All posts by Daniel

Måndag (230313)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Slit och släp.


Jag ska gå och handla lite.


Lunch.


Latmasken.


Nu är Albin incheckad på fritids.


Sen kom Adina hem fast hon gick ut direkt.


Linda har hämtat Albin.


Nu är alla hemma.


Adina ska göra pizzasallad.


Och Albin spelar.


Sen blev det kyckling till middag.

Halltorp, lördag (230311)

Mer bilder.

/D


Påfyllning.


Jag och Albin pantar.


Okej då, det kanske är min son.


Fikapaus.


Lunch.


Legobygge.


Välkomstdrink.


Nu kör vi “Halltorp OPEN – Kids edition”.


Dags för käk.


Efterrätt.


Busungarna.


Mer efterrätt.


Det är inte ofta man får en bild på “gamlinghörnan”.


Jösses vad vi äter.


Nu blir det mello.


Kors i taket, en gång till!


Mankan verkar måttligt intresserad.


Adina och Wille röstar.


Ida har fixat naglarna.


Sen måste man såklart göra vågen när gästerna åker hem.

Fredag (230310)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Skiten vräker ner.


Slit och släp!


Dags för lunch.


Ännu mer!


Nu har jag hämtat Albin.


Då blir det legobygge.


Sen kom Adina hem, hon hade vunnit en rockring på lovbingon.


Nu åker vi mot Kalmar.


Det tar ungefär tio minuter till Sörping, då blir det glasspaus.


Smaskens.


Albin också.


Han somnade strax norr om Västervik och sov hela vägen ner till Kalmar, det blir en pigg pojk ikväll.


Linda fotar när vi åker förbi “Kycklinggrytan”.


Nu är vi framme hos farmor och farfar, då blir det ouzo, eller “lunch” som Linda kallar det.


Tacofredag.


Bra sång i Halltorp!


Presentöppning, bortskämda unge.


KKK = Kaffe, Kaka, Konjak.


Mysigt.

Albins födelsedag, torsdag (230309)

Mer bilder.

/D


Idag är det Albins åttaårsdag.


Godmorgon Albin.


Stolt storasyster.


Paketöppning, med en snygg tröja.


Adina har gjort fina omslag.


Hua, idag var det kallt.


Nu ska dom gå till skolan.


Jag har handlat lite till “kalaset” idag.


Slit och släp.


Nu har jag hämtat tårtan.


Dom sista presenterna är klara.


Ännu mer.


Nu kom Adina hem, hon fixar Albins kort.


Även tårtan ska fixas.


Det får duga.


Jösses, Linda kommer ju bli tokig.


Nu är det dukat och klart.


Välkommen hem Albin.


Detta var en present från Lindas kollega.


Mer saker.


Från Lindas kollega var det en nalle och massa godis.


Adina gav honom lego.


Nu ska det byggas.


Snön är borta från balkongen så då vågar Frasse gå ut och spana.


Albin valde middagen, det blev nuggets.


Nu tänder vi ljusen.


Albin blåser.


Sen mer presenter.


Massa nya ritsaker.


Hela ligan!


Leona hjälper till med legobygget.

Onsdag (230308)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop.


Latmasken.


Dags för lunch.


Slit och släp.


Nu ser det ut att bli bra väder.


Adina kom hem.


Albin också.


Han hade fått födelsedagskort av Bernt och Birgitta.


Nu blir det pyssel.


Oj, en sån kärra skulle man ha.


Anledningen till att vi var i garaget var att Linda ringde och ville och ha hjälp med att bära.
Jag tror att hon försöker parkera nu.


Matlagning.


Sen lite läxläsning.


Det blev kassler och ris till middag.


Självklart glass till efterrätt.


Tack farfar.
Saken är det att den som vinner “Halltorp OPEN” fixar alla tävlingar till nästa gång.
Men visst, jag löser ungarnas, den är klar nu.