All posts by Linda

Kontroller (måndag)

Idag så var det fullt upp.
På morgonen så hade Adina sådan energi så då gick vi och busade med Leon en stund eftersom de inte har setts på länge då han varit sjuk.
Sen när vi kom hem var det bara för Adina att äta lite lunch innan vi skulle iväg på två och ett halvt års kontroll på vårdcentralen.
Det var väga, mäta och lite olika uppgifter som barnmorskan ville att hon skulle göra.
Även att Adina var lite blyg så löste hon det riktigt bra och hon var även imponerad över att Adina hade sådan koll på många färger och att hon kan räkna.
Tydligen är det inte vanligt vid så låg ålder och inget de kollar förens vid fyra års kontrollen så jag blev riktigt stolt över Adina.

Sedan i eftermiddags så hade vi tid på ett tillväxt ultraljud eftersom barnmorskan ville vara säker på att barnet inte är för litet och växer som det ska inne i magen.
Efter att de hade mätt och tittat så fick vi till svar att det inte var några konstigheter och att barnet var normalstort. Det var som barnmorskan trodde, eftersom att jag är så lång så “gömmer” sig barnet långt in så det var bra nyheter.

Idag är det även min första lediga dag, så nu ska jag försöka ta det lite lugnt om dagarna så bebisen växer som den ska och att det inte blir en för tidig födsel.
Hoppas att ni har haft en bra helg samt måndag!

/L

image
Hundpromenad.

image
Dags för ultraljud.

image
Det är slitsamt att leka med Leon.

image
Idag blev det pasta och kyckling.

Torsdag

Idag när jag skulle lämna Adina på dagis så hade hon bråttom in och börja leka.
Hon skulle inte med till sin hylla för att hänga av sig så jag fick lämna hennes kläder och hon sa hejdå snabbt.
Det var bra att hon var duktig och snabb idag så jag kunde åka iväg till jobbet.
Det har tagit närmare en timme om mornarna nu när det har snöat så mycket och varit halt på vägarna men idag var väglaget bättre och jag kom i tid och behövde inte skynda mig allt för mycket.
Och på tal om jobb, imorgon så är det den sista arbetsdagen för min del ett tag framöver.
Det känns skönt eftersom det är riktigt tungt och svårt att klara av arbetsuppgifterna ordentligt.

Imorgon är det redan fredag och vi har väl inte några speciella planer inför helgen utan tar det lite som det kommer.
Återstår att se vad helgen har att erbjuda helt enkelt.

/L

2015-02-05 15.16.18
Adina hade inte sovit på dagis idag så hon somnade nästan direkt när hon och Daniel kom hem.

2015-02-05 17.00.01
Men sen vaknade hon och började busa.

2015-02-05 17.22.50
Idag blev det fisk och äggsås.

Söndag

Då var det redan Söndag igen.
Igår kväll var jag så trött så jag gick och la mig redan strax innan tio och när Adina kom in till oss imorse strax efter klockan sju så kände jag mig fortfarande trött även att jag sovit så länge och djupt inatt. Men efter att vi kommit upp och fått i oss frukost och badat så gick vi bort till Eva och hämtade hem Buster, för han följde med Eva hem igår kväll och fick sova över där.
Sen gick vi bara hem med honom för att åka ut till mormor och morfar en stund och hälsa på.
Som vanligt var det full fart på Adina och idag tror jag även att både mormor och morfar var helt slut efter att vi åkt hem. Det tog inte många minuter för Adina innan hon somnade i bilen och sen fick hon sova middag vidare här hemma.

Imorgon påbörjar jag min sista arbetsvecka innan det är dags att påbörja min mammaledighet.
Men de sista dagarna har känts riktigt tunga så vi får se om det kommer att gå hela veckan eller hur det blir med den saken.

Nu återstår lite avkoppling i soffan innan det blir läggdags får våran del.
Trevlig kväll!

/L

image
Godisgrisen.

