All posts by Daniel

Fredag (221209)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.
Det hade kommit lite snö under natten.


Nu ska dom läsa brevet från nissen.


Dags för frukost.


Så fina, man ska tydligen uppmärksamma nobelmiddagen i skolan idag.


Nu ska dom gå.


Som vanligt går jag till Coop.


Slit och släp.


Dags för lunch.


Kolla slöhögen.
Hon ligger alltid och sover så.


Nu har jag hämtat Albin.


Sen kom Adina hem.


Då blir det mellis.


Idag tar vi inte helg ute på balkongen utan det blir inomhus.
Det är ju fan svinkallt ute.


Linda tar helg.


Albin var så himla tjusig idag.


Men han är även uppkäftig!


Dagens middag.


Nu blir det spel.

Onsdag (221207)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Adina är fortfarande sjuk och sover så Albin får äta frukost själv igen.


Den där tomtenissen är ju inte riktigt klok.
Inte konstigt att toapappret tar slut fort här hemma.


Hua!


Nu ska Albin gå till skolan.


Äntligen vaknade Adina.


Slit och släp.


Grannflickan är också hemma idag så nu videochattar och spelar dom.


Dags för lunch.


Nu har jag hämtat Albin.


Då blir det mellis.


Albin spelar.


Och Adina pysslar.


Frasse kör sin vanliga kvällsspaning.


Sen blev det fisk till middag.


Adina läser “Julkens julkalender” för Albin innan läggdags.

Måndag (221205)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


En supertrött Albin äter frukost själv eftersom Adina är sjuk och sover fortfarande.


Nu ska han gå till skolan.


Strax innan nio vaknade hon.


Dags för lunch.


Nu har jag hämtat Albin.


Glasspaus.


Stackars sjukling.


Nu ska jag och Albin åka till hans danslektion.


Sen blev det pyttipanna till middag.


Frasse använder tassen för att kolla om Adina har feber.

Lördag, Kolmården (221203)

Ni kan få lite bilder från dagen.

/D


Jag sa det förut men jag säger det igen; Årets tomtenisse är ju helt galen!


Nu ska vi åka till Kolmården men först måste vi bunkra upp med bubbel och grekisk öl, dock ska vi inte dricka det där inne utan det får ligga i bilen så vi har till kvällen.


Nu är vi framme.


Tjusigt.


Jag bad en snubbe att ta en bild med min telefon och det var ju inga problem.


Nu ska vi se.


Usch, det kliar i hela kroppen på mig, jag tänker loppor och löss.


Den var bättre.


Där sitter dom.


Man kan ju inte åka till Kolmården utan att åka karusell.


Och pulka, där är dom på väg.


Jag åkte också, det var inte bra för min höft.


Nu ska det spelas.


Äntligen hemma så vi kan få upp värmen.


Ånej, mammorna dricker fnitterdricka, igen.

Fredag (221202)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Lucköppning.


Dags för frukost.


Nu blir det julkalendern.


Sen ska dom läsa dagens nisse-brev.


Han ville tydligen ha tavlor till vinden, han tyckte det var tråkigt där uppe.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop som vanligt.


Slit och släp.


Dags för lunch.


Nu har jag hämtat Albin.


Sen kom Adina hem men hon försvann lika fort igen, hon skulle följa med Adea till stallet.


Då får Albin äta mellis själv.


Spelpojken.


Nu kom Linda hem.


Smaskens.