All posts by Daniel

Onsdag (220706)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Självklart spel.


Full fart.


Jag skulle tydligen ta bild på dom.


Nu ska Adina iväg.


Mer lek.


Nu ska kläderna rensas.


Även köket.


Äppelpaj.


Löken var slut, det måste vi ju ha till hamburgarna.


Nu är dom på g.


Cookies är på besök, Selma och Nuttis övervakar så det går rätt till.


Ånej, mer “fnitterdricka”.


Smaskens.


Hela ligan.


Nu är dom ute.


Lite spel.


Stackars Frasse.


Dags för fika.


Legobygge.


Nu har mammorna flyttat ut till balkongen.


Full fart på ungarna.


Nu jävlar är det gymnastik här hemma!

Tisdag (220705)

Mer bilder.

/D


Nu har vi hämtat vår bil, igen.


Frukten var såklart slut.


Förberedelser inför kvällens middag.


Trist väder.


Hej och hå!


Nä, verkligen inte!


Nu ska stenskottet fixas.


Jag fattar inte varför dom alltid ska ligga i vår säng.


Grabbarna ska gå ut och leka.


Mammorna kacklar.


Handling.


Snart klart.


Grabbarna spelar.


Smaskens.


Hela ligan.


Massa disk.


Mer bus.


Självklart lite spel också.

Måndag (220704)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen och övernattningsgästerna spelar.


Lika bra att sätta igång.


Dags att handla lite.


Det är ett jävla liv!


Trädgårdsarbete på balkongen.


Nu ska vi se.


Självklart blankt papper.


Sen tog vi biltvätten på väg till verkstaden, bromsarnas måste bytas.


Idag fick vi inte en knallgrön lånebil.


Grannfrun hade fixat middag åt alla, egengjorda piroger, det var smaskens.


Ännu mer.


Nu blir det en sommardrink i regnet.


Mammorna kör vidare med sin “fnitterdricka”.


Frasse håller koll på kvarteret.


Nu blir det spel.


Tjejerna bakar, det blir kladdkaka.


Fan, grädden var slut.
Bara att gå till Coop igen.


Woohooooo!
För en gångs skull vann jag.


Smaskens.

Söndag (220703)

Mer bilder.

/D


Då åker vi hemåt, tack för en trevlig vecka i Halltorp.


Den obligatoriska glasspausen i Mönsterås.


Smaskens.


Kisspaus vid Emån.


Nu ska det kastas stenar i vattnet.


Jasså?


Vi kom på att vi var tvungna att handla frukt.


Nu är vi hemma igen, pizza till middag.


Spel och grogg med grannfrun, ja det är semester för oss alla.


Ånej, nu är dom igång med sin “fnitterdricka” igen.


Otippat?

Lördag (220702)

Mer bilder.

/D


Dags att skörda.


Fia med knuff.


Hua så kallt.


Nu ska det sågas och spikas.


Hmm?


Albin valde rätt “pool”.


Nu ska vi se.


Glasspaus.


Fika.


Spelgalningarna.


Självklart med ett glas rosé i näven.


Trädgårdsyatzy.


Frugans tur.


Behöver jag säga vem som vann?


Nu ska det vattnas.


Förberedelser.


Mer bevattning.


Nu ska vi se.


Den där dammsugaren alltså.


Skål!


Vilken bra bild hon tog på grillmästaren.


Nu ska det byggas burgare.


Det får duga.


Mys.


Nu kom farmor och farfar hem från teatern, då blir det mer bevattning.