All posts by Linda

Äntligen lite vila

Idag är jag riktigt trött. Upp vid 5.30 och vid 9 tiden så somnade Adina om i endast 30 minuter sen så har hon vägrat att sova. Men nu vid 15 tiden så somnade hon äntligen en stund. Blev lite sen middag så blir att väcka henne om en stund så hon somnar vid sin vanliga sovtid ikväll. Imorgon så bär det av ner till Kalmar så lite förberedelser har jag hunnit med men blir nog att ta det imorgon eftersom kroppen behöver en stunds vila innan det blir mer bus innan läggdags. Jag hoppas att jag får lite semester så man kan få lite ny energi och ork. Förstår inte att en så liten tjej har så mycket ork med tanke på att en annan är helt slut varje kväll. Trevlig kväll!

/L

Full fart framåt

Nu börjar det gå undan. Adina tar många steg innan hon sätter sig ner nu så nu har jag slutat att räkna.
Det är roligt att se hur hon gärna vill gå istället för att krypa.
Men ibland kommer hon på att det går fortare framåt om hon kryper istället.

Idag har det varit full rulle. Hon ville inte sova middag så det resulterade i att hon somnade ganska tidigt nu i kväll. Återstår att se om hon vaknar runt 4-5 tiden eller om hon kan tänkas att sova lite längre än så.

Idag har jag även invigt mina microfiber trasor som jag köpt ifrån Tupperware.
De är ju helt underbara. Vilken skillnad mot de billiga microfiber trasorna som jag har städat med innan. Rekomenderar verkligen dessa. Städningen blev helt plötslig rolig och idag har jag sprungit runt och städat för fullt. 🙂

Trevlig kväll!

/L

Ett, två tre

Nu idag har vi varit ute en stund på eftermiddagen och Adina har börjat gå fler och fler steg.
Det är lite märkligt att hon gärna går mer och bättre utomhus på gräsmattan som dessutom är ojämn än vad hon gör inomhus.
Men snart är det full fart och hittills är sju steg hon tagit som mest innan hon ramlat.

/L

Storhandling

Idag på förmiddagen så ordnade jag barnvakt till Adina en stund så att jag kunde åka iväg och storhandla själv. Det underlättar när man inte ska släpa runt på både kundvagn samt en barnvagn.
Men även att inte hon var med så glömdes en hel del bort så det blir en tripp till affären även imorgon för våran del.
Jag förstår inte varför jag hade med min en inköpslista eftersom jag knappt tittade på den ändå. Tänkte såklart att jag kommer se på hyllorna vad som ska handlas men det hade lönat sig att kika på den där listan någon gång då och då. Aja, det är lätt att vara efterklok,
men som tur är så är affären nära och ingen längre sträcka att behöva gå.

Imorgon ska det även göras mat till Adina så det står härliga tider till.
Jag brukar göra en hel del burkar och frysa in istället för att laga special kost till henne varje dag.
Men återstår att se om det blir fint väder då kanske vi ska passa på att njuta av solen en stund, man måste ta vara på de soliga dagarna för man vet aldrig om det kommer en regnperiod på några dagar framöver.

/L

Storstädning

Idag är det Måndag och idag har det varit storstädning på schemat i stort sett hela dagen.
Som tur var så sov Adina länge på förmiddagen så jag hann med en hel del.
Och nu när diskmaskinen verkar gett med sig så tar ju även diskningen en stund.
Sen mitt i allt så har det även hunnits med en del bus, handlat samt promenader med Buster.
Skönt att det är rent och fint igen men det varar inte allt för länge eftersom katterna fäller en hel del samt så är Adina duktig på att stöka ner. Nu har hon även kommit på hur man öppnar köksskåpen så då ska allt plockas ut och inspekteras och mamma (jag) får plocka in i skåpen ett flertal gånger per dag.
Sen i dagarna har hon även kommit på att det finns något i kattlådorna. Det är spännande att stoppa ner handen och gräva runt i sanden och förut i eftermiddags så försvann hon snabbt iväg och jag tyckte att det blev för tyst och då har hon hunnit plocka ut en klump (kattkiss) som hon sitter och klämmer på. Usch och fy.
Det är inte klokt att hon är så snabb, så fort man vänder ryggen till så passar hon på.
Och hon vet precis vad hon inte får göra och det är självklart det som är spännande.

/L