Fredag igen

Då var det redan fredag igen och en ledig helg väntar. När jag kom hem efter jobbet så var Adina och Daniel redan hemma. Jag inspekterade den nya spisen som kom på plats idag och strax därefter var det bara att klä på oss och gå en promenad bort med familjen till centrum. Det var mycket folk i farten så vi delade upp oss för att alla ärenden skulle gå lite fortare så vi kunde komma hem och börja laga mat.
Jag och Adina började inne på apoteket medans Daniel gick till “Gotthuset” och hämtade paket, så nu har jag hämtat ut ännu fler sprutor. Tack och lov går det mycket bättre om kvällarna nu när man börjar lära sig hur man ska göra för att det inte ska kännas obehagligt.
Efter matlagningen så blev det en stunds fredagsmys framför tv:n för Adinas del med Musses Klubbhus, saft och stjärnchips. 🙂 Det blev inte allt för sent för hennes del ikväll eftersom jag såg på henne att hon började bli trött
och hon var ganska lättsövd ikväll.
Nu ikväll har Daniel satt ihop våra nya fönsterlampor som fick hänga ute på balkongen och nu är även julstjärnan och adinas gran nerpackade. Äntligen är allt julpynt nertaget och får vänta tills vintern innan det är dags att packa upp det igen.

Trevlig kväll och helg till er alla!

/L

2015-01-30 11.10.13
Flytta på er, jävla klappmongon! /Daniel

2015-01-30 13.05.28
Solen tittade fram på vägen hem. /Daniel

2015-01-30 14.14.30
Fredagsfika på jobbet, vi skulle tydligen fira att vi var så jävla grymma 2014 så dom bjöd på tårta. /Daniel

2015-01-30 15.33.11
Ni trodde väl inte att jag hade glömt? På väg hem från dagis.

2015-01-30 15.44.24
Nya räcern, nu jävlar ska det lagas mat!
Den blev invigd med pasta och köttfärssås.

2015-01-30 17.40.47
Adina vill hjälpa till att öppna pappas paket.

2015-01-30 17.49.06
Nya fönsterlamporna.

2015-01-30 18.46.24
Fredagsmys.

2015-01-30 20.29.13
Så blev lamporna.

Fredag

Idag är det ingen vanlig dag det är nämligen så att gammelfarmor Nelly fyller hela 96 år, stort Grattis och ett fyrfaldigt  leve, hipp hipp, hurra, hurra, hurra!!
Nu har vi dessutom kommit fram till Kalmar. Även att jag kom iväg lite tidigare ifrån jobbet så blev klockan ändå närmare halv fyra innan vi kunde börja nerresan. Men nu är vi i alla fall framme och Adina hade inte bråttom i säng ikväll. Hon skulle styra och ställa med sina saker och det tog ett bra tag innan hon varvade ner och somnade. Nu sover hon så sött i sin säng och förmodligen kommer vi snart göra det med. Imorgon ska det ju bli kalas så då måste vi vara pigga och alerta. Men på förmiddagen hinns det nog med en del bus också. 🙂

/L

2015-01-23 08.29.16
Daniels frukostutsikt imorse.

2015-01-23 09.24.48
Daniel är på väg hem från Gamleby, “Hej mitt vinterland”.
Tråkigt för honom att först köra 30 mil i jobbet och sen köra 30 mil igen till Kalmar.

2015-01-23 14.49.12
Har ni träffat han som alltid gnuggar nyllet i snön på promenaderna?

2015-01-23 16.36.02
Den obligatoriska “åka-bil-korven” måste man ju ha.

2015-01-23 19.14.51
Riktigt fint med torr asfalt i Kalmar, bara att spetta på då ju.

2015-01-23 19.47.31
Här är lite prylar som Daniel Skulle fixa till hans kusiners sommarstuga, nu är det på gång.

2015-01-23 20.00.13
Fast först så skulle han mosa i sig kroppkakor med lingon, smör och mjölk.
Kan ni förstå att min man dricker mjölk till maten, klockan 20, en fredagkväll?
“Ja vad fan ska man annars ha till kroppkakor” vrålar han.

2015-01-23 22.05.13
Nu ska vi se.

2015-01-23 23.32.56
Det tar sig, tror jag.