All posts by Linda

Ultraljud (onsdag)

Idag så blev det lite kortare arbetsdagar för våran del eftersom att vi hade tid till ultraljud på eftermiddagen.
Idag var det en ordentlig barnmorska som tittade och mätte ordentligt på alla möjliga håll och vinklar och sa att det var en fin liten krabat där inne.
Det var lite roligt att de hur ihopkurad den låg där inne. Det ser ju inte så speciellt skönt ut.
Självklart låg den med benen i kors men var väldigt livlig där inne så det var full fart.
Nu blir det ju inte fler ultraljud så nu får vi allt vänta tills den bestämmer sig för att titta ut.

Dagen har varit riktigt bra idag, det var inte allt för stressigt på jobbet jag har varit på en annan skola både idag och igår och det har rullat på.
I morgon blir det ordinarie skola igen och specialkost igen.

Har egentligen inte så mycket mer att dela med mig av denna vardag.
Det ser ju i stort sett lika dant ut varje eftermiddag.
Hämta från dagis, hem och laga middag, busa en stund innan det är läggdags och förberedelser inför morgondagen.

Fortsatt trevlig lill-lördag!

/L

2014-11-05 09.12.04
Daniels firmabil var så skitig så han tvättade den i Nyköping imorse.

2014-11-05 13.43.21
Då var det dags för ultraljud.

Albin_2_141105
Här är den lilla krabaten.

2014-11-05 14.40.53
Adina hade gjort ett spöke på dagis.

2014-11-05 15.49.38
Dags för middag. Idag blev det köttfärslimpa, potatis, sås, inlagd gurka och lingon.

Födelsedag (tisdag)

Idag så är det min födelsedag.
Och som grädde på moset så är det ju höstlov för barnen den här veckan på jobbet vilket i sin tur innebär att det är lite mindre matlagning för våran del så vi har lite andra aktiviteter inbokade.
Idag så har vi varit iväg i Vadstena på ett företag vid namn Lecora som tillverkar en hel del halvfabrikat produkter som storhushåll använder sig av samt så tillverkar de en hel del produkter till livsmedelsbutiker som t.ex Ica och Coop.
Vi fick en föreläsning om företaget och deras produkter och sedan fick vi oss en rundvandring inne fabriken där det var full produktion.
Efter det sen så blev vi uppdelade i olika grupper och fick tillaga våran lunch och sen dukades allt upp så det blev en buffé med flera olika sorter.
Eftersom det mest var fokus på kravmärkt och vegetariskt idag så var det bara vegetarisk mat.
Men det mesta var riktigt gott och vi blev ju allihopa mätta och belåtna.

Sen när jag kom till dagis för att hämta hem Adina så satt hon och var ledsen i frökens knä.
Hon hade ätit dåligt, inte velat somna inne på madrassen utan i vagnen och hade helt enkelt inte varit sig lik idag.
Men när vi kom hem och hon fått i sig lite mellanmål så vart det lite filmtittade.
Sen så ringde det på dörren och där stod Eva och Leon med tårta och paket i högsta hugg.
Så det blev lite tårta och firande av mig och Adina och Leon lekte och busade.
Efter att de gått så trodde inte jag att Adina skulle äta speciellt mycket middag eftersom att hon tryckt i sig en stor bit tårta.
Men jag hade fel. Hela portionen med middag åkte ner sen efteråt ville hon ha glass och innan hon skulle lägga sig och sova så ville hon även ha en flaska välling och även den åkte ner.
Jag kan tro att det är lite tillväxt på gång, inte konstigt att hon var ledsen på dagis om hon hade ätit dåligt med lunch och sen behöva somna på tom mage.
Det var förmodligen så att lilla fröken var vrålhungrig och kanske hade lite träningsverk i benen som var orsaken till att hon inte var på humör idag.

Ett stort Tack till er som har skickat gratulationer, födelsedagskort och presenter som jag fått idag!
Nu är snart även denna dagen slut och så vart man ett år äldre och klokare.
Trevlig kväll!

/L

2014-10-28 13.46.57
Idag på eftermiddagen var det soligt och fint här hemma.

2014-10-28 14.40.36
Äppel till mellanmål.

2014-10-28 15.14.49
Adina och Leon ville såklart hjälpa till att öppna paket.

2014-10-28 15.24.12
Dags för tårta.

