All posts by Linda

Födelsedag (söndag)

Idag så är det ingen vanlig dag för det är Daniels födelsedag, Hurra, Hurra, Hurra!
Det har inte blivit något speciellt mycket firande för honom idag eftersom det är en söndag.
Men igår så firade vi honom och vi hade ju även besök både igår och i fredags.

Idag på förmiddagen åkte Adina, jag och Buster en sväng ut till mormor och morfar.
Adina var helt slut efter att ha lekt en stund ute och sen efter massa bus ute så hon somnade riktigt gott i bilen.
Vi hann åka ca fem minuter sen så slocknade hon.
Eftersom att hon var så trött och somnade samt att jag inte hade vagnen med mig så var det bara att åka hem.
Jag hade annars tänkt att köpa med mig en tårta någonstans på vägen hem.
Men jag insåg snabbt att det bara var att hoppa över det och åka raka vägen hem.

I morgon är det en ny vecka igen. Nu är det bara två veckors jobb kvar innan vi tar en veckas semster för att fira Gunilla och åka iväg till Danmark.
Jag ser fram emot lite semester och det ska även bli spännande att se vad Adina tycker om den långa bilresan.
Men det blir inte så farligt ändå med tanke på att vi kommer åka ner till Kalmar dagen innan vi åker vidare till Danmark. Så det blir nog bra ändå. 🙂

Hoppas att ni alla har haft en bra och trevlig helg!
Förhoppningsvis har solen tittat fram lite.

/L

image

Tisdag

Idag så började morgon precis som vanligt med att klockan ringde 4.30 och det var bara att stiga upp.
Adina var trött idag så jag fick väcka henne. Oftast vaknar hon medans jag är och grejar i badrummet men inte idag.
Sen var det morgonpromenad med Buster innan det bar av till dagis och jobb.
Idag så var det full fart på jobbet. Jag vet inte om det var god mat som lockade för idag var de massor med elever som var och åt, maten tog nästan helt slut men räckte precis med bara lite svinn idag vilket iför sig är bra med tanke på att det slängs så mycket vissa andra dagar.

När  jag hämtat Adina på dagis och vi kommit hem så började vi med att tvätta och förbereda inför middagen.
När Daniel kom hem så hade han med sig whiskeytryfflar som han hade fått av sina godistanter i Katrineholm.
Både jag och Adina provsmakade och Adina tyckte att de var goda.

Imorgon blir det jobb igen och om vädret tillåter så blir det nog att gå på valborgsfirande en stund på kvällen.
Fortsatt trevlig kväll!

/L

image

image

Vårväder (söndag)

Idag så vaknade en pigg tjej strax innan klockan sex. Så det var bara att stiga upp efter bara tre timmars sömn i natt.
Jag var ju iväg på mammamingel igår hela dagen. Det började med lunch vid klockan elva och sedan var vi kvar där ända tills tiotiden innan det var slut.
Det var riktigt roligt och många olika utställare. Jag blev också sminkad riktigt fint.
Jag hade inte så mycket tur med tävlingarna tills slutet då minsann vann jag en del fina priser.
Bland annat fyra biljetter till cirkus skott, 5 entrébiljetter till Skara sommarland ett presentkort på en hemsida som gör barntavlor och sen fick alla massa olika produkter i alla goodiebagsen,
Så det var det som tog tid när jag kom hem. Jag var så nyfiken på att titta igenom alla saker och klockan tickade iväg innan vi tillslut gick och la oss för att sova.

Idag så var Adina riktigt bråkig efter morgonpromenaden med Buster.
Överskottsenergi kan jag tänka mig så det var bara att packa väskan och klä på sig för att gå ut och leka istället.
Redan vid niotiden så var det riktigt skönt och soligt ute. Idag har vi som vanligt matat ankorna.
Det har blivit en söndagstradition nu. Sen så har hon lekt med både Leon och Amelia.
Lekt i sandlådan, åkt rutchkana, gungat och sprungit omkring.

Nu är snart helgen slut och det här har varit en riktigt bra helg.
Är mest nöjd med att jag har fått så pass mycket egentid och fått göra något annorlunda.

/L

image

image

image

Vabdag igen (onsdag)

Det blev en dag hemma idag igen för min och Adinas del eftersom hon fortfarande var snorig, hostig och även lite feber.
Men idag har hon varit betydligt piggare så nu är hon förhoppningsvis på bättringsvägen.
Det verkar som om hostan inte vill ge med sig riktigt än och när hon sover så hostar hon som mest.
Vi var över hos Eva idag en stund på förmiddagen. Jag hjälpte henne med att klippa håret och Adina fick söta små tofflor med barbapappa på som hon glatt skuttade runt i här hemma nu i eftermiddags.

Idag så ringde min morbror och sa att barnvagnen som jag var på jakt efter fanns kvar i en av butikerna i Karlstad så nu hade han köpt den till oss och lägligt så kommer han ner redan i morgonkväll med tåget, så han skulle ta med sin vagnen då.
Äntligen en helt ny vagn så man slipper ha en halvduglig vagn. Jag är så trött på att den vagnen vi har med snurrhjul alltid drar åt ena hållet men snart så slipper vi det som sagt. 🙂

/L

image

Vabdag (måndag)

Idag så har jag varit hemma med Adina. Hon började igår med att vara lite hängig och snoret rann som en vattenkran. Idag har hon inte varit så hängig men lite lugnare än vanligt. Hon hade lite feber imorse så då tyckte jag att det är lika bra att vara hemma idag så hon förhoppningsvis kan gå till dagis imorgon. Denna vecka blir en kort arbetsvecka annars för min del eftersom fredag är en helgdag.
På torsdag så åker vi ner till Kalmar över påskhelgen så då hoppas vi på fint väder.
Idag har jag även gett mig på att trimma Buster. Det börjar bli så varmt ute nu för hans del så han tycker nog det är skönt med lite mindre päls nu.

Snart är det kvällspromenad med Buster och sedan dusch och läggdags.

/L

image

image