All posts by Linda

Övertid (tisdag)

Både igår och idag så har jag jobbat lite längre tack vare att en kollega blev sjuk och slutade tidigare igår och så är det ont om vikarier i dessa influensatider,
så Daniel har fått hämta Adina på dagis både igår och idag.

Efter jobbet så passade jag på att hämta två paket som kommit och jösses vad mycket folk det var i farten. Kanske beror det på alla som är och julhandlar eller så var det bara otur att det var just den tidpunkten som många slutat jobba.

Idag så var det en bra dag på jobbet, det flöt på bra under hela dagen och vi behövde inte stressa lika mycket under lunchen som det kan bli ibland.
Imorgon blir nog en bra dag igen eller förhoppningsvis eftersom det är bra mat och så är vi lika många som vi brukar vara i köket.
Nu återstår lite avkoppling i soffan innan det blir läggdags och dags att ladda om inför en ny arbetsdag.

/L

2014-11-25 12.52.24
Idag hade Daniel det soligt på jobbet.

2014-11-25 15.33.42
På väg hem från dagis.

Torsdag

Idag när jag hämtade Adina på dagis så fick jag höra att hon hade varit snäll och skött sig.
Det var värre igår och i förrgår då hon hade bråkat och även bitit Leon.
Det är inte klokt vilken “syskonkärlek” det är mellan dem.
De pratar om varandra nästan hela tiden men när de väl ses så retar de varandra.
Adina brukar säga att det är hennes Eon. Nu är det inte mannen längre utan Eon som hon kallar honom.

Igår så glömde Daniel skriva att Adina hade gjort en fin tomte åt oss men när hon skulle visa den för oss så tog det inte lång tid innan tomten blev huvudlös. Men med lite trälim så lagade vi tomten och nu är han hel igen.

Idag så jobbade Daniel över och jag och Adina var och handlade och hann nästan klart med maten innan Daniel kom hem. Så det blev en gemensam middag ikväll iallafall.
Nu är Adina i säng och somnar förhoppningsvis snart så hon är pigg och glad imorgon eftersom vi åker ner till Kalmar över helgen.
Vi har packat och förberett så vi ska komma iväg så fort som möjligt imorgon eftermiddag.
Jag har lite kvar att styra och ställa med så blir inte så mycket längre än så här ikväll.

/L

2014-11-20 16.19.11
Idag blev det pannbiffar till middag.

2014-11-20 16.28.22
Adinas fina tomte.

Bakdag (söndag)

Idag så började söndagsmorgonen bra med sovmorgon men sen efter morgonbestyren så blev det full fart med min bakbeställning som jag ska leverera nästa helg. Eftersom att vi åker ner till Kalmar på fredag så har jag ingen tid i veckan till att hinna baka så det fick bli idag istället.
Eller jag började lite smått igår redan och tur var väl det eftersom det tar sin lilla tid när man ska baka olika sorters kakor och sen även saffransbullar.
Nu är äntligen allt klart och paketerat så det ligger i frysen och jag har även städat och styrt här hemma med. Söndag borde vara en lugn och stillsam vilodag egentligen men nejdå, här har man aldrig tid med lugn och ro även att det skulle behövas.

Adina fick ju ett paket med kläder i Fredags och idag så skulle hon ha på sig en av tröjorna och matchande byxor till.
Hon såg så glad ut över de nya kläderna när jag skulle ta en bild på henne.

Nu närmar sig äntligen denna dag slutet och Adina har precis lagt sig så nu är det lugn och ro en stund för oss med innan det är läggdags även för vår del.
Idag har det varit full fart på Adina och eftersom hon tog sovmorgon imorse så var det bara att hoppa över middagsluren och det gick bra men lite trött och gnällig blev hon allt mot slutet.

Denna helg har verkligen varit bra och effektiv, vi har haft trevligt hela lilla familjen med besök på busfabriken och sedan har jag även hunnit med det som jag planerat.
Äntligen en helg som man kan känna sig nöjd med att man fått något vettigt gjort.
Hoppas att ni andra också har haft det riktigt bra!

/L

2014-11-16 12.24.34
Adina har sina nya kläder på sig och hjälper till med bakningen.

