All posts by Linda

Vårdcentralen

Idag halv åtta så började vi gå bort mot vårdcentralen och väl där så var vi bland de första så vi hade tur och fick nr 14. Jag hade räknat med att det skulle ta ganska lång tid där borta så jag hade med mig matsäck till Adina. Och tur var väl det, efter 1 och en halv timme så var det vår tur och då träffade vi en sjuksköterska som tog tempen och tittade i Adinas öron, sedan fick vi gå vidare och ta ett stick i fingret. Adina var duktig och bara tittade på tjejen och sa inte någonting.
Och så fick hon ett bokmärke för att hon var så duktig.
Sen var det bara att ta hissen upp till nästa väntrum för att få träffa en barnläkare.
Adinas tålamod med att sitta still i vagnen började nu ta slut.
Men som tur var så fanns det lite barnsaker hon kunde roa sig med en stund tills jag såg på henne att det var dags att sova, så efter lite gnäll i vagnen somnade hon en stund och självklart kommer äntligen barnläkaren och ropar upp Adina och det var våran tur.
Så det var bara att väcka henne så doktorn kunde titta henne i öronen, lyssna på andningen och
titta i munnen om han kunde hitta något fel.
Efter undersökningen så skrev han ut medicin som vi sedan gick och hämtade på apoteket.
Så nu får vi verkligen hoppas att hon blir kry så hon kan gå till dagis nästa vecka.

Det är tur att det inte är ofta man behöver gå till vårdcentralen, nästan tre timmar var vi där!
Och då var det mest sitta still och vänta. Men nu är i alla fall Adina undersökt och förhoppningsvis går det åt rätt håll.

/L

image

Bergochdalbana

När man precis trodde att Adina var på bättringsvägen så började febern spöka och har gått upp och ner som en bergochdalbana.
Det var i Fredagsnatt som det hela började och idag ringde jag vårdcentralen och eftersom de inte tyckte att det var akut med tanke på att hon äter lite och dricker så skulle vi gå på drop in tid imorgon.
Det är tydligen bara att hänga på låset i morgon bitti vid 8.00 när de öppnar för efter 45 stycken så är det stopp. Och nu vill jag att hon ska bli undersökt så vi kan få reda på om det är något allvarligare än en vanlig influensa.
Vi får hålla tummarna att det bara är långdraget och inget värre än så.

Så nu blir det en hel vab vecka för min del. Inte roligt alls eftersom jag hade sett fram emot att jobba denna vecka. Jag skulle varit på ett skolcafé och gjort smörgåstårtor och olika smörgåsar.
Men men, om det skulle gå att planera när man kan vara sjuk så hade det vart mycket enklare.
Det är bara att bita i det sura äpplet som sagt och så har jag ju en bakbeställning i helgen att se fram emot istället.

/L

Vab dag

Idag så har jag och Adina varit hemma ifrån jobb och dagis.
Eftersom att Adina åkte på feber i helgen så var hon inte riktigt pigg att orka med idag och tur var väl att vi stannade hemma för idag på förmiddagen fick hon hög feber igen och har sovit två långa stunder på både för och eftermiddagen. Sen när hon väl varit vaken så har det varit lugnt och stillsamt med mycket sitta i knä och läsa bok samt tittat på videoklipp på datorn.
Så det blir till att stanna hemma även imorgon.

Då när Adina sover så ska jag passa på att fortsätta med julpyntet här hemma.
Jag har redan tjuvstartat lite med gardiner och pynt men mer ska det bli. 🙂

Fortsatt trevlig kväll!

/L

Fredag

Idag är det äntligen Fredag och nu hoppas vi på att vi får en lugn och skön helg med mycket vila.
Det började inte så bra. Efter att Adina somnat så tog det inte många timmar innan hon vaknade och var ledsen. Kanske är det fler tänder på gång igen eller så är det mardrömmar. Efter att hon fått vara vaken en stund och myst med oss i soffan så somnade hon äntligen om och förhoppningsvis sover hon gott hela natten.

Ikväll så har Daniel stått för matlagningen och då kan ni ju gissa vad det blev; pizza! Sen så har han varit duktig och fixat en gammal kabel eftersom den fungerade lite som den själv ville och nu är den ersatt med en ny och fungerande, Tv-signalerna fungerade inte, det kunde plötsligt komma upp felmeddelande, men nu fungerar det igen eftersom att Daniel fixat detta. 🙂

/L

image
image

Snart ledigt igen

Idag längtar jag efter helg och lite ledighet. Veckorna går för fort och helgerna ännu fortare.
Det är inte precis lugn och vila som gäller på helgerna utan då ska allt göras som inte hinns med i veckorna samt så ska man busa och ha tid till Adina också.
I morgon är det ett år sedan morfar gick bort. Det känns inte som att det redan hunnit gå ett år. Och den 24:e så är det ett år sedan Adinas dop.

På tal om att tiden går fort, snart är det  även jul och idag så föll den första snön ner i Linköping men det försvann lika fort som det kom ner på marken.
Vi får hoppas på bara lite snö så det lyser upp, och så att barnen kan åka pulka men inte en meter snö och en jättekall vinter. Så som jag fryser redan nu och är så påpälsad så vet jag inte vad jag ska klä på mig mer sen när det väl är ett par minusgrader.
Men det återstår att se, förhoppningsvis blir det en mild vinter med lagom mycket snö. 🙂

Snart är det Fredag, hoppas att ni får en trevlig helg!

/L