All posts by Linda

Helg igen, del 3 (fredag)

Nu är det äntligen fredag och lite ledighet att se fram emot. Dessvärre brukar helgen susa förbi allt för snabbt så man går njuta så gott som det går. Ska man tro på vädret så lovas det sol imorgon, vilket vi självklart hoppas stämmer så vi kan vara ute och leka. Nu är det kväll och ögonen börjar kännas tunga. Blir en stund i soffan innan det blir läggdags.

/L

20140411-215612.jpg

Onsdag

Idag så har det varit lite lugnare på jobbet. För det första så är en del elever ute på praktik och sedan idag var ca ett sjuttiotal elever till borta.
Men så lugnt var det ändå inte med tanke på att det är en hel del dagis som vi skickar mat till och sedan har det varit full fart med förberedelser inför påskbuffén imorgon.

Har inte så mycket att dela med mig om denna dag mer än att det har rullat på och så har det regnat och varit grått och trist väder.  Det är nog därför man känner sig så trött eftersom solen inte visat sig på ett par dagar nu.
Fortsatt trevlig lilllördagskväll!

/L

Vi glömde ju lägga till bilder från igår när Adina skulle hjälpa till att diska, så dom kommer idag istället. 🙂
Vi har ju såklart diskmaskin men kastruller och sånt brukar vi diska för hand.

image

image

image

Händelserika dagar (tisdag)

Trots att det bara är tisdag idag så har det redan hänt en hel del grejer på jobbet.
Natten söndag till måndag så var det några ungdomar som hade vandaliserat och tänt eld på en bil nära skolan jag jobbar på och idag i matsalen så blev det matkrig och slagsmål mellan två pojkar.
En lärare var snabb på att agera och var riktigt förbannad som dessvärre slutade med att han fick ett helt vattenglas kastat över sig. Jag var nära på att säga både det ena och det andra men tog ett steg tillbaka varken sa eller gjorde något alls. Jag pratade sedan med chefen och hon sa att det är lärarnas ansvar och jag ska bara hålla mig undan och inte blanda mig i. Så det var tur att jag inte sa något till dem.

Idag så har det regnat nästan hela dagen i Linköping. Det började på förmiddagen och när jag hade slutat och skulle åka hem så var det ordentligt med vatten på E4:an så det var bara att ta det lugnt med hastigheten.
När jag kom till dagis och hämtade Adina så blev hon lika glad som alltid och kommer springandes och ska upp och kramas.
Idag hade hon nästan somnat under lunchen så när det var dags att vila middag hade hon somnat direkt.
Hon har varit lite krånglig nu i ett par dagar när de ska sova och har inte velat somna förens efter ca 40-45 minuter.
Men jag sa till personalen att hemma på helgerna somnar hon alltid innan lunch så det är inte konstigt om hon är lite övertrött och har svårt att slappna av runt tolvtiden.

När vi kom hem så skulle Adina vara med i köket när jag började med middagen och hon skulle även hjälpa till med att diska. Hon har ju sett hur vi gör så hon visste precis att man ska ha diskmedel på borsten och på med vattenkranen. 🙂

Nu återstår soffläge ett tag till innan det är dags för kvällspromenad och handla lite innan det blir en dusch och tillslut läggdags.
Trevlig kväll!

/L

image

Försovit sig (torsdag)

Nej, det var inte vi som hade försovit oss i morse utan dagispersonalen som skulle öppna.
Jag börjar morgonen redan vid halv fem och runt femtiden vaknar Adina och Daniel.
Men idag så var det ingen stress utan allt flöt på bra tidsmässigt men sen när vi kom till dagis och såg att ingen gått in så blev jag orolig när de skulle komma och öppna dörrarna.
Adina börjar i vanliga fall kvart över sex när de ska öppna men idag hann klockan bli strax efter halv sju innan jag kunde åka iväg till jobbet.
Som tur var så var det inte min första dag idag på den nya skolan. Det hade ju inte varit så bra att komma försent då.
Men jag ringde och sa som det var och det var ingen panik men självklart skyndade jag mig så gott som jag kunde.

Dagen har gått väldigt fort men det är ju inte så konstigt eftersom jag gått ner en timme om dagen.
Men det är rätt skönt att ha lite mer tid med Adina på eftermiddagen nu.
Nu verkar det som om Adinas arm är bra igen, de hade inte märkt av någonting idag så nu hoppas vi att det inte blir något fel igen så hon slutar använda armen. Det är så lustigt att de inte kunde se något på röntgen men hon är ju en liten vilding så det är inte konstigt om det hoppar lite ur led ibland.

I morgon är det fredag igen och det ska bli skönt med lite ledigt. Förhoppningsvis blir det fint väder med så vi kan vara ute och leka mycket samt så hoppas jag på att kunna baka lite gott att fylla upp frysen med.
Här under är en bild från när Daniel var på väg hem från Oxelösund, nu verkar våren äntligen vara här.

/L

image