All posts by Linda

Alla hjärtans dag (Fredag)

Dagen började med att jag fick väcka en trött liten tjej för att äta frukost och sen göra oss iordning för morgonpromenaden med Buster och dagis samt jobb.
Idag var inte Karin hemma så idag har Buster fått vara hos Eva och Sally hela dagen och efter jobbet så hämtade jag hem honom. Han hade blivit bortskämd med både ben och falukorv idag. 🙂

Även under Fredagsfikat på jobbet så fick vi lite extra gott dagen till ära. Det var gelehjärtan, naturgodis,choklad och mumsigt bröd.
Sen när jag kom hem i eftermiddags så var jag bara uppe med Buster och ingen puss eller alla hjärtansdag present. Sedan sprang jag ner till affären och handlade och när jag kom hem igen så hade Daniel och Adina en jättefin överraskning till mig. De hade köpt gelehjärtan, rosor och en fin klänning. Och Adina hade gjort ett fint hjärta till oss på dagis. 🙂

Just det, höll på att glömma. Idag så ringde de ifrån dagis till Daniel:
– Hej, är det Daniel?
– Ja, det är Daniel
– Jag vill bara berätta vad som har hänt med er dotter. Men det är ingen fara.
– Jaha?!
– Hon hade sprungit och halkat så huvudet åkte före rätt i golvet.

De hade kylt ner pannan ganska snabbt så det är ingen större bula samt så är det bara ett  litet blåmärke än så länge. Ni ser hur hon ser ut på bilden nedanför.
(Med tanke på hur vild Adina är och full fart är det inte konstigt att hon ramlade och slog sig.)
Hoppas att ni har haft en bra och fin dag!

/L

image

image

image

image

image

Onsdag

Idag så har jag både lämnat och hämtat Adina på dagis eftersom Daniel skulle ha möte på jobbet.
Men det blev inte så mycket längre än en vanlig dag, ungefär 20 minuter så det märkte nog inte Adina någon skillnad på. Men det märks att hon var lite fundersam när jag kom och hämtade hem henne och inte pappa som vanligt. Hon frågade efter pappa flera gånger och jag förklarade att pappa kommer hem senare.
Men när vi kom innanför dörren så hade Daniel redan hunnit komma hem och då skulle hon inte alls kramas med pappa. Tokiga idéer hon får för sig ibland.

Daniel tvättade sin firmabil på jobbet igen, fast idag var han lat och gjorde det inte själv som han brukar utan han åkte till en sån där automatisk biltvätt.

Nu i natt hoppas jag att Adina sover hela natten utan att vakna, det var lite mardrömmar nu i natt tror jag med tanke på att hon vaknade till två gånger.
I morgon är det Torsdag och snart helg igen, veckorna går fort. 🙂
Nu blir det förberedelser inför morgondagen.
Fortsatt trevlig kväll!

/L

image

/L

 

 

Sjukstuga (Torsdag)

Det verkar stå still eller åtminstone inte någon förbättring varken för mig eller Adina.
Nu idag så har vi tagit det lugnt och jag har inte haft någon vidare ork jag heller.
Men lite morotskaka har vi bakat och så var vi iväg och lämnade lite barnkläder.

När vi var ute med Buster på eftermiddagspromenaden så somnade Adina nästan direkt i vagnen och jag var orolig att hon skulle vakna när jag bar upp henne för trapporna in i hennes säng.
Men hon vaknade inte, närmare fyra timmars eftermiddagslur tog hon idag.
Hon vaknade strax innan middagen så det var bra tajming.
Hon protesterade inte när det var läggdags nu förut så det märks att hon var mer trött.
Hoppas att hon sover bra i natt bara så det inte blir tidig morgon.

Idag efter jobbet så var Daniel iväg och tvättade sin jobbbil, det är ju tur att det inte är så kallt ute eftersom det är en utomhustvätt.

Så nu får vi hoppas att vi blir pigga och krya så vi kan ta nya tag på Måndag för nu har jag och Adina varit hemma så många dagar både denna och förra veckan.

/L

image

Vabruari (Onsdag)

Ja det är ju Februari men med tanke på influensan som går nu och så många som är hemma och vabbar så får vi väl ta och säga vabruari.
Även jag och Adina är hemma idag igen ifrån dagis och jobb.
Hon var så gnällig och skrikig igår igen så jag tvekade in i det sista.
Men nu i morse så var Adina så snorig och gnällig igen och även lite feber.
Det var bara att ringa och meddela att vi blir hemma idag.

Det har inte varit mycket lek nu på förmiddagen utan Adina och jag har tagit det ganska lugnt och tittat på Pippi Långstrump, ätit piggelin och så har hon även hjälpt till med tvätt och dammsugning.
Men nu såg jag på henne att hon var helt slut och jag frågade henne om hon inte ville lägga sig i sin säng och vila en stund. Sagt och gjort, det tog inte alls lång stund innan hon somnade.
Nu får vi hoppas att hon sover en stund och vilar upp sig.
Även jag känner mig lite förkyld och hängig så ska nog passa på att vila en liten stund jag med.

/L

Lilla sjuklingen (torsdag)

Det blev en vabdag idag igen för min del eftersom Adinas feber inte gått ner.
Inatt så vaknade hon så då la vi oss i hennes växasäng och då somnade hon om ganska snabbt och även jag.
Men jag vaknade till efter en stund då man inte ligger speciellt skönt i en barnsäng,
så då gick jag och la mig i vår säng. När Daniel hade stigit upp imorse så hade Adina vaknat och kommit in till mig och kypit upp och lagt sig bredvid mig och somnat om. Vid tjugo över sex imorse så vaknar jag av att Buster gnäller och tycker att det är dags att stiga upp. Adina sov så sött så jag gick upp och gjorde iordning frukost och hade nästan hunnit dricka upp mitt kaffe och ätit färdigt när jag får syn på en nyvaken Adina.

Nu idag så har hon inte haft någon feber men hon har varit så jobbig och bråkat en hel del. Allt som man inte får göra har hon gjort. Hon har dessutom vägrat och sova på dagen så nu i eftermiddags har hon varit så trött och gnällig att jag gav upp vid 17.10 då blev det godnatt för hennes del.
Nu hoppas vi att hon sover gott hela natten för imorgon blir det dagis och jobb igen.
Det blev en kort arbetsvecka denna vecka endast två dagar.

Vad som händer i helgen återstår att se, inget speciellt planerat ännu.

/L

image

image