2014-10-28 15.27.49
Smaskens.

2014-10-28 16.44.36
Glass efter maten fick också plats i den där lilla magen.

Söndag

Eftersom det har blivit en hel del bilder de sista dagarna så är det nu dags för lite text igen.
Men ibland så har vi inte så mycket att berätta så då är det mer passade med ett par bilder ifrån dagen istället.

I Fredags eftermiddag så blev det inte så mycket gjort, bus och sen det blev lite fredagsmys här hemma och lite tvättande och plockande bara. Jag var rätt trött efter veckan.

I Lördags så åkte jag och Adina med Leon, Pernilla och Ulrika till arbetsmuseum i stan för det var någon dag för barnen där de fick bygga med massa lego. Det fanns hur mycket som helst.
Sen var det bara att bygga och man kunde även vara med i en tävling där bästa bygget kunde vinna en reso till Legoland. Men Adinas och Leons bygge blev det inte så jätte mycket med.
De föredrog figurer, gubbar, bilar och flygplans lego som de kunde leka med istället.
Efter att de hade fått busa av sig så åkte vi till Max för en sen lunch innan vi åkte hemåt igen.
Väl hemma så såg jag på Adina att hon var helt slut så vi la oss i sängen och skulle se på film.
Det tog knappt tio minuter innan hon slagit ihop hennes små ögon.

Idag söndag så åkte jag och Adina ut till gammelmormor en sväng för att hälsa på.
Det var några veckor sen vi sågs sist så det kändes att det var dags satt åka ut en stund.
Adina visste direkt vart hon skulle gå och hämta leksakerna och var snäll och lekte med gammelmormor en bra stund.
Strax innan vi skulle åka hem så kom även mormor och morfar på besök, de skulle basta men Adina började bli bråkig och verkade trött så det blev en snabbis med bus med mormor och morfar innan vi satte oss i bilen för att åka hem.
Jag hade hoppats på att hon skulle somna i bilen på väg hem men inte, väl hemma så vägrade hon också så nu i kväll var hon så trött och lättsövd. Tack och lov eftersom eftermiddagen har innehållit mycket gnäll och bråkigheter.

Snart blir det även läggdags för oss, det ska bli så skönt.
Det känns som om även jag kommer somna ovaggad ikväll.

/L

image
Idag var det blött på hundpromenaden.

Måndag

Då var måndagen snart slut och en ny vecka påbörjad.
Veckorna bara rusar förbi i en himla fart och även hösten har kommit på riktigt nu.
Det är kallt ute på mornarna och kvällarna och löven faller ner ifrån träden.
Snart är det också vinter och snö. Usch så kallt, men förhoppningsvis blir det inte en allt för kall vinter så man fryser ihjäl.

Idag så hade Adina vart på riktigt bra humör på dagis hela dagen och hon märkte inte ens när jag kom och skulle hämta hem henne.
Det var skönt det men så mycket som hon sovit under helgen så borde hon varit riktigt utvilad idag.

På jobbet var det full fart som alltid men den här veckan är lite lugnare för min del eftersom jag lagar specialkosten och inte är ute i matsalen under lunchruschen.

Nu blir det bara en lugn kväll i soffan innan det är läggdags även för våran del.
Hoppas att ni har haft en trevlig helg!

/L

2014-10-06 14.46.32
Adina ville hjälpa till med maten och det slutade med en hel bunke mjöl på golvet.

2014-10-06 15.27.39
Idag blev det fisk och potatis.

Ultraljud (måndag)

Ny vecka och idag så har vi även varit på det första efterlängtade ultraljudet och fått se det nya lilla miraklet.
Det var lika spännande den här gången som när vi fick se Adina för första gången och det var även en lättnad över att se att det bara var en där inne och inte två. 🙂
Nu är det kanske läge att berätta nyheten även på jobbet för de anar inget men jag känner att magen bara växer och växer.

Adina var hos Eva under tiden och även Leon och Pernilla var där så de hade varit ute och busat i det fina höstvädret.
Nu efter middagen blev det ett bad och nästan sängen direkt för Adinas del eftersom eftermiddagen blev lite utdragen för att vi var iväg. Förhoppningsvis somnar hon snart och vi ska förbereda inför morgondagen och sedan vila en stund i soffan innan det är läggdags för våran del med.

/L

Ultraljud140929
Bild på den lilla, eller lille.