All posts by Daniel

Kreta, dag 1, tisdag (230516)

Massa bilder.

/D


Frasse vile spana lite innan vi åker.


Det tar sig.


Packat och klart.


Standard kisspaus.


Lunch i Tumba.


Nu sitter vi i “taxin” från parkeringen, på väg till Arlanda.


Framme, på väg mot vår gate.


Adina checkar in oss.


Äntligen kan vi sitta ner och ta något att dricka.

‘Nu börjar det ordna till sig.


Man måste ju hålla koll.


Billigt och bra.


Vårt plan lastas.


Det är spännande att titta på.


Boarding, sen att det är mongoloider som inte kan fatta när deras rader ropas upp är ju en annan sak.


Hade mongoliderna i fråga fattat så hade det inte varit sån kö.


40 minuter försenat så sitter vi på planet, märk väl från föregående bilder, hade mongoliderna gjort som dom blev anvisade så hade vi inte varit 40 minuter försenade!!!


Nåja, vart ska maten få plats?


Speciellt inte när man har en platta va?


Men det gick.


Tjejerna tog en självis.


Där sitter dom.


Nu går vi ner för landning.


Då släcks allt och det är den biten jag inte tycker om, usch vad jag hatar det.


Vi överlevde och nu väntar vi på väskorna.


Äntligen sitter vi i taxin och jag kan andas ut.


Nu är vi “hemma” igen.


När vi kom in i vårt “gamla” rum som vi hade önskat att få igen, då låg Adinas gamla anka på golvet.
Vi trodde att personalen hade kommit ihåg oss och att vi kastade en sån anka förra året.


Det var även tallrikar med kvällsmat och en flaska vin på bordet.


Vin som är från Stefan Village.


En minut efter att vi hade stängt dörren efter oss så knackar det på dörren, det visar sig att Hasse och Jenny har “prankat” oss och har redan varit här i två dagar, dom skulle ha åkt 18-25 som dom alltid har sagt till oss.
Dom har lyckats få med hela hotellet på det också.


Så nu blir det lite bubbel på balkongen.

Måndag (230515)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Nästan färdigt, bara lite småsaker kvar.


Nu är det nära.


Lunch!


Slit och släp.


Det är ett jävla liv!


Fritidskungen.


Nu kom Adina hem.


Och även Albin.


Då blir det mellis och läxläsning, lika bra att göra klart allt innan vi åker imorgon.


Selma myser.


Sen blev det mos och korv till middag.


Dom sista läxorna, Adina är redan klar med sina.


Nu börjar jordgubbarna på balkongen blomma.


Tjejerna fixar naglarna inför resan.


Frasses sista kvällsspaning innan vi åker så nu tar det två veckor till nästa gång.


Glass innan läggdags.

Fredag (230512)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.
Adina har spytt inatt så hon blir hemma med mig men hon orkade ändå äta lite.


Nu ska Albin gå till skolan, sommarvärme ute så då blir det shorts.


Adina sitter kvar i soffan och spelar.


Slit och släp.


Riktigt skönt ute idag.


Adina och Frasse myser i soffan.


Dags för lunch.


Nu ska det bli fint.


Glasspaus.


Fritidskungen!


Adina ligger på balkongen med spyhinken och Frasse spanar lite.


Selma vilar i hajen.


Nu kom Albin hem.


Då ska han sortera in sina pokemonkort i den nya pärmen som kom idag.


Nu kom Linda hem, då kan vi ta helg på riktigt!


Mer glass.


En sån “halvbox” blev det idag, helt ok.


Tacofredag.


Ett glas rött efter maten är ju aldrig fel.


Adina förbereder spelkvällen.


Nu ska vi se.


Jag kommer vinna!


Fredagsmys med “Masked Singer” på tv, fast två av dom verkar inte vara så intresserade trots att det var dom som ville titta.


En “gruppis” i soffan.


Och sen en liten skål innan läggdags.