All posts by Daniel

Julavslutning, Tisdag (221220)

Lite bilder.

/D


Godmorgon, eftersom det är julavslutning idag så lyxar vi till det med pannkaksfrukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och nu har jag hämtat dom, äntligen jullov!


Då blir det spel.


Barnarbete.


Jullovsmellis.
Saffransgifflar, singoallakex och julmust.


Skjortgrabbarna spelar.


Frasse spanar.


Full fart!


Nu ska Cookies (grannkatten) gå hem, då behövs det barriärer så han går åt rätt håll.


Sen blev det lax till middag.


Kvällsläsning innan läggdags, det var en bra julavslutning.

Måndag (221219)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost, det ser ut som att dom håller på att somna igen.


Nu ska dom gå till skolan.


Slöhögen.


Dags för lunch.


Nu har jag hämtat Albin.


Sen kom Adina hem.


Frukt och spel.


Dags för terminens sista danslektion.


Adina och Linda är och handlar.


Dom sista julklapparna ska fixas.


Sen blev det prinskorv till middag.

Fredag (221216)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Man får inte glömma nissebrevet.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop.


Pust, snart klart.


Dags för lunch.


Slit och släp.


Mer pyssel, utrymmet började ta slut så då får man uppgradera.


Albin ville vara på fritids idag igen.


Nu kom Adina hem.


Slöhögen.


Det är tydligen inte bara jag som gillar att laminera.


Nu kom Albin hem.


Då blir det spel.


Nu tar vi helg.


Adina och Linda ska handla.


Nu är det helg på riktigt.


Tacofredag.


Hela ligan.


Full fart!


Sen blev det spel, behöver jag säga vem som vann?

Onsdag (221214)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Man får ju inte glömma nissebrevet.


Den där tomtenissen är ju helt galen, han har målat med tandkräm på badrumsspegeln.


Nu ska dom gå till skolan.


Dags för lunch.


Slit och släp.


Sen kom Adina hem, Albin är på fritids.
Hon tog bara en frukt och gick ut för att leka igen.


Nu ska jag och Adina åka till Fritidsbanken för att låna skridskor, det är helt gratis så det är ju bra så man inte köper i onödan om dom inte tycker om det.


Vi tog såklart till Albin också och han skulle prova direkt.


Sen blev det fläsk och löksås till middag.

Måndag (221212)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom läsa nissebrevet.


Mot skolan.


Slöhögen.


Dags för lunch.


Idag ville Albin vara på fritids en stund.


Nu är han hämtad.


Sen kom Adina hem.


Då blir det mellis.


Adina och Nuttis myser i soffan.


Nu ska jag och Albin åka til hans danslektion.


Sen blev det köttfärssås till middag.