All posts by Linda

Det går bra nu

I Lördags så var jag iväg hela dagen med Pernilla och Lena i Ullared.
Det blev mycket shopping men inte så mycket som jag hade hoppats på.
Men det viktigaste blev det ialla fall. Så nu är Adina rustad och redo inför hösten och vintern samt så är julklappar till henne inhandlat.

Nu är jag inne på sista veckan som vikarie på skolan som jag varit på de sista veckorna men idag fick jag ett positivt besked. Jag ska vara kvar en vecka till sen så blir jag flyttad till en annan skola i två veckor. Jag var lite orolig att jag inte skulle få jobba så mycket, men det rullar på ganska bra nu ju 🙂

Nehe, dags för kvällssysslorna innan det är läggdags och ladda batterierna inför en ny dag.
Trevlig kväll och sov gott!

/L

Adina_Ullared

Sjuklingar

Som ett brev på posten så hittade  förkylningen fram till oss.
Adina började redan i Tisdags med att vara lite snorig och hostig men sen igår eftermiddag började även jag känna mig hängig så idag har vi varit hemma istället för jobb och dagis.
Skyller allt på dagisbacillerna. Nästan alla barn är visst snoriga nu, så typiskt.
Och de hade märkt av igår att Adina började bli sämre då hon inte åt några Adina portioner utan hon hade bara ätit lite. Hon brukar vara duktig och äta bra varje dag. 🙂

Så även morgondagen blir att spendera här hemma. Då ska vi kurera oss ordentligt för på Lördag morgon så ska jag åka till Ullared! Äntligen! som jag har längtat och velat åka dit så nu ska jag inte bli sämre så jag kan åka som planerat.

Trevlig Torsdagskväll!

/L

Sista sommardagarna?

I helgen så har vädret varit riktigt fint och soligt. Kan vara de sista varma och soliga dagarna innan det vänder och börjar blåsa kallt och temperaturen sjunker.
Självklart tog vi vara på värmen och har varit utomhus. Igår var vi ute på gården en stund och idag tog vi oss en promenad med Leon och Pernilla till Vasaparken som ligger i centrum.
Sen kom även Pia och Amelia och Pernillas kompis med hennes son.
Så idag har det varit en härlig lekdag.
Även Buster var med och han var nog riktigt trött efter promenaderna fram och tillbaka.

Imorgon är det en ny jobbvecka, vi får hålla tummarna att Adina håller sig frisk och att det inte blir allvarligare än att hennes näsa rinner lite.

/L

Orolig sömn

Nu har Adina vaknat flera gånger under de sista två nätterna.
Förmodligen är det alla nya intryck ifrån dagis som gör att sömnen blir lite störd.
Jag hoppas att hon slappnar av och sover bättre i natt eftersom en annan gärna inte kan vila en stund på förmiddagen även om det skulle behövas just nu då det inte blivit så mycket sömn de här sista nätterna.

Idag var hon riktigt trött efter dagis så det blev en tidig kväll för Adina. Jag tror inte att klockan hann bli halv sex innan hon somnade för natten.
Men det är bra att hon somnar tidigt då det även är tidiga mornar här.
Det går bra på nya jobbet, men jag tycker att man har lite väl gott om tid på sig.
Det är inte alls samma stress som jag är van vid. Även om det är stora mängder mat och plock så hade jag gärna velat få mer gjort. Men man vänjer sig nog helt enkelt.
Det kan vara skönt att man inte behöver jäkta allt för mycket även om det kan bli lite segt att vänta på att klockan ska gå.

Nu är det förberedelser inför morgondagen som gäller.
4.30 så är det morgon och en ny dag som rullar på.
Trevlig kväll!

/L

Spökar det?

Såg nu när jag skulle blogga att det är ett par inlägg som har försvunnit.
Förmodligen spökar det inte utan Daniel sa att det hade varit något krångel med bloggen.
Så nu är ju frågan om ni sett det som jag skrivit om innan eller inte.
Men ialla fall så kommer nästa vecka även den att rulla på med jobb och dagis.
Det är fullt upp nu i tre veckor framöver så tiden kommer nog inte att räcka till med så mycket bloggande. Sen så är ju vardagen ändå ganska sig lik hela veckan fram till Fredag när man äntligen tar helg och lite ledigt. Så det blir inte så speciellt intressant eller varierande läsning ändå.
Adina har varit riktigt bråkig och inte lyssnat alls på oss idag.
När vi sagt nej så har hon bara skrattat och fortsatt.
Men som tur var när orken tagit slut så somnade hon snabbt och utan gnäll ikväll.
Nu hoppas vi bara att hon sover utan att vakna i natt.

Trevlig kväll och hoppas ni får en bra vecka!
Det börjar bli kyligare nu så sakta men säkert kommer även hösten.

/L