All posts by Linda

Fotografering

Idag på dagis så var det idag dags för fotografering.
Jag är så nyfiken på hur bilderna blir, men jag får nog allt vara nyfiken ett tag till innan de är klara och man får se resultatet. 🙂
Mindre roligt var det att Daniel idag fick hämta hem en febrig och gnällig Adina , men tur i oturen så hann hon i alla fall med att bli fotad innan.
Så imorgon blir det vab för min del.
Vi får hålla tummarna för att febern går över snabbt så hon kan gå till dagis på Torsdag igen.
Troligen är det i samband med alla tänder som är på gång just nu så det inte är något annat virus eller liknande.
Det har bara exploderat på den fronten så det är inte konstigt att hon är lite febrig och gnällig.
Nu är det snart sovdags, vi får hoppas att det blir en lugn natt och att Adina lyckas få ordentligt med sömn utan att vakna allt för många gånger under natten.

/L

Blandade helgsysslor

Igår (Lördag) så åkte vi ut till gammelmormor Saara och kopplade in en dator till henne nu när vi måste få bort mycket saker här hemma och få mer utrymme eftersom Adina ska få eget rum.
Hon har länge velat fram och tillbaka men igår så hade hon inte så mycket att säga till om och hon blev nog riktigt nöjd tillslut ändå.
Nu har hon något att sysselsätta sig med eftersom det är en hel del att lära sig innan man kommer igång ordentligt.

Sen så har vi fortsatt rensningen här hemma och nu börjar det äntligen bli lite mer ordning.
Det är inte klokt hur mycket saker och prylar man har som man egentligen inte har någon anledning att ha.
Men vi har halkat efter lite så det blev inte klart denna helg heller.
Men nästa helg måste vi ta tag i det sista, och då ska det bäras och flyttas runt.
Än så länge har vi slängt och rensat bort allt vi inte behöver ha framme.

Adina är lika sprallig som vanligt men hon har varit lite kinkig med maten, men hon har ätit mycket annat så det är väl tänderna som ställer till det lite för henne.
På Tisdag är det dags för fotografering på dagis så det ska bli spännande att se hur hennes första “skolkort” kommer att se ut 🙂 Hoppas att hon sitter still så de blir fina.

Imorgon börjar en ny vecka och förhoppningsvis rullar den på som tänkt.

Hoppas att ni har haft en bra och solig hösthelg!
Vi har haft sol och fint väder.

/L

Saara_dator

Mer och fler

I natt så vaknade Adina och vägrade somna om, det var mycket gnäll och hon hade svårt att ligga still i sin säng.
Jag försökte få henne att somna mellan oss men inte heller det gick bra.
Hon bara for runt och kunde inte ligga still och få lugn och ro.
Tillslut så satte jag mig i soffan med henne så hon fick somna sittandes i mitt knä sen sov hon vidare.
Jag misstänkte att det var dags för fler tänder och mycket riktigt när jag kände efter idag så har det spruckit upp mitt fram upptill.
Det måste vara riktigt jobbigt för henne nu när de börjar komma en efter en.

Idag på jobbet så fick jag även reda på att de var så nöjda med mig att jag får stanna kvar ända tills kocken kommer tillbaka ifrån sin sjukskrivning vilket kan bli allt mellan en vecka till fler veckor.
Så det var härligt att höra att jag har jobb varje dag framöver ett tag till. 🙂

/L

Fler tänder

Efter några dagars gnällande, kinkighet, knappt ingen matlust och extremt klängig Adina så har vi nu fått en förklaring på detta.
Det är nämligen en till tand som har tittat fram.
Det var en tand uppe på vänstra sidan, så nu är det sex stycken tänder.
Det är klart att det måste göra ont och de har ju börjat ploppa upp en efter en nu under ganska kort tid dessutom.
Men det konstiga är att det ännu inte kommit fram något fram upptill, men det kommer nog snart det med eftersom att det verkar gå i en rasande fart nu när de väl har börjat.

Blev ett kort inlägg nu ikväll, imorgon är det åter jobb igen och förhoppningsvis får jag förlängt med jobb även nästa vecka på den skolan som jag är på nu då den personen jag vikarierar för fortfarande ska vara sjukskriven då. Det är ju bara bra för min del.

Ha en fortsatt trevlig måndagskväll!

/L

Kanelbullens dag

Idag så börjades det prata om kanelbullens dag redan på morgon radion på väg till jobbet.
och idag på förmiddagen när vi hade fikarast så bjöds det självklart på bullar.
Det var nästan självklart med tanke på att det alltid brukar vara något gott till fredagsfikat.
Den här veckan så har jag jobbat på en ny skola och de har varit trevliga och bra där.
Jag har även jobbat lite längre om dagarna så det har blivit Daniel som har hämtat Adina på dagis.
Han berättade att hon hade blivit så glad när pappa kommit till dagis och hämtat henne.
Det kan jag förstå då det blivit långa dagar och sen är det ju lite roligt med omväxling för hennes del så det inte bara är mamma som hämtar.

Idag har vi tagit tag i förra veckans projekt, det ska ju bli ett eget rum till Adina snart, men fortfarande är det en hel del grejer som ska rensas ut och slängas eller flyttas.
Imorgon är det dags för däckbyte också då det redan är minusgrader på morgon.

Även denna helg är vi inte sysslolösa. Nu blir det några timmars sömn så vi orkar med allt plus massa bus med lilla Adina.
Trevlig helg och godnatt!

/L