All posts by Linda

Parkhäng

Idag på förmiddagen så har jag, Adina och Buster varit iväg i Vasaparken med Pernilla och Leon.
Det blev en riktigt solig och varm dag så det blev även premiärdopp för de små i barnbassängen
men Adina tyckte det var ganska kallt och det blev bara lite plaskande innan vi gick upp igen. När hon stod där på filten och jag skulle sträcka mig efter hennes handuk så händer det som jag så länge väntat på…. Kan ni gissa vad?!….
Då minsann tar hon helt plötsligt fyra steg. Och det blev även ett par steg till och i eftermiddags här hemma så tog hon några igen.
Så nu har hon kommit på att man inte behöver hålla i något stöd längre så nu är det nära tills hon väl börjar gå. 🙂

/L

Adina_Leon_parken

Tupperware

Igår (Söndag) eftermiddag så var det dags för Tupperware demonstrationen hemma hos oss. Eftersom det blev bestämt med så kort varsel så blev vi inte så många som kunde komma.
Men jag blev ändå nöjd då de som kom köpte samt så blev det lite beställningar utifrån så jag lyckades komma upp i den nivån jag önskade. Så nu kommer jag få en smart gryta kan man säga där man kan tillaga all sorts mat i.
Det sköter sig självt och är färdigt när det börjar lukta mat, toppen när man inte alltid har tid att stå länge i köket.
Stort tack alla ni som beställde!
Förhoppningsvis ska det bli en visning snart igen, för de har ju mycket bra produkter, lite skillnad mot sortimentet förr då det mest var plastbyttor. Nu är det mer vardagliga smarta saker. Och så hoppas jag på mer folk som kan komma.

Idag har jag även varit och hämtat ut Adinas paket, hon blev utvald att prova på olika fruktsmothies samt så ska de delas ut så andra får prova och tala om vad de tycker.
Riktigt skoj, jag som sällan har turen på min sida att bli utvald som testperson 🙂

Nu är det dags för kvällspromenaden med Buster sen blir det dusch och säng.
Natti natt.

/L

50-års kalas och annat

Tiden bara går och nu har vi hunnit med en hel del sen jag bloggade sist. Förra helgen så var vi i Karlstad på 50-års kalas eftersom min morbror hade fyllt år. Det blev en lång dag med mycket bilåkande eftersom vi bara var där över dagen. Men det gick bra och Adina sov större delen av resan. Denna helg så har vi varit iväg en sväng idag ute i Åby och hälsat på Daniels kollega, sambo och barn en stund på eftermiddagen. Nu är även Adinas tänder på gång ordentligt. Inatt så har hon haft hög feber och gnällt en hel del då nu borde det synas något i munnen snart 🙂

/L

50kalas

Grillpremiär

Idag så åkte vi ut hela familjen till Adinas gammelmormor Saara och hälsade på, det var tänkt att Linda och Saara skulle baka medans jag var “barnvakt” åt Adina.

Det blev inget bak, men däremot så ställde jag mig vid grillen och viftade ihop middag åt dom tre tjejerna, vi har varit lite dåliga på grillandet så idag var faktiskt årets första gång, om man då inte räknar med alla gångerna hos Eine och Gunilla i Halltorp.

/Daniel

 

Grill_gammelmormor