All posts by Linda

Söndag

Idag blev det inte så lång sovmorgon utan strax innan klockan sex så vaknade Adina och var redo för en ny dag.
Efter att vi fått i oss frukost och varit ute på morgonpromenad med Buster så gjorde vi oss redo för att gå ut och leka en stund.
Adina gungade gungbräda och vanlig gunga sedan följde vi med Pia, Amelia och Jimmy till Ica för att köpa födelsedagstårta eftersom Pia fyller år idag och sedan följde vi med dem hem och fikade och busade lite.
Amelia var ganska trött så hon somnade efter bara en liten stund.

Sen när vi kom hem så var det städ och tvätt på schemat, allt som inte hinns med på vardagarna.
För bara en stund sen när vi tittade ut så såg vi att det var helt vitt på marken.
Usch för mer snö. Häromdagen så var det så soligt och fint väder så det var riktigt vårväder och så bara tvärvänder det och börjar snöa.
Men men nu ska jag inte gnälla mer, våren kommer snart får vi hoppas.

Nu är även den här Söndagen slut och en ny vecka väntar.
Hoppas att ni har haft en trevlig helg!

/L

image

Onsdag

Idag så började morgonen som vanligt med frukost och göra sig redo för jobb och dagis.
Adina var nog ordentligt utvilad med tanke på att hon somnade innan halv sex igår kväll.
Det var tydligen något barn som hade väckt alla som fortfarande sov på dagis igår så det var inte konstigt att hon var så trött eftersom att hon inte hade fått sova färdigt.

Idag eftermiddag så var det jag som hämtade Adina eftersom Daniel skulle ha möte på jobbet och inte visste när han skulle komma iväg. Men när vi kom hem så hade Daniel hunnit hem precis innan oss.
Idag vid middagen så skulle Adina minsann sitta på en vanlig stol och även äta med stor gaffel.
Hon brukar få äta frukost på en vanlig stol så det var inte konstigt att hon vill sitta där nu med.

I morgon är det redan Torsdag och snart helg igen.
Det ska bli skönt. Storhandling och lite annat smått och gott står på helgens schema.

/L

image

Lördagsmys och födelsedagsfirande (Lördag)

Idag så vaknade Adina redan strax efter klockan sju även att hon somnade ganska mycket senare igårkväll än vanligt.
Men det är klart att är man van att vakna vid en tid så är det svårt att sova så mycket längre. Lite längre än vanligt blev det i alla fall.
Idag på förmiddagen så har det varit bus med farmor och farfar och sedan har vi varit ute en sväng så att Adina har fått brumma runt på hennes fyrhjuling.

Senare under eftermiddagen så skulle vi in till stan för nästa födelsedagsfirande. Idag var det Bernts tur och Adina hade fullt upp med att leka och busa med Leo och även med Max.
Det blev inte så långvarigt och strax innan vi åkte hem igen så var det vällingdags och självklart somnade Adina i bilen så det var bara att bära in henne till sängen när vi kom hem till E och G igen.
Adina nerbäddad och en glad Buster för att alla var hemma igen. Då var det dags att se travet och det gick inte sådär jättebra ikväll men det blev goda ostar, kex och vin och det är inte fy skam.

Fortsatt trevlig kväll!

/L

image

image

image

image

image

image

Annorlunda arbetsdag (Tisdag)

Idag så var Adina fortfarande febrig och hängig men eftersom jag absolut inte ville missa den här arbetsdagen idag så fick Daniel vara hemma med sjuklingen.
Eftersom det är sportlov denna vecka och endast mat till dagis som skickas så är det inte mycket alls på jobbet denna vecka så det är storstädning av kök och matsalen som gäller.
Men idag så blev det lite annorlunda.
Först städning på förmiddagen och på eftermiddagen så var alla iväg på en föreläsning med Paolo Roberto.
Han berättade om allt möjlig men fokus på mat och kroppen. Det var väldigt intressant och lärorikt så det var en riktigt spännande eftermiddag.

Imorgon blir det jobb och dagis igen eftersom Adina har haft mer energi och ork idag.
Nu blir det snart kvällspromenad med Buster innan det är läggdags.

/L

image

Lilla sjuklingen (Måndag)

Igår kväll (Söndag) så var Adina lite varm och hängig och hade lite feber (igen!)
så i morse tog jag tempen och det slutade med att det fick bli en vabdag idag.
Eftersom hon varit sjuk från och till nu så pass många gånger så bestämde jag mig för att gå till vårdcentralen idag med Adina så hon fick ett stick i fingret och sedan fick vi träffa en barnläkare.
Han undersökte Adina och jag fick till svar att det är influensa. Det är ju den värsta perioden nu tydligen och enligt läkaren så hade de sagt på nyheterna att denna veckan kommer det att nå toppen.
Eftersom Adina var så duktig när de tagit stick i fingret fick hon välja ett klistermärke och då blev det Bamse
och efter barnläkaren hade undersökt henne så fick hon välja en till och då blev det en kissekatt. 🙂

Jag pratade även med Pia idag och när hon var på dagis med Amelia så var det bara hon och tre stycken barn till på deras avdelning. Och på de andra tre avdelningarna hade det varit så några barn att de hade slagit ihop alla tre till en. Så det märks av att det är många sjuka just nu.
Det är tydligen vanligt att vissa barn är sjuka från och till under vinterhalvåret.
Men själv så har jag tröttnat på att hon är sjuk ena veckan och frisk nästa.

Nu i eftermiddags så hade lilla Adina över 40 graders feber. Hon var så hängig och satt i soffan med sin snutte och filt och somnade redan halv fem. Men jag väckte henne för kläd och blöjbyte och sedan blev det välling, tandborstning och läggdags.
Hon somnade om riktigt fort. Det blev inte många sånger innan hon somnade gott igen.

Imorgon så ska Daniel vara hemma med Adina och jag ska jobba samt gå på en spännande föreläsning med en kändis!
Avslöjar inte mer nu utan berättar mer imorgon. 🙂

Trevlig kväll!

image

image

/L