All posts by Linda

Torsdag

Idag började morgonen inte så bra för Adinas del. När vi var ute med Buster på morgonpromenaden så snubblade Adina i en ganska djup vattenpöl och även hennes snuttehund blev blöt och smutsig.
Efter att jag lyft upp henne så snubblade hon en gång till i samma pöl.
Jag tänkte att hon måste vara genomblöt om både fötter och ben men väl hemma igen så var hon torr som tur var.
Tack och lov så hade hon både overall och ordentliga skor på sig så det höll torrt.
När vi kom in igen så blev det en stunds tv-tittande innan det var dags att traska iväg till dagis.

Idag har jag inte känt mig så trött och hängig som igår så idag tog jag tag i badrummet och storstädade där inne och rensade lite i skåpen.
Sen så sorterade jag ut lite kläder ur Adinas lådor som hon vuxit ur samt så blev det en snabbdammsugning också innan det var dags att gå ut med Buster igen.

Man tycker att de timmarna hon är på dagis är ganska lång tid men inte det, tiden rinner iväg fort när man väl håller igång.
Nu idag så hade även vagnen kommit så när Daniel kom hem efter jobbet så hade han med sig ett riktigt stort paket.
Så imorgon blir det dags att öppna det och skruva ihop vagnen.

/L

2015-02-19 09.09.41
Daniel var och jobbade i Västervik idag, det var tomt i småbåtshamnen.

2015-02-19 12.32.23
Här hämtar han paketet på posten, hans bil passar inte riktigt in bland dom andra.

2015-02-19 15.22.35
Det var tydligen tungt att bära uppför trappen, tur att jag är gravid så jag slipper sånt.

2015-02-19 16.11.57
Adina skulle såklart inspektera, hon fick ta fram en pall för att nå upp.

2015-02-19 15.58.13
Idag blev det enkel middag med potatismos och köttbullar.

2015-02-19 17.59.38
Nu när Adina har somnat så blir det lite kvällsmys framför tvn.

Lilla sjuklingen (måndag, del 2)

Efter att vi kommit in ifrån promenaden med Buster så frågade jag Adina om hon ville ha pannkakor till lunch och självklart svarade hon ja!
Så vi gjorde smet och ställde oss och stekte pannkakor och vispade grädde.
Sen så säger hon att hon bara vill ha grädde och kanel på och ingen sylt.
Men efter att hon sett att jag ville ha sylt på så skulle minsann hon ha det med.

Sedan var det lek och bus här hemma. Hon var så duktig med att hjälpa till med tvätt och trä på kuddfodralen på sofforna. Det märktes inte på henne att hon var febrig men hon var fortfarande varm nu ikväll så hon får nog vara hemma ifrån dagis imorgon med. Återstår att se hur hon verkar må imorgon bitti.
Sen nu i eftermiddag så var det dags för vår katt Stjärna att få komma till katthimlen.
Eller som jag sa till Adina. Stjärna är sjuk och måste till doktorn.
Så medans jag var iväg med katten så var Eva snäll och tog hand om Adina så hon inte skulle behöva följa med.

/L

2015-02-16 12.51.05
Kan själv.

2015-02-16 12.53.29
Pannkakor till lunch är smaskens.

2015-02-16 15.19.21
Stackars Stjärna, hon lever fortfarande på bilden, men hon är på plats hos veterinären.

2015-02-16 16.48.26
Idag blev det kotletter till middag.

Febrig tjej (måndag)

Idag så blev det inget dagis för lilla Adina eftersom hon är så varm och har feber. Det blir en mysig hemma dag med mamma istället. Tack och lov är hon inte så hängig utan orkar vara vaken. Men det är lite lugnare än vanligt och musses klubbhus (barnprogram) går varm här hemma.

/L

image

webloppis.nu (torsdag, version2)

Nu så börjar storrensningen på allvar här hemma.
Nu har vi äntligen kommit igång med att fota en hel del saker och fått upp annonser på sidan.
Nu ikväll har vi även annonserat på blocket så förhoppningsvis har vi köpare inom en snar framtid.
Kika gärna in på vår webshop (<--klicka här) för att se vad vi har för saker till försäljning. Fortsatt trevlig kväll! /L

Hårklippning (onsdag)

Idag så började morgonen riktigt tidigt här hemma.
Eftersom att Adina hade vägrat att sova middag igår på dagis resulterade det hela med att hon somnade innan sex igår eftermiddag så imorse var hon pigg och vaken redan strax efter fyra.
Som tur var låg hon kvar i sängen en stund men sedan skulle vi upp och börja leka.
Efter att vi fått i oss lite frukost och gjort oss redo var det bara att gå ut på morgonpromenad med Buster.
Väl inne igen så startade jag Mimmie till Adina så jag kunde börja klippa Buster.
Han såg ut som en riktig dammvippa så det var bara att klippa ner pälsen.
Sedan efter att jag lämnat Adina på dagis så fortsatte klippandet.
Jag gick hem till Eva för att klippa Sally och efter att hon var klar blev det en snabbklippning av Eva med.
Jag kan nog kalla mig själv för hobbyfrisör snart.

När jag kom hem igen så började jag baka morotskaka till Pia som skickade med mig glutenfritt mjöl och de blev precis lika goda som vanliga. Jag kände inte någon smakskillnad alls så det vart lyckat.
Idag hade jag även tänkt att vila en stund eftersom det blev en så tidig morgon men det blev inget med det.
Eftersom allt går så långsamt för min del nu så tickade klockan iväg och det var dags att hämta hem lilla fröken.
Jag var helt säker på att hon sovit middag idag men inte det.
Vi hann knappt komma innanför dörren här hemma så lade hon sig ner på golvet och slocknade.
Det var bara att bära in henne till sängen och låta henne vila en stund.
Eftersom hon somnade så började jag förbereda middagen och sedan var det bara att väcka henne igen för en stunds bus innan det var matdags och sedan kvällsrutinerna.
Nu är hon i säng igen och somnade ganska fort så förhoppningsvis vaknar hon inte allt för tidigt imorgon bitti.

/L

2015-02-11 07.59.20
Frisering på gång.

2015-02-11 14.31.57
Trött efter dagis.

2015-02-11 15.18.11
Sömntutan.

2015-02-11 16.06.03
Idag blev det kyckling och klyftpotatis med massa tzatziki.