All posts by Daniel

Onsdag (230823)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag ska jobba.


Nu blir det lunch.


Slit och släp!


Lite frisk luft och pakethämtning.


Bra leverans idag igen.


Nu kom Adina hem.


Och sen även Albin.


Då blir det lite spel.


Dom ville ha potatismos och rödpölse till middag.


Nu ska dom gå ut och leka lite och även slänga soporna.


Efter en timme kom dom in igen så då blir det glass till efterrätt.


Frasse håller koll.


Jag är ju ledig imorgon så då blir det provsmakning av dagens leverans.


Adina har bestämt att vi ska ha städdagar här hemma på söndagar och alla ska hjälpa till så nu sitter dom och planerar för det.


Albins kvällsläsning.


Nu blir det lite kvällsmat.


Kvällsmys innan läggdags.

Måndag (230821)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag fortsätter med utbildningen.


Det var en himla blandning till lunch idag.


Två latmaskar.


Nu kom Adina hem från skolan.


Slit och släp!


Frasse håller koll.


Sen kom även Albin hem.


Då blir det såklart spel.


Sen blev det pasta med ost och baconsås till middag.


Och glass till efterrätt.


Efter duschen blir det lite kvällsmys i soffan.


Nu ska Albin läsa lite.


Det blev visst lite kvällsmat också.


Adina står i badrummet och smörjer in sig med en miljon olika krämer innan läggdags, jag undrar vem hon har fått det från?
Nu säger vi godnatt.

Fredag (230818)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost, dom var väldigt trötta idag.


Nu ska dom gå till skolan.


Frasse ville vara med på dagens köksutbildning.


Lunch.


Sen lite frisk luft på rasten.


Frasse spanar lite.


Kan man ta dom nu?


Båda två kom hem samtidigt nu, fast dom gick till Mirum lika fort igen.


Andra gången dom kom hem så hade dom massvis med godis med sig som dom hade köpt.


Nu har vi även varit och hämtat Adinas rullskridskor som hon beställde.


Albin tittar på när dom snöras.


Sen kom Linda hem och tog helg.


Då ska väl jag inte vara sämre.


Provåkning.


Attans, vi hade glömt att köpa läsk.


Kött och potatis till middag.


Hmm, kan det vara så att dom ska stå på loppis imorgon?


Nu är jag ute med Adina.

Onsdag (230816)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen och första skoldagen efter sommarlovet.


Adina och Nattis myser i sängen.
(Adina har fotat själv)


Dags för frulle.


Nu var det Frasses tur.
(Adina har fotat själv)


Mot skolan.


Och jag ska jobba.


Kyckling och ris till lunch.


Stressigt på jobbet idag.


Sen kom Adina hem.


Jag hittade en passande bild om Linda.


Och nu är även Albin hemma.


Linda sitter och väntar på IKEA i Linköping, vi ska ha en reservdel till Adinas säng.
Det har bara tagit fem olika transporter som har varit fel så nu valde vi att hämta själva.


Slit och släp!


Adina har köpt en dockvagn till Lexi.


Där är vår efterlängtade reservdel från IKEA.


Sen blev det lax till middag.


Och glass rätt till efterrätt.


Nu ska jag provsmaka flaskan jag fick i måndags.


Spelgalningarna.


Frasse spanar.


Och Albin ska läsa lite innan läggdags.

Måndag (230814)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.
Fritids är ju stängt idag och imorgon så båda två kommer vara hemma med mig.


Helt tomt i kylen efter att vi inte har varit hemma i helgen så jag måste gå och handla lite.


Dags för frukost.


Albin spelar.


Och Adina pysslar.


Nu ska jag börja jobba.


Mer spel.


Nu har äntligen Adinas födelsedagspresent som Albin köpte kommit fram.


Lunch.


Sen en promenad för att hämta mer paket.


Det är bra kvalitet på leveranserna nu.


Slit och släp!


Nu ska Adina gå upp till grannarna och leka.


Där ligger latmaskarna.


Sen blev det pasta och kassler till middag.


Adina visar upp sina hårspännen hon fick av Albin, hon har lika många på andra sidan också.


Tårta till efterrätt.


Kvällsläsning.


Nu blir det lite spel innan läggdags.