All posts by Linda

25 år

Idag så är det min födelsedag.
Det har inte varit något speciellt idag utan det har känts som en helt vanlig dag förutom att jag är ledig ifrån jobbet hela veckan.
Sen så överraskade Daniel mig med en födelsedagspresent och även Karin och Rebecca var uppe på en snabbfika förut idag.

För övrigt så har jag och Adina styrt och ställt här hemma.
Men i morgon så tänkte jag att vi ska ta oss en promenad bort till centrum så jag får handla nya skor och nya kläder. Nu är det mammas tur att förnya garderoben lite 🙂

På Fredag åker vi ner till Kalmar över helgen.
Det känns som om den här veckan kommer gå fort med tanke på att det ska hinnas med att måla klart i Adinas rum, bakas och så dyker det säkert upp mer projekt under veckans gång.
Men det är bara att ta en dag i taget och försöka hinna med det mesta så gått det går.

Nu blir det snart kvällspromenad med Buster ut i höstrusket innan det är dags att hoppa in i en varm dusch och sedan krypa ner i sängen för en stunds tv-tittande och sova.
Trevlig kväll!

/L

Förändringar och förvandlingar

Nu i helgen så har vi fortsatt att greja och flytta om här hemma,
jag tröttnade även på att Adina ska behöva ha blå tapeter så i Lördags åkte vi och köpte en hink med rosa färg och jag satte igång med att måla över tapeten, lätt och smidigt sätt att förnya och göra om lite.
Dessvärre är det inte riktigt färdigt än men på god väg. Och resultatet blev faktiskt bättre än förväntat så jag är riktigt nöjd. Vi får hoppas att även Adina blir nöjd nu när förvandlingen är på gång av hennes prinsessrum. 🙂

Idag så samlades hela familjen vid morfars grav och efteråt åkte vi ut till mormor för att äta gott och fira mig lite då jag har födelsedag imorgon.
Tack även Bernt och Birgitta för födelsedagskortet som kom på posten!
Jag blev även uppvaktad i Fredags på jobbet eftersom jag är ledig hela nästa vecka.
Eftersom jag nu ska byta skola igen och hoppa vidare så ville de ge mig en födelsedagsblomma samt för att jag är så duktig. Så det var gulligt av dem alla tanterna och det känns bra att de var nöjda med min tid i köket.

Nehe, nu är det dags för kvällspromenad och imorgon ska jag och Adina städa och greja här hemma och även komma igång lite med all bakning som jag tänkt hinna med i veckan.

Trevlig kväll!

/L

image

image

Baka, baka liten kaka

Ja, nu har jag bakat en hel del under gårdagen och idag.
Dessvärre inte hemma utan på jobbet.
Eftersom det är ca 1900 portioner mat dagligen så krävdes det en hel del Äppelpajer då det skulle vara efterrätt idag.
Jag började igår och stod nästan hela dagen och bakade och idag var det inte så mycket bakande om man jämnför med gårdagen.
Mycket pajer blev det i alla fall, 128 stora bleck så nu är jag inte så speciellt sugen på att baka pajer på ett tag, haha.

Nästa vecka är det höstlov för både min och Adinas del så vi kommer att baka en hel del ändå här hemma eftersom jag har fått en bakbeställning.
Det var lite roligt, det är en dam som beställt förut ett par gånger av mig och nu ville hon ha en ny laddning. 🙂
Så det kommer bakas bullar, kärleksmums, kolakakor och chokladbröd.
Och när vi ändå är i gång så blir det att fylla på i våran frys med.

Nu i helgen så har jag tänkt att vi ska bli klara här hemma.
Det är fortfarande saker som ska bäras ner i källaren och så måste det eventuellt möbleras om lite då vår klädbyrå står i köket för tillfället.
Det är en köksö just nu, lite trångt bara så den ska vi hitta plats åt.

Imorgon så kommer även kusinerna ner ifrån Karlstad och stannar över helgen och så ska vi fira min födelsedag samt så ska vi fira mormor och morfars bröllopsdag.
(De skulle ha firat 50-år som gifta om morfar fortfarande hade levt.)

I natt så sov Adina hela natten lång, det var så länge sen sist så jag minns inte ens när det var som vi fick sova en hel natt sist utan avbruten sömn.
Det var mer än välbehövligt kan jag tala om.
Jag räknade även de nya tänderna som tittat fram, så nu har Adina  åtta tänder som är lika fördelade med fyra nere och fyra uppe.

Fortsatt trevlig kväll och trevlig helg!

/L

Eget rum

Nu är febern äntligen över och idag var Adina på dagis igen.
Nu i helgen så blev det äntligen dags för Adinas egna rum.
Hon såg så glad ut när alla leksaker var samlade i rummet och hon lekte glatt en stund innan det var dags att börja släpa iväg och runt på leksakerna överallt igen.
Hon sov även middag och natten i sin nya säng men eftersom hon kan klättra ur den så hörde man henne tassa runt och klättrade upp till oss mitt i natten.
Så nu i natt och ett tag till framöver så blir det spjälsängen.

I Söndags (igår) så var mormor här och busade med Adina hela eftermiddagen, hon körde helt slut på henne så hon somnade direkt när jag la ner henne i sängen.

/L

Adina_eget_rum

Feber

Idag har det inte varit en rolig dag för Adina.
Hon har haft hög feber och varit väldig hängig och inte velat leka mycket själv.
Hon har lekt väldigt lugnt idag och tittat mycket i sina böcker och även en del på tv.
Jag har lyckats räkna tänderna som tittat fram och nu är de sju stycken så nu får vi hoppas att det lugnar ner sig lite snart så hon slipper ha så ont.

Konstigt nog så har hon inte sovit mycket alls idag. Mindre än vanligt.
Hon var så trött vid ett tiden och efter att försökt att söva henne ett flertal gånger och hon vägrade att somna så somnade hon tillslut i min famn när jag gick runt och bar på henne.

Imorgon blir Daniel hemma och vabbar och förhoppningsvis släpper febern så hon kan gå till dagis på Fredag annars får jag vara hemma med henne.

Nu är det snart dags för kvällsrutinerna innan det blir sängläge.
God natt!

/L

Adina_dammsuger