2014-11-16 13.15.00
Saffransbullar.

2014-11-16 13.20.28
Adina dricker coca-cola och lägger ut bullformarna på plåtarna.

2014-11-16 13.31.13
Resultatet.

2014-11-16 15.55.13
Korv med bröd till kvällsmat.

Fredag

Idag så är det äntligen fredag igen. Imorse så väckte jag Adina och hon hade koll på att det var fredag idag och sista dagen på dagis innan det är stängt och man är ledig i helgen. Det är så skönt att man är ledig ifrån jobbet men helgen blir inte så avslappnad. Imorgon har vi bestämt oss för att åka med Adina till busfabriken en stund på förmiddagen och så måste jag börja med min bakbeställning som jag fick i veckan. Vi kom överens om att jag ska leverera det nästa helg när vi åker ner till Kalmar eftersom att hon bor i Söderköping och vi ändå åker igenom där. Sen så ska vi ju hinna med lite annat också. Men man lär sig aldrig, alltid planerar man att man ska hinna med så mycket men sen blir ju ändå inte ens hälften gjort.
Adina fick även post idag, det var lite kläder som en tjej som heter Emma har sytt själv, Daniel har hjälpt henne och hennes man med en hemsida så det var som tack för hjälpen.
Nu i eftermiddag/kväll så har vi bara haft fredagsmys här hemma och inte gjort speciellt mycket. Adina tittar på barnprogram och snart blir det baddags och sängen för hennes del. Sen så blir det mys för bara mamma och pappa. Kanske blir det någon film eller bara se på något som går på tv:n. Hoppas att ni alla får en skön och avslappnad helg.

/L

2014-11-14 15.18.05
Adina öppnar paket.

2014-11-14 15.19.15
Det var två tröjor och ett par byxor.

2014-11-14 16.43.34
Godis är gott.

2014-11-14 17.04.50
Adina syns inte på bilden men hon sitter framför tvn i sin fåtölj hon fick av faster Frida, fast hon glömde sitt godis på bordet.

2014-11-14 17.16.37
Nu kom hon på att hon hade glömt det.

Farsdag (söndag)

Idag så blev det sovmorgon ända till åttatiden.
Jag vet inte hur länge Adina hade hunnit vara vaken själv för jag vaknade av att hon lekte så snällt inne i sitt rum och hon gjorde inte mycket ljud ifrån sig.
Även att det är skönt att få sova lite längre så blir man lite småstressad.
Buster vill ju ut på morgonpromenad men innan vi kom iväg så var det frukost, borsta tänder och klädpåtagning.
Efter att vi gjort oss klara för att gå ut så kom jag ju på att jag bestämt tid med en tjej som jag skulle köpa termobyxor av.
Eftersom Adina bara har overallen så är det lika bra att ha lite extra om det ena är smutsigt eller hänger på tork.
Men vi skyndade oss iväg och hann precis i tid även att gps:en inte riktigt ville vara med i början men sen fick jag ordning på den.
När vi kom hem igen var vi bara uppe och lämnade byxorna och sen så tog vi vagnen bort till affären för att handla lite och även handla en farsdag present till Daniel.
Det blev en ganska annorlunda men fin present ialla fall 🙂

När vi kom hem igen så var det inte långvarigt innan vi skulle ge oss iväg igen.
Eftersom vi inte åkte iväg och bytte däck förra helgen så var vi iväg idag och Daniel var snäll och bytte så nu kan jag åka säkert på vintervägarna. Vi får se om det kommer mer snö nu i veckan eller om det bara kommer bli lite kallare, man kan aldrig lita på vädret.

I övrigt så har det varit en städ och plockdag här hemma. Söndagar innebär städ och tvättning och inte lugn och ro som de flesta har på söndagarna.
Efter middagen så var vi självklart tvungna att fira farsdag lite till så det blev lite tårta till efterrätt.
Hoppas att ni alla har haft en bra helg!

/L

2014-11-09 10.57.34
Presenten som Adina handlade till Daniel.

2014-11-09 11.53.21
Dags för däckbyte.

2014-11-09 16.52.36
Tårta efter maten.