All posts by Daniel

Måndag (230403)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Trötta barn som ska äta frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Lunch, självklart med riven ost och citronpeppar på.


Slit och släp, det är jobbigt att vara hemmaman!


Det är inte bara kidsen som pysslar, nu ska jag tömma lite hårddiskar och se om det ligger något roligt på dom.


Latmasken.


Fritidskungen är incheckad.


Nu kom Adina hem men hon gick ut lika fort igen.


Även Albin är hemma.


Då blir det pyssel.


Mästerspanaren är igång igen.


Ja kartonger är roligt.


Sen blev det ris och kyckling till middag.


Och glass till efterrätt.


Nästa slöhög.


Lite mer pyssel innan läggdags.

Fredag (230331)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Slit och släp.


Nu ska jag handla lite.


Lunch.


Jösses vad duktig jag är.


Nu är han incheckad.


Båda två kom hem samtidigt och då var mormor redan här.


Då blir det mellis.


Spel såklart.


Nu kom Linda hem.


Mer dammsugning.


Matlagning.


Idag blev det pizza.


Experiment!


Hmm?


Glasspaus, man måste ju ha två stycken såklart.


Mys med katterna.


Nu säger vi godnatt.

Onsdag (230329)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop i snöovädret.


Slit och släp!


Usch och fy, nu vräker det ner.


Lunch.


Latmasken.


Fritidskungen är incheckad.


Sen kom Adina hem.


Hon ville följa med mig och hämta paket.


Vår gamla SodaStream hade pajat så nu kom den nya.


Nu har jag hämtat Albin.


Han ville ha mellis, Adina är ute och leker så han fick äta själv.


När Adina kom hem så blev det frukt och spel.


Matlagning.


Idag blev det potatisbullar, blodpudding och bacon.


Snart läggdags.

Måndag (230327)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Slit och släp.


Latmasken.


Kalops till lunch.


Nu blir det att åka spårvagn till ortopeden.


Framme.


Fritidskungen är incheckad.


Och nu kom han hem.


Adina också.


Båda spelar på Albins rum.
Han i stolen och Adina i sängen.


Nu kommer det mer snö.


Sen blev det falukorv och potatismos till middag.


Kors i taket, ett “vanligt” spel!
Det måste ju kännas ovant för dom.

Fredag (230324)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Albin myser med Nuttis.


Nu ska dom gå till skolan.


Slit och släp.


Latmasken.


Ut i regnet.


Lunch.


Fritidskungen är incheckad.


Sen kom Adina hem men hon gick ut direkt.


Nu är Albin hemma också.
Han var blöt om fötterna så han tog av sig strumporna, han har alltså inte gått utan hela dagen.


Då blir det frukt och spel.


Adina ger katterna godis.
Samma sak med hennes strumpor nu.


Matlagning.


Idag blev det kött och potatis.


Nu ska jag och Adina handla lite.


Frasse har inte fått spana på länge men nu är det blött på balkongen så Linda får hålla i honom.


Fredagsmys betyder tydligen datorer och spel.


Spännande himmel idag.


Nu blir det “Bäst i test” på tv.


Albin var trött så han har redan lagt sig men Adina och Frasse har bäddat ner sig i soffan.