All posts by Linda

Onsdag

Så glad jag blev nu när jag såg att även Daniel kunde blogga ett lite längre inlägg än bara en mening eller två. Ibland har man kanske inte så mycket att dela med sig av men det är ju inte roligt för er läsare om det inte står lite mer än så. 😛

Idag är det redan Onsdag och innan man hinner blinka så är det äntligen helg och ledigt igen.
Det är mycket på jobbet nu. De ville dessutom att jag skulle börja tidigare så nu jobbar jag heltid ett tag innan det åter igen är dags att byta skola igen.
Idag så fick jag reda på att den 2:e December så ska jag flyttas till en skola som ligger ganska nära den jag är på nu, men det sägs att personalen där är lite svår.
Det återstår att se, får en egen uppfattning när det är dags.
Lite tråkigt är det eftersom jag trivs så bra med de jag jobbar med nu. Alltid så oroar man sig lite vad det är för ställe man ska hamna på när man blir runt flyttad.
Jag har haft sådan tur hittills, det har bara varit trevliga och hjälpsamma människor.

Nehe, dags för kvällssysslor innan det är dags för refrängen, (ut med hund, duscha och sova.)
fortsatt trevlig kväll!

/L

Äntligen färdigt

Igår så tog jag de sista dragen med rollern på Adinas väggar.
Så nu är det så rosa och fint i hennes rum.
Nu ska det bara torka till ordentligt och så ska det börjas med att sätta upp tavlor och göra det fint.

Kanske blir det redan idag, men det känns som om det är så mycket annat som ska fixas innan jobb veckan drar igång igen.
Återstår att se vad som hinns med helt enkelt.
Nu snart så borde Adina vakna med då hon sovit i snart 3 timmar.
Men hon var vaken lite längre igår kväll och så skulle hon absolut inte somna om i morse även att hon vaknade stax efter klockan sex.

Idag är det Fars dag med, Adina firar pappa genom att sova bort halva dagen, haha.

Hoppas att ni har haft en  lugn och skön helg.
/L

Annorlunda arbetsdag

Idag så var det en speciell dag på skolan, idag så var msc på besök och det var fokus på fisk.
Eftersom kommunen har msc märkt fisk vilket innebär att det är fisk som fiskas på ställen där det finns  gott om fisk och att det är spårbart fiske samt miljömärkt och det ena med det andra.
Jag är ingen specialist på vad det innebär mer än att det är ett bra val att välja den blå märkta fisken.
Ialla fall så fick skolbarnen rita och färglägga olika fiskar som de sedan skulle sätta fast i ett nät innan de skulle äta i matsalen. Och för att få det lite mer barnvänligt och få barnen intresserade så hade de en maskot som var en katt.
Det var en tant som egentligen skulle klä ut sig till den här katten men eftersom det blir ganska varmt i dräkten så kände hon att hon inte skulle klara av detta.
Så då var jag snabb och sa att jag jätte gärna ville klä ut mig till katten.
Så idag på lunchen så har jag varit en stor katt som barnen har hälsat, kramat och klappat på.
Det var ett lyckat arrangemang och jag har fått prova på något annorlunda.

Tyvärr så tog jag inga bilder med min mobil men jag blev lovad bilder som de skulle skicka via mail.
Så bildbevis kommer framöver. 😉

/L

Långledigt

Förra veckan så var både jag och Adina lediga hela veckan (höstlov.)
Vi spenderade veckan med att försöka hinna med så mycket som möjligt, men att jag aldrig lär mig.
Självklart var det lite mycket på schemat så allt hanns inte med.
Sen i Fredags åkte vi ner till Kalmar och spenderade helgen där.

Nu är det Måndag igen och veckan har startat. Adina var nog glad att få komma till förskolan idag igen.
Hon vinkade glatt hejdå och gick in för att leka med de andra barnen.
Och jag har bytt skola igen och första dagen gick riktigt bra. Jag hade räknat med att bara vara där den här veckan ut men nu ska jag få stanna där till slutet av November så det är bra. 🙂

Här nedanför så kommer det lite bilder på vad vi haft för oss.
Fortsatt trevlig kväll!

/L

image

image

image

image

image

image

image

Shopping

Idag så var det äntligen mammas tur att få handla lite.
Jag var lite orolig för hur länge Adinas tålamod med att sitta still i vagnen skulle vara men det slutade med att hon somnade.
Det var perfekt då passade jag på att prova massa kläder.
Dessvärre när man har bestämt sig för att handla så hittar man inte mycket.
Men lite nytt blev det allt. Sen så kunde jag ju inte låta bli att även handla lite till Adina så några par nya byxor blev det till henne.
Och jag hittade bara två par jeans, nya vinter skor och lite underkläder, alltid något.
Sen så hade de äntligen börjat sälja julpapper så nu ska det slås in julklappar så det står härliga tider till.
Adina har ju redan lyckats se några oinslagna men hon har förhoppningsvis glömt bort det till jul.
Så imorgon ska det bakas och slås in julklappar är tanken.

/L
image