är jag på väg till jobbet.


En liten matbit innan jag kör igång.


Uppsittning!


Linda fotar: Albin och Theo äter glass.


Linda fotar: Nu är Adina hemma igen.


Linda fotar: Albin ska sova över hos Theo så det blir bara tjejerna som äter middag, jag jobbar ju fortfarande.


Nu är jag på väg hem.


Jag möts av tjejkväll med film i soffan.


Idag kom jag äntligen ihåg att be om en t-shirt på jobbet.


Linda är duktig.


Selma och Nuttis myser också, Selma ligger och håller om Nuttis med både framben och bakben.

Fredag, Midsommarafton (260619)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen och även midsommarafton.


Adina sover.


Albin också.


Frasse är halvt vaken.


Dags att åka till jobbet.


Suck, broöppning.


Tuffe är vaken.


Nu är vi på plats, verkar lugnt nu på morgonen.


Då hinner vi titta på en slussning.


Många båtar idag.


Lindas bild: Nu ska dom åka till badet.


Lindas bild: Fast först måste dom köpa lunch som dom kan ta med sig.


Lindas bild: Nu sitter dom på spårvagnen.


Lindas bild: Dom får gå en liten bit.


Jag fick en kompis på armen!


Lindas bild: Kul med bad.


Lindas bild: Nu ska dom äta lunch.


Jag också, restaurangen är stängd idag så jag fick gå till ett annat ställe.


Full fart!


Lindas bild: Fika i tältet.


Lindas bild: Adina ville ha slush.


Lindas bild: Albin också.


Nu är dom hemma igen.


Jag är också på väg.


Sinnessjukt varmt, kolla klockan och temperaturen.


Albin spelar.


Adina myser i soffan.


Linda sa att jag inte fick fota men det gjorde jag ändå, hon tyckte att potatisen såg bränd ut.


Adina tömmer kattlådan.


En sen fredagsbild.


Attans, läsken var slut!


Frasse har fått en “vägg” på sitt spanarställe.


Lagom storlek?


Ja det blir nog bra.


Lite soffmys innan läggdags.


Just det, Gösta måste få en mask också, sen kan vi lägga oss.

Onsdag (260617)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Albin tappade en tand igår, detta hittade jag i köket nu.


Nu är han vaken men han har inte sett lappen än.


Även Adina har vaknat.


Lite frisk luft i det fina vädret.


Dags för lunch.


Linda fick en present av några dagisbarn idag, dom ska sluta.


Tjusigt.


Adina virkar vidare, snart är väskan klar.


Ännu mer.


Nu händer det tydligen saker nere på gården, spaning på riktigt!


En granne behövde ha nya hörlurar så Linda var snäll och åkte förbi Netonnet på vägen hem efter jobbet.


Nu kom Albin hem efter att ha varit ute en sväng.


Matlagning.


Adina ska iväg till en klasskompis, dom ska hänga i en park och äta McDonalds och sen ha övernattning så hon kommer hem imorgon.


Vi andra åt ris med baconsås.


Nu ska det handlas lite, såna små utländska butiker är ju helt fantastiska!


Kolla på anabolacitronerna jag köpte, helt galet.


Det är inte bara jag som dammsuger.


Nu blir det Yatzy.


Det var dagens andra för mig.


Behöver jag berätta vem som vann?


Gösta är framme och säger godnatt.

Måndag (260615)

Mer bilder.

/D


Nu ska Linda ta spårvagnen till jobbet.


Jag är vaken.


Och jag fick massa solar.


Adina är vaken.


Albin också.


Nu är jag på väg till jobbet.


Med tanke på molnen så känns det som att det kommer bli ett smalt klientel idag.


Jag undrar vilket Söderköping dom tänker på för jag har då inte hört något.


I brist på annat så får man väl titta på en slussning.


Nu kom det lite folk, då åker vi!


Stackarna fick ta fram sina paraply i vagnarna.


Nu blir det en näringsriktig lunch.


Fan kallt att stå still när det inte kommer kunder, då går man in på Smultronstället och ställer sig under deras infravärme.
När deras gäster har gått så kommer fåglarna och tar resterna.


Nu lägger vi ner för idag, godnatt Tuffe!


Denna bilden har ni ju sett förut, alltid när jag tar frisk luft men nu är det Linda som går den vägen.


Albin spelar såklart.


Adina har virkat.


Vi har lagt till en “tagg” på Tuffes nyckelknippa också.


Hmm, kommer jag aldrig få komma hem?
Jävla trafik!


Nu ska jag hämta vinsten från imorse, ska även köpa några öl eftersom idag är min fredag då jag är ledig tis-ons och sen jobbar resten av veckan.


Nu är jag hemma och Adina har fortfarande pyjamas.


Korv och pasta till middag.


Jag trodde att jag skulle få ta “helg” nu men kollegan hörde av sig och frågade om jag kunde ta hans pass imorgon.
Självklart sa jag, dricka upp denna och sen är det klart.


Nu vet jag inte vad dom gör.


Det är tydligen inte bara jag som kan dammsuga.


Glasspaus innan läggdags.

Fredag (260612)

Mer bilder.

/D


Tidig morgon och Linda ska åka till jobbet.


Jag vaknade strax efter, ändå skönt att vakna självmant istället för larmet.


Linda fotar på sitt jobb.


Frasse ville ut tidigt idag.


Adina tjuvfotar i kyrkan på sin avslutning idag, hon har sovit borta inatt hos sin kompis för dom skulle “piffa” sig tillsammans nu på morgonen.


Nu har Albin vaknat.


Då ska han äntligen få sin egen hemnyckel.


Inget är som väntans tider.


Nu är den äntligen klar, då fixar vi lite frukost.


Hyfsat billigt idag, lika bra att fylla upp.


Och sen handla lite gottis till helgen.


Nu kom Adina hem, så såg hon ut på avslutningen idag, jag ska snart köra henne till Lindas jobb för en av Lindas kollegors barn var också där idag.


Och så såg Albin ut på hans avslutning igår.


Bilen började stiga i temp, gick upp till 95 grader så då var det bara att svänga av vid närmsta mack, hela flaskan gick i.


Eftersom Adina fick nys om att Albin fick McDonalds tidigare så ville hon såklart också ha.


Nu tar vi lunch, dock inte för mig eftersom jag äter på restaurangen om en liten stund.


Slit och släp!


Jag hinner ett varv med dammsugaren också.


Linda gjorde rabarberpaj på jobbet.


Nu är jag på väg mot jobbet.


Den fontänen var lite avslagen tycker jag.


En liten matbit innan jag kör igång.


Där kommer Jeanette rullandes, snart min tur.


Jag hinner gå en sväng och titta lite först.


Nu ska Linda och Adina åka hem.


Dom hittade tydligen en “påse” borta på Mirum.


Betala för en men få två så det var ju bra.


Nu är dom hemma igen.


Det är varmt idag!


Nu ska Tuffe få kvällsmat.


Dom äter middag där hemma, Albin har kompis som ska sova över.


Nu är jag hemma!


Jag vet inte riktigt vad dom gör.


Adina pratar med sin kompis.


Frasse är ute igen.


Nu har hon satt sig.


Adina ville se film.


Men grabbarna ville spela.


Sen bytte dom spel.


Och nu bytte dom igen.


Gösta kom fram och sa godnatt.


Hon som ville se ett sista avsnitt av “Masked Singer” har tydligen kastat in handduken, nu går vi och lägger oss.