All posts by Daniel

Kalmar stadsfest, Lördag (230812)

Mer bilder.

/D


Nu är vi på väg, Kalmar stadsfest och matmarknad.


Tjusigt!


Slottet fastnade på bild också.


Full fart i svampen!


Fina älsklingar.


Perfekt.


Kalmar i vårt hjärta!


Full fart på Wille och Albin.


Nu går vi in.


Massa olika stånd överallt.


Vart ska vi gå?


Ännu mer.


Nu hittade jag det grekiska ståndet men jag tänker fan inte betala 140:- för en pitagyros!
Dubbla priset och du får en middag för fyra personer med ouzo och retsina nere på Kreta.


Legobygge.


Nu har Linda fotat några snubbar i kajak?


Dags för drejning.


Snygga bilar!


Provkörning.


Sista stoppet.


Nu gick vi till lekplatsen.


Alla ligisterna.


Nu har vi delat på oss, kusin Mankan med familj återansluter senare under dagen, då passar vi på att köpa slush.


Morsan får hjälpa till.


Adina fotade sin.


Ojojoj…


Nu ska det kastas pil på ballonger.


Stackars Albin, det var bara Adina som vann.


Då ska vi se.


Då var det dags.


Hua!


Nu är vi “hemma” i Halltorp igen.


Då blir det vätskepaus.


Grabbarna spexar.


Grillen är tänd!


Smaskens.


Hela ligan.


Spel i trädgården.


KKK = Kaffe, Kaka och Konjak.


Skönt i solen.


Mankan spelar.


Det var dåligt med luft i bollen.


Nu ska vi titta på meteorregnet innan läggdags.

Fredag (230811)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost för en trött Albin, Adina sover fortfarande så han får äta själv.


Nu ska han gå till fritids.


Adina har vaknat.


Jag går till COOP en sväng.


Nu blir det jobb.


Frasse spanar.


Slit och släp!


Nu har jag lunch, jag och Adina går till Mirum, först ska vi tydligen in på butiken Normal och sen ska vi hämta ytterligare en lotterivinst.


Tjusