All posts by Daniel

Lördag, kräftskiva (230902)

Lite bilder.

/D


Nu handlas det!


Adina har fotat igen.


Lunch!


Strax framme.


Fast vi måste handla lite först.


Det tar en jävla tid…


Nu är vi frame.


En kompis.


Som klättrar på mig.


Gott!


Gos!


Alla fotar.


Adina och Kajsa.


Smaskens.


Tungt i knät.


Det var gott.


Nu åker vi hemåt.

Fredag (230901)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå.


Och jag ska jobba.


Sen ringde skolan, Adina hade ont i huvudet och ville gå hem.


Då fick jag sällskap till lunchen.


Slit och släp.


Ännu mer!


Nu är Linda på väg hem från jobbet, trafikolycka och världens kö.


Nu kom Albin hem.


Då blir det spel.


Adina fotar sitt öga.


Nu kom Linda äntligen hem, då tar vi helg.


Adina har fotat igen, slöhögarna.


Sen blir det fredagstacos, dock jobbar jag fortfarande så jag får äta senare.


Nu har jag slutat så det är min tur att äta.


Hallå, vad håller ni på med där borta?! Sluta upp med det!!
Nu på kvällskvisten så vill ju Frasse såklart spana lite också.


Var det någon som sa banan?


Adina fixar sista disken.


Och Albin spelar.


Dags att lägga sista “touchen” på kräftskivesnapsen.


Nu blir det fredagsmys med film och godis.

Onsdag (230830)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Adina myser med Selma i sängen innan det är dags att gå upp.


Frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Det är ett jävla liv!


Frasse undrar vad det är som händer.


Dags för jobb och Frasse är såklart med mig där bakom skärmen.


Lunch.


Nu kom Adina hem.


Lite frisk luft.


Sen kom Albin hem, då blir det cykling.


Adina också.


Slit och släp!


Nu kom dom in igen.


Då blir det fisk, potatis och kall sås till middag.
Jag jobbar fortfarande och äter senare.


Lite spel.


Och sen glass till efterrätt.


Albin ska läsa lite.


Nu börjar det bli lite färg på den.

Måndag (230828)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan, idag är det fotografering.


Frasse spanar lite.


Lite frisk luft i regnet innan jobbet.


Frasse är med mig idag, inte undra på att mina kollegor säger att det är en IKEA-katt.


Lunch.


Slit och släp!


Sen kom Adina hem men hon gick till fritidsgården direkt.


Sen kom även Albin och han försvann till grannarna.


Nuttis har lagt sig i Lexis vagn.


Stroganoff till middag.


Och glass till efterrätt.


Nu kommer det tydligen mer jordgubbar.


Dags att fixa kräftskivesnapsen.


Nu ska Adina klippa katternas klor, det brukar inte vara uppskattat.


Och sen ska Albin läsa sina sidor.


Lite kvällsmat innan läggdags.

Fredag (230825)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag ska jobba, spännande med kök ensam efter utbildningen, men det ska väl lösa sig.


Lunch, Pasta Alfredo står på menyn.


Slit och släp!


Sen lite frisk luft.


Nu kom Adina hem.


Sen även Albin.


Då blir det lite städning enligt Adinas lista.


Hon hjälper till att tömma dammsugaren.


Nu har jag hämtat flaskorna till morgondagens lotteri.


Adina fotade Nuttis.


Frasse håller koll som vanligt.


Linda kom och hämtade kidsen för dom skulle handla lite.


Adina har tjatat om den där “snoppkudden” hur länge som helst, nu köpte hon den.


Det är ju viktigt att åka säkert i bilen.


Jag förbereder kvällens middag, det är ju fredag så kan ni gissa vad det blir?


Nu är dom hemma igen, Adina visar vad hon har köpt, syns det vad som ligger där bakom?


Linda tar helg!


Tacofredag.


Adina och hennes nya kudde i soffan.


Jag ska bli fin igen.


Och nu säger vi godnatt.


Japp, helt tomt, inga kids så nu har vi tydligen lagt oss.