All posts by Linda

Torsdag

Igår så hade jag fått post ifrån jobbet med ett nytt anställningsbevis vilket innebär att jag har vikariat fram till den 12/6 vilket jag redan visste eftersom chefen ringde mig redan förra veckan och talade om det. Vilket självklart är jätte kul att det inte blir något glapp utan att det hela tiden blir förlängt men denna gång får jag byta skola vilket inte heller gör något eftersom att den ligger lite närmare så restiden blir kortare.
Sen igår eftermiddag blev det lite bilåkande för min del.
Jag har varit på jakt efter födelsedagspresenter till Leon och igår åkte jag runt och handlade lite saker som jag hittat på loppissidor. Så i morgon  eftermiddag ska jag och Adina slå in massor med paket eftersom att vi ska på kalas på Lördag.
Idag är det även min kusins födelsedag, men eftersom jag inte har hört något om kalas eller firande av honom i helgen så  antar jag att det bara blir ett kalas.

Imorgon är det fredag igen, det är skönt att veckorna går så fort. Nu längtar jag efter lite mer sol och värme men än så länge verkar det vara kallt och riktigt blåsigt ute så vi får nog allt vänta ett par veckor till innan det blir ordentlig vårvärme.

/L

image

image

image

Utelek (söndag)

Idag på förmiddagen så var Adina en riktig liten rackarunge, hon skulle göra precis allt som man inte får eller ska göra.
Eftersom tålamodet tog slut så bestämde jag mig för att gå ut i förväg med Adina och mata ankorna för att sedan träffa Pernilla, Leon, Pia och Amelia för lite utomhuslek.
Det såg ut att vara ganska fint väder ute idag eftersom solen sken och det var ganska vindstilla så jag hade bryggt kaffe och tog med mig kakor ut så vi kunde fika och även premiär för skinnjackan idag.
Väl ute sen så var det ganska kyligt och det började blåsa så det där med att fika ute redan var ingen höjdare.

Efter att barnen åkt rutschkana och lekt i sandlådan var de alla tre trötta och vi bestämde oss för att sätta barnen i sina vagnar och gå en liten promenad. Som vanligt när Amelia är trött och ska sova så somnar inte hon medans Adina som inte alls verkade trött slocknade ganska snabbt i vagnen. Så Pia och jag bestämde oss för att gå en sväng bort till centrum och kika lite.
Jag hittade en ny vårjacka till Adina och nu har även vårkläderna kommit in i butikerna. Inne på H&M hade de så mycket fint som jag gärna vill köpa till henne.
Nu blir det en stunds avkoppling innan det är dags för dusch och sedan läggdags för en ny arbetsvecka.
Det har varit full fart hela helgen så nu känner man sig helt slut.

/L

image

image

image

image

Onsdag

Igår efter att jag hade nattat Adina så åkte jag upp en sväng till sjukhuset eftersom mormor hade blivit inlagd.
De har tagit en del prover och de misstänkte att hon hade fått en propp.
Eftersom hon hade ramlat och inte kunnat ta sig upp så hade stackars mormor legat nästan två dygn innan hon hittades av min morbrors sambo. Jag var orolig när jag ringde mormor i Måndags kväll och inte fick något svar eftersom hon alltid svarar eller ringer upp om hon ser att man ringt. Dum som jag var kopplade det inte att det hade hänt henne något. Hon hade hunnit bli uttorkad så hon hade legat med dropp. Igår kväll när jag var uppe hos henne kunde hon gå lite försiktigt men inte så långt. Hon hade riktig smärta i ryggen och ville gärna sitta upp.
Hon svamlade inte mycket igår utan var klar i huvudet och pratade inte osammanhängande, men självklart  var hon fortfarande väldigt trött.
Jag hoppas att hon återhämtar sig snart så hon får komma hem igen.

Jag hade tänkt att åka upp till henne en stund nu i kväll igen men det har varit så mycket på jobbet idag så mina ögon står snart i kors.
Jag försökte ringa henne nu förut utan svar men mamma hade pratat med henne idag.

Idag så har Adina fått ett fint inbjudningskort på posten till 2-årskalas.
Det är lilla Leon som fyller år och han ville skicka ett kort med Bamse på.

Nu blir det att plocka iordning det sista innan det snart är läggdags och en ny dag väntar imorgon.

/L

image

Helg, del 2 (lördag)

Idag så har den mesta tiden spenderats utomhus eftersom solen har tittat fram och det har varit några plusgrader. Vi började förmiddagen med att möta Pia och Amelia och gick sedan till lekplatsen borta vid dagiset och gungade och lekte. Efter bus och lek så somnade båda tjejerna gott i vagnen så då tog vi oss en promenad och hämtade även Buster så han fick följa med oss. När vi kom in igen så bar jag in Adina i hennes säng och hon var så trött, nästan tre timmar senare vaknade hon så det blev en sen lunch. Sedan så gick Daniel och Adina ut med Buster på promenad och lagom när de kom in igen så tog det inte lång stund innan vi klädde på oss ytterkläderna för att gå ut och leka igen. Nu i eftermiddags så följde även Eva och Leon med oss ut så det var full fart på de tre små busfröna. Det känns lite på kinderna att man varit ute så pass länge idag. Men det är bra och ska man lita på vädret så lovas det solsken även imorgon.

Kvällen rundades av med trav, vilket det inte blev något tittande på idag eftersom våra kanaler inte fungerar som de ska. Blev att rätta på nätet och ingen tur på vår sida denna gången heller. Senap var det Melodifestivalfinal och där hick det lite bättre. Sannas låt var helt ok.

Hoppas att ni har en trevlig kväll!

/L

20140308-230117.jpg

20140308-230147.jpg

20140308-230159.jpg

20140308-230508.jpg

20140308-230735.jpg

20140308-230744.jpg

Vaccination (Tisdag)

Eftersom att Adina hade varit sjuk när hon egentligen skulle få vaccinationen förra gången så fick vi flytta fram det tills idag istället.
Det gick bra. Det var en ny tant idag men det gick bra och Adina sa inte ett pip.
Det gick snabbt och smidigt.
Men jag mådde inte alls bra idag, framåt halv åtta i morse så kände jag att jag även fått feber och började frysa något fruktansvärt. Jag har även så ont i halsen att jag knappt kan svälja. Vid tiotiden var jag så trött och hoppades att Adina skulle somna fort vilket hon gjorde så då fick jag sova i två timmar innan jag vaknade med ett rejält ryck och undrade vad klockan var.
Adina behagade inte att vakna så jag la mig en stund till raklång men denna gång somnade jag inte om. Jag misstänker att det var vaccinet som gjorde henne så trött med tanke på att hon sov i närmade tre timmar. Nu i eftermiddag så har jag kunnat dricka och äta lite så medicinen börjar äntligen verka. Det blir till att stanna hemma i morgon med och även Adina får vara hemma med mig och pyssla om mamma.

Nu tror jag att glassen har tinat så nu ska jag svalka strupen. 😛

/L

image