All posts by Daniel

Måndag (230306)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Eftersom vi inte har något köksbord för tillfället så blir det frukost i soffan.


Idag och imorgon är det studiedag så skolan är stängd, dock ville Albin gå till fritids men Adina blir hemma.


Spel och youtube.


Nu är han framme.


Pust, stånk och stön.


Nu blir det lite frisk luft, jag ska skicka paket.


Köksbord eller inte, man måste ha lite lunch.


Slit och släp.


Nu har jag hämtat Albin.


Nödvändigt att skicka med en insexnyckel till varje stol.


Det tar sig, snart kan vi äta normalt igen.


Adina och Albin hjälper till.


Det får duga.


Nu ska det invigas med mellis.


Fast det verkar som att kartongerna var det roliga.


Adina ville laga middagen själv idag.


Det blev makaroner och falukorv.


Och sen glass till efterrätt.

Fredag (230303)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan, första dagen (och även sista) för Albin denna veckan.


Jag går till Coop.


Adina har nya regler på sitt rum.


Lunch.


Slit och släp.


Nu har jag hämtat Albin.


Då blir det spel.


Jösses vad duktig jag är.


Nu kom Adina hem men hon gick ut direkt.


Då får Albin äta mellis själv.


Nu kom Linda hem så då tar vi helg.


Frasse hänger på balkongen som vanligt.


Hua, så här mycket har jag inte gjort på en enda dag sedan urminnes tider.


Adina och Nova ska på disco, men först måste man ju äta lite.


Smaskens.


Håret ska fixas.


Nu är dom klara och ska strax gå.


Jag och Albin spelar skitgubbe.


Mer spel.


Nu är det högt.

Onsdag (230301)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Albin är fortfarande dålig så Adina får gå själv till skolan.


Tydligen så är Leona också sjukt, samt hennes storasyster, dock ville hon inte vara hos henne utan hon ville vara hos mig.


Slit och släp.


Otippat med slöhögen?


Dags för lunch till sjuklingarna.


Ännu mer.


Kolla vad duktig jag är.


Glasspaus.


Tuffa grabbar som går utan skyddslina, vem står som ansvarig om det händer något?
Den som har beordrat arbetet eller entreprenören?


Nu ska jag hämta paket i det fina vädret.


Stackars Albin är helt utslagen.


Nu kom Adina hem.


Då ska paketet öppnas.


Det var massa saker från Shein, som man tydligen inte får handla av.


Jag lägger det lite finare.


Den nya solhatten var ju snygg!


Matlagning.


Ovanligt att man hittar Nuttis där ovanför?


Adina fixar sin säng med lite löv.


Sen blev det korv och mos till middag.


Albin undrade om det var Putin som kom, jag fick försäkra honom om att det var bara ett väderfenomen med molnen.

Måndag (230227)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost, Albin har feber så han blir hemma idag.


Spelgalningen.


Nu ska Adina gå till skolan.


Man måste ha isglass när man är sjuk.


Nu händer det grejer utanför balkongen.


Slit och släp!


Dags för lunch.


Nu kom Adina hem.


Skolarbete.


Mer spel.


Sen blev det pasta och köttgryta till middag.

Fredag (230224)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Spelgalningarna, Albin ville vara hemma idag.


Nu ska dom nya passen hämtas.


Adina ville ha munkar.


I väntan på att bolaget ska öppna så handlar man hostmedicin.


Dags för lunch.


Smaskens.


Skitgubbe är roligt.


Slit och släp.


Finbesök.


Nu tar vi helg.


Det var gott.


Hela ligan.


Mammorna.


Det är ju lite storleksskillnad på dom.