All posts by Linda

Augusti

Idag är det redan 1:a Augusti och nu närmar sig Adinas dag, inte alls långt kvar tills prinsessan blir 1år. Så igår var vi och beställde smörgåstårta. Hade gärna velat göra den själv men insåg att jag inte kommer ha tid eller plats att göra den själv. Men baka och göra tårtan ska jag minsann göra. Så igår köpte jag och Adina ballonger, ljus och dekorationer till tårtan så nu kommer det bli så fint 🙂 och även inbjudningarna är fixade. Idag har vi också varit effektiva. Nu på förmiddagen så har vi hunnit med att handla, baka och jag har fått iväg två jobbansökningar till. Nu sover Adina så jag passar på att njuta av lite kaffe innan det är dags att börja rensa lite och få ordning här hemma. Ha en trevlig dag!

/L

Förberedelser

Nu närmar sig Adinas 1-års dag.
Så idag på förmiddagen har vi bakat lite, som tur var hittade inte Adina på allt för mycket bus så jag kunde baka i lugn och ro.

Idag har även alla leksaker som går att tvättas i maskin blivit tvättade då Stjärna hade fått för sig att kissa i Adinas tält och igår kissade hon ner ankboken och den gick inte att rädda så den fick åka i soporna.

Det är mycket nu  om dagarna, vi är mycket ute och sen är det alla hushållssysslor och även lite mer jobb nu för min del så därför hinns inte bloggandet riktigt med.
På tal om annat, dags att fortsätta med middagslagningen.
Idag ska det mumsas dillkött, det är inte varje dag som man äter det.
Trevlig eftermiddag/kväll.

/L

Arbete

Nu är första arbetsveckan efter semestern avklarad, det var lite tungt att komma tillbaka till ett fysiskt arbete efter tre veckors ledighet, men det gick bra. 🙂

/D

2013-07-26 17.01.29

 

Regn och åska

Idag har vi ingen vidare tur med vädret.
Det regnar, åskar och är kvavt och äckligt både utomhus och inomhus.
Men efter regn kommer solsken sägs det så det hoppas vi på och
att det också blir lite friskare luft.

Igår var vi iväg en sväng först till mormor på jobbet en stund och hälsade på och sedan åkte vi ut till gammelmormor.
Idag hade jag även hoppats på att åka en sväng till morfars grav eftersom jag inte varit där en enda gång ännu. Men eftersom regnet vräker ner så får det nog bli en annan dag.
Imorgon ska jag jobba igen, kul! Nehe, ska inte sitta mer och slappa nu ska skicka iväg lite fler jobbansökningar medans Adina ändå sover.

Ha en bra dag!

/L

Långpromenad

Idag efter förmiddagsvilan så packade vi ihop lite matsäck och begav oss på utflykt med Pernilla och Leon till Laxtrappan.
Det är något nytt de har gjort för barnen i parken mitt i stan.
Självklart så tog vi oss en promenad och barnen tyckte det var roligt att busa av sig lite grann.

Det var inte stekande sol idag utan lite mulet så perfekt väder att gå långt.
Men benen är trötta nu, inte nog med att jag gått fram och tillbaka till stan så har det även gåtts promenader med Buster eftersom jag inte ville ta med slöhögen. Som ni vet så går han ju inte speciellt fort och så vill han gärna nosa på varenda träd i stort sett.
Det hade dessutom tagit alldeles för lång tid.
Blev ett kort inlägg ikväll, nu är det dags för kvällspromenaden och gå bort till Fia och Addes katter eftersom jag är kattvakt.

Trevlig kväll!

/L

Adina_Leon_laxtrappan