All posts by Linda

Vardag igen (onsdag)

Idag så har vi varit både på dagis och jobb igen.
Nu håller vi tummarna att det dröjer tills nästa gång som Adina blir sjuk.
Det här blir en väldigt kort arbetsvecka bara idag och i morgon innan det blir dags för långhelg.
Vi får verkligen hoppas att sommarvärmen kommer nu som de har pratat om.
Igår eftermiddag och i natt har det regnat massor så nu vill vi ha sol och värme igen.

Idag efter att jag hämtat Adina på dagis och vi hade ätit middag här hemma så gick vi hela familjen för att hälsa på dagiset som Adina kommer att vara i några dagar i sommar.
Det ligger bara några minuter ifrån så även det ligger nära precis som hennes ordinarie.
Det verkade bra och Adina började inspektera leksakerna direkt så hon kommer nog trivas bra där.

Nu blir det att ordna med det sista inför morgonen och sedan njuta en stund i soffan.
Trevlig kväll!

/L

image
Adina har precis badat och tittar lite på tv innan sängen.

Vabdags igen (måndag)

Det var nästan väntat. Men som tur var blev det inte direkt efter att vi kommit hem ifrån danmarksemestern utan det hann åtminstone gå en vecka.
Det började i fredagseftermiddag med att Adina kändes ganska varm.
Hon har varit lite hängig hela helgen men igår så drog febern uppåt igen.
Så idag har jag varit hemma med lilla sjuklingen.
Men hon verkar inte så sjuk förutom febern. Det är full fart på henne och hon har ätit bra för att vara sjuk.
Däremot så har jag tappat räkningen på hur många blöjor jag har fått byta bara idag.
Hon har varit lite dålig i magen och med kombinationen med febern så misstänker jag att allt beror på att det är fler tänder på gång långt bak.

Det blir även en dag hemma imorgon med så förhoppningsvis kan jag jobba två dagar den här veckan eftersom fredag är en röd dag.
Men vi får ta en dag i taget så får vi se hur hon kurerar sig.

Idag så har vi inte gjort så speciellt mycket mer än busat, bakat en sockerkaka och stekt plättar.
Buster har haft lite ledig tid ifrån oss idag. Efter morgonpromenaden följde han med hem till Eva och Sally för de skulle gå långpromenad i skogen. Sedan följde han med dem hem ett tag och jag och Adina var och hämtade hem Buster under eftermiddagen.

Hoppas att ni alla mår bra och är krya!
Fortsatt trevlig måndagskväll.

/L

image

image

Del 2 (fredag)

Eftersom det är en klämdag idag och skoleleverna hade ledigt så var det mindre att göra på jobbet och det blev även en lite kortare arbetsdag. Det är skönt att det ibland är lite mindre att göra men jag föredrar nog att det är full fart istället för en lugn dag som denna. Trots mindre att göra så kände man sig tröttare och segare än vanligt.

När jag kom hem så hade Daniel varit och hämtat Adina på dagis och hon låg och vilade middag.
Sen när hon vaknade så kändes hon lite varm och var lite gnällig. Jag tänkte att
“Jaha, nu är det dags att bli sjuk igen”. Hon har ju varit frisk så pass länge nu så det är väl inte så konstigt med tanke på hur mycket sjuk hon varit.
Men efter att vi fyllt på magen med lite mellanmål och tagit febernedsättande medicin så blev det fart på lilla fröken igen.
Tina och hennes son Zeke kom förbi och busade en stund och Daniel grillade till oss.
Eftersom båda barnen var lite halvhängiga så blev det inte så långvarig besök, de började även bli lite trötta.
Efter att de åkt hem blev det dusch och välling för Adinas del och sedan läggdags.
Jag hann knappt sjunga klart två sånger innan hon blundade och somnade gott.

Nu har jag städat undan efter busfröna och tagit hand om disken, så nu blir det balkongmys en stund med Daniel.
Trevlig helg!

/L

image
Adina och Zeke äter stjärnor.

image
Adina mumsar på fläsksvålar.

image
Dags att äta pappas grillade kött.

image
Tina bullar upp.

Första utvecklingssamtalet (måndag)

Idag så var det dags för vardagen igen. Jobb och dagis.
Det började bra på morgonen Adina var på bra humör och inte alls så bråkig och gnällig som hon kan vara på morgonen ibland. Jag berättade för henne att hon skulle till dagis idag och få busa med alla barn igen.
Det gick förvånansvärt bra att lämna henne. Jag var lite orolig att det skulle bli lite gnäll när jag skulle lämna henne eftersom att hon varit ledig i över en vecka nu.
Men det kändes som om hon hade saknat dagis lite så det gick så bra att säga hejdå till mamma.

Idag efter jobbet så var det dags för vårt första utvecklingssamtal på dagis.
De hade bara positivt att säga om Adina. De säger att hon är så duktig och nyfiken för sin låga ålder.
Det visste vi ju iför sig redan eftersom personalen är så duktiga med att berätta nästan dagligen om vad hon gör och hur hon sköter sig. Det är roligt att höra att hon trivs och har det bra på dagis.
Det känns också bra att hon är omtyckt av alla fröknar. Vårt lilla charmtroll. 🙂 Om hon även kunde sköta sig hemma och inte testa gränserna.

Nu är det dags för mig att fylla i dagisschemat inför sommaren eftersom jag nu vet hur jag ska jobba hela sommaren.
Fortsatt trevlig kväll!

/L

image

image

Måndag

Nu är det måndag igen och nu återstår bara fyra arbetsdagar för vår del innan det blir lite ledigt och semester.
Igår så regnade det hela dagen lång så det var inte något utomhusväder.
Så istället tog vi oss en promenad hem till Leon och Pernilla för lite inomhuslek istället.
Sen på eftermiddagen så skulle jag egentligen ha åkt iväg med en bakbeställning men eftersom jag inte har haft någon ork till bak så sköt vi upp det nu till helgen istället.

Idag så hade Adina varit duktig på dagis. Två stora portioner hade hon ätit till lunch.
Sen här hemma till middag så åt hon ganska bra igen.
Men hon var inte snäll när hon fick för sig att äta ifrån min tallrik efter att jag ätit klart.
Jag vände ryggen till och i nästa stund så åkte porslinstallriken ner i golvet och blev till småbitar.
Så nu blir det bara hennes tallrikar i fortsättningen och vi får vänta ett tag till innan det är dags att börja äta ifrån vanlig tallrik.

Nu blir det lite godis och tvtittande innan det är dags att sova.

/L

image