All posts by Daniel

Måndag (220815)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Adina spelar.


Albin också.


Lika bra att göra lite nytta.


Nu blir det lunch.


Slit och släp.


Glasspaus.


Adina fixar vattenballonger till vattenkriget.


Frasse slappar.


Sen blev det falukorv och mos till middag.

Fredag (220812)

Mer bilder.

/D


Hua så tidigt, 03.48 åker tjejerna mot Ullared.
Det är Linda, Adina och granntjejerna med deras mamma Emma.
Jag har alltså grabbarna här hemma.


Frukost/fika.


Full fart i bilen.


Nu vid 07.40 så är vi vakna här hemma, en lite mer human tid.


Dags för frukost.


Nu är dom framme.


Dags att gå till fritids.


Adina shoppar för fullt.


Jag ska handla läsk till kvällen.


Det är stort på Ullared.


Frukten var nästan slut så det är väl bara att gå till kiosken, det går inte att handla frukt på Coop längre för den är ju nästan rutten när den ligger i korgarna där.


Påfyllt.


Mer shopping.


Man måste ju komma ihåg numret på sin kundvagn.


Dags för lunch.


Även för tjejerna.


Ännu mer.


Nu har jag hämtat grabbarna.


Då blir det såklart spel.


Nu tar vi helg.


Dags att betala för sig, det var inte billigt.


Mellis.


Fullt i bilen.


Frasse spanar som vanligt.


Mer spel.


Dags att börja med middagen, vi får väl se om dom äter min mat.


Nu är dom hemma igen.


Genomgång.


Jodå, alla var nöjda med min matlagning.


Av drygt 7000:- så fick jag tre deo och två schampoo, det var ju snällt.


Adina var nöjd med dagen, det är det viktigaste.

Onsdag (220810)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Såhär hittade jag dom.


Dags för frukost.


Nu ska Albin till fritids.


Det är ju jävligt märkligt att hon inte kan vara i sin egna säng.


Fikapaus.


Slit och släp.


Alla tre sitter och spanar.


Dags för lunch.


Glasspaus.


Nu kom Albin hem.


Då blir det spel.


Jag kollade postlådan, deras bankkort har kommit.


Nuttis myser på balkongen.


Sen blev det kyckling till middag.

Adinas födelsedag, måndag (220808)

Mer bilder.

/D


Nu har vi sjungit för Adina, hon fick ett kuvert med 500:- till Ullared nu på fredag så nu har hon sparat totalt 3961:- på några månader, klockan är 05.40 så vi lägger oss en stund till.
Anledningen till den tidiga tiden var att vi skulle sjunga för henne innan Linda skulle åka till jobbet.


Godmorgon, nu har vi vaknat.


Nu ska Albin till fritids.


Slit och släp.


Adina ville tydligen äta lunch uppe hos Adea.


Då får jag äta själv.


Glasspaus.


Nu har jag hämtat Albin.


Då blir det såklart spel.


Nu ska det bli fint.


Dags för mellis.


Adina handlar för sitt presentkort hon fick av farmor och farfar.


Nu är dom på ICA.


Tjejerna blev törstiga.


Födelsedagsbarnet fick såklart välja middag.


Och sen blev det tårta och paket.


Hela ligan.


Adina blev överlycklig för vattenflaskan.


Sen ska ju såklart Frasse spana lite innan läggdags.

Fredag (220805)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska Albin till fritids.


Adina handlar läsk.


Hej och hå.


Nu blir det lunch.


Skitväder.


Glasspaus.


Nu har jag hämtat Albin, jag tog med ett paraply till honom.


Pokemonkort är roligt.


Då tar vi helg.


Jag vet inte vad hon spanar på.


Mellis.


Nu kom Linda hem.


Bakning.


Dags för middag.


Nu ska vi handla frukt.


Mer pokemonkort.


Och mer bakning.


Frasse spanar som vanligt.