All posts by Daniel

Fredag (220722)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, lite behagligare väder idag.


Dags för frukost.


Och sen gå till fritids.


Nytt ställe för kidsen att hänga på.


Kall lunch idag.


Slit och släp.


Albin ville gå hem själv från fritids idag och nu kom han.


Då kan man ta helg.


Otippat?


Nu ska vi panta.


Och köpa läsk, självklart Fanta citron.


Mer spel.


Linda fixar en gardinstång.


Frasse hänger på balkongen.


Nu tar Linda också helg.


Smaskens.


Nu jävlar regnar det!


Linda försökte rädda jordgubbarna, helt genomsur.


Sen blev det spel med grannfrun och hennes föräldrar.

Onsdag (220720)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.
Adina är ju på kollo så idag blir det bara bilder på Albin.


Dags för frukost.


Spisreparatören är här för tredje gången på typ två månader.


Nu ska vi gå till fritids, dom ska till Vasaparken och bada idag.


Sen handla lite.


Slit och släp.


Nu blir det lunch.


Sen städa lite.


Ännu mer.


Spännande att ha utomhus.


Nu har jag hämtat Albin.


Då blir det mys med katterna och tv-spel.


Videosamtal med Morgan på Kreta.


Upp med båda så det blir lite skugga på balkongen.


Idag blir det egengjorda hamburgare till middag.


Smaskens.


Jordgubbarna måste vattnas.


Nu jävlar är det varmt, 51.7 grader på balkongen och 28.3 grader inomhus!


Sista dosen med avmaskningsmedel.


Albin och Leona spelar lite.


Den annars så “plufsiga” Nuttis ser så spinkig och ynklig ut efter en dusch.


Strax innan läggdags duschade Albin, jag tror det var Linda som var sugen på glass men hon vinklade det till att det var han som ville ha.

Måndag (220718)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.
Linda börjar jobba idag så jag är hemma själv med kidsen.


Glassen var slut, lika bra att gå till Coop.


Är det ett skämt eller?!


När morsan inte är hemma så blir det glass till frukost.


Spel som vanligt.


Nej tack.


Dags för lunch.


Frukstund.


Hej och hå.


Nu är dom igång igen.


Det ska tydligen installeras nytt fiber i huset, dock kommer vi inte byta eftersom vi är nöjda med det vi har.


Katterna ska få lite frisk luft.


Och även mer avmaskningsmedel, Linda beställer.


Nu har vi fått vår inbjudan till Altins kalas.


Sen blev det pasta med ost och baconsås till middag.


Frasse ska vägas.


Avmaskning.

Kolmården, Lördag (220716)

Bara bilder.

/D


Den där backen alltså.


Dags för Wildfire.


Piratskeppet.


Nu tittar dom på sälarna.


Där ligger en av dom.


Full fart.


Lunch.


Skalmans luftballonger.


Flygande mattor.


Mini-Hopp.


Fan också, två nummer ifrån.


Vi tar igen det i godisaffären.


En tiger.


En elefant.


Tre vargar ylar.


Kvällens middag.


Grabbarna spelar.


Frasse håller koll som vanligt.


Nu är mammorna igång med sin “fnitterdricka” igen.


Katterna softar lite.


Online-Yatzy med Morgan som bor på Kreta.


Kidsen somnar snart så nu tar vi kväll.

Fredag (220715)

Mer bilder.

/D


Då tar vi pannkaksfrukost.


Spel.


Mer spel.


Ännu mer spel.


Spelar man så mycket så man drar skallen i bordet så får syrran komma med kalla saker från frysen.


Nu är han glad igen.


Hej och hå.


Nu tar vi helg.


Romantisk fredagsmiddag.


Sen blev jag ivägtvingad till COOP för att fylla på fruktskålen.


Spel med grannfrun.


Frasse avslutar kvällen med att spana lite.