All posts by Daniel

Måndag (230410)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Lite fotboll innan hemfärd.


Nu är vi på väg, fint väder.


Dags för glasspaus, men nu var slushmaskinen tillbaka så det blev det istället.


Nu ska vi kasta sten i vattnet.


Full fart!


Räcker det inte med en enhet?


Nu är vi hemma igen, då passar vi på att se andra halvleken när Norrköping KÄKAR upp AIK på bortaplan.


Otippat?


Äntligen fick Frasse spana lite.


Farmors rester till middag.


Katterna får lite godis innan läggdags.


Det blev visst en drake också.

Söndag (230409)

Söndagsblogg.

/D


Nu är vi på väg!


Snart avspark.


Hela ligan!


Så enkelt.


Just det, vi köpte ju skor till kidsen innan matchen.
Båda två skulle ju såklart ha vita Puma, svinbilligt, vi får väl även se hur länge dom är just vita…


Hemma igen, jag glömde matbilden på pizzan men denna duger väl?


Mer firande.


Ännu mer firande, tre poäng kräver rött (rose för det röda ser ju svart ut) och vitt vin!


Sen somnade hon i soffan.

Fredag (230407)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dagas för frukost.


Påsk i Kalmar.


Ska även kasta skräp.


Fotboll.


Nu är äggjakten i full gång.


Den där påskharen är ju inte klok, gömmer sakerna överallt.


Äntligen!


Nu blir det lite bubbel.


Kallt.


Varmt.


Efterrätt.


Nu blir det trav.


Och sen lite gym.


Nu ska det eldas.


Varmt och skönt.


Förfriskningar.


Masked Singer på tv.


Nu säger vi godnatt.

Torsdag (230406)

Mer bilder, dock en torsdag när det inte brukar bli en blogg.
Nu är det dock en

/D


Godmorgon, då var det torsdag.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Moget.
Jävla apor!!


Det är glas överallt.


Här är stenen dom kastade in.


Nytt batteri, nu funkar det igen med styrningen av lampor beroende på hur ljust/mörkt det är ute.


Slit och släp.


Just det, jag måste till bolaget, sista dagen dom har öppet nu innan påsk.


Hmm, Linda säger att det kanske är “Mums Mums” både innanför och utanför.
Det är alltså Måns Semmelrövs egna bubbel.


Dags för lunch.


Sen kom båda kidsen hem samtidigt, jag hade ringt fritids och sagt att Adina skulle hämta Albin.


Då blir det mellis, fort som fan för när morsan kommer hem ska vi dra!


Roadtrip!


Nu åker vi.


Tio minuter, TIO jävla minuter! Då skulle vi tydligen ha glasspaus…


Albin också.


Adina ville också visa sin glass.


Jobba nu pojkar!
Helt sinnessjukt bra service, jag rekommenderar verkligen #Roffesdäck i Gamleby.
Här har ni länken, om ni kan och har möjligheten så anlita gärna dom grabbarna.
Roffes Däck


Nu är vi framme i Halltorp, då blir det en liten ouzo.


Fast vi måste pumpa bollen vi fick av våra “däckgubbar” i Gamleby.


Gott käk.


KKK = Kaffe Konjak Kaka.


Nu smider vi planerna för påsken.


Bloggen ska upp.


Bloggen är klar, det är alltså den ni läser nu, och Linda ber mig starta en film.
Hon LOVAR DYRT OCH HELIGT att se hela filmen!


Det här är filmen, den heter “Stand By Me”, den handlar om några småpojkar som hittar ett lik.
Hur som helst så är det en film man ska se.


“SnarkFia” som alltid sover.

Onsdag (230405)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Otippat att jag går till Coop?


Slit och släp…


Jag kommer vara snyggast på Kreta i maj!


Dags för lunch.


Jag är duktig.


Nu är han incheckad.


Skitväder, det var ju sol nyss!


Nu kom Adina hem, hon hade plockat ett eget påskris.


Då blir det mellis.


Och självklart spela “Hay Day” på plattan.


Nu ska hon packa inför helgen.


Albin kom hem nu.


Hmm, det verkar som att Nuttis också vill följa med till Kalmar?


Nu ska dom pärla lite.


Hämta paket, det blir nog bra.


Det blev inte alls bra, den funkade inte så jag har redan ringt och beställt retur på den.


Prinskorv till middag.


Nu jävlar verkar det hända grejer, en dubbelspaning!!


Det ringde på dörren nu, dock var det ingen där men det stod en påse utanför.


Spännande.


Perfekt!