All posts by Daniel

Annandagen och hemfärd, måndag (221226)

Mer bilder.

/D


Pasta och rödvin, bra lunch.


Nu åker vi hemåt.


Kisspaus.


Nu ska vi köpa glass, Linda parkerade jättefint.


Glass är gott.


Nu jävlar ska julmaten ut!


Verkebäck.


Nu åker vi vidare.


Jag fick uppdraget att rensa ut lite sladdar hos farmor och farfar, detta ska slängas.
Min fantastiska hustru tar med det hem istället.
Jaja, vi har ju återvinning här också.


Legobygge.


Adinas PCR var negativt.

Juldagen, söndag (221225)

Mer bilder.

/D


Ja då var det juldagen, dags för glögg.


Nu tar vi lite kallt.


Sen varmt.


Morsan hjälper till.


Lika bra att bränna på lite.


Dags för Kalle igen.


Bortskämda ungjävlar, julafton nummer tre nu.


Konstig tomte.


Nu ska det öppnas.


Jag tar mitt egna och bara tittar på och njuter.


Just det, detta är min julklapp, varenda år.


Underbart!


Nu ska vi ta hästarna.


För helvete, det är ju snö överallt!!

Julafton, lördag (221224)

Bilder som vanligt.

/D


Så kallt, men tomtenissen hade ju följt med till Kalmar och gömt paket.


Nu ska vi panta.


Visst är vi tjusiga?


Lite spel.


Nu kan dom komma.


Alla fick en smällkaramell på sin tallrik.


Lite kallt.


Och sen lite varmt.


Nu blir det varmt på riktigt!


Dags för Kalle.


Konstigt, tomten var och lämnade säcken under tiden.


Mer Kalle.


Alla kids.


Farfar läser upp brevet där tomten säger att han har full upp och inte har tid att komma idag.


Tjejerna får läsa istället.


Vuxenpaket.


Ah, äntligen!


Albin bygger.


Wille också.


KKK, Kaffe Kaka och Konjak.


Detta är dagens, om ni vill veta mer går det bra att ringa.


Hmm, vi är fina va?


Pojkarna spelar.


Tack och hej!

Fredag (221223)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Adina är lite hängig så idag blir det bara Albin till frukost.


Slit och släp.


Dags för julkalendern.


Nu ska dom måla.


Då passar jag på att gå och handla lite.


Nu blir det lunch.


Full bil som vanligt.


Nu åker vi till farmor och farfar.


Adina blev hungrig.


Framme i Halltorp.


Nu ska det skrapas.


Smaskens!


Uppesittarkväll, farfar är överlycklig.

Lilla Julafton, Onsdag (221221)

Idag har vi firat “Lilla Julafton” med grannarna, barnen ville ju byta julklappar med varandra innan vi åker till Kalmar över jul.
Här kommer lite bilder från dagen.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Man måste ju läsa nissebrevet.


Albin ville vara på fritids så det får han såklart, Adina måste vara hemma.


Jag går till Coop.


Adina spelar.


Slit och släp.


Dags för lunch, lax och julmust.


Ännu mer.


Nu har jag hämtat Albin, helvete så blöt han var.


Nu flög julgranen över här.
Tänk er dom stackarna som inte hade koll på tid och datum, dom lär ju ha trott att det var Putin.


Mysmellis igen, samma som igår.


Albin visar upp sig.


Köttbullar till middag.


Nuttis ska göra sig fin till julfirandet.


Frasse också.


Nu är vi på plats hos grannen.


Otåliga barn.


Våra egna “tomtar” delar ut paketen.


Det rycks upp.


“Rocktomten” avslutar kvällen.


Dom här två tavlorna fick vi av grannfrun, hon har alltså gått in och tjuvkikat på vår blogg och tagit bilder som hon sen har beställt som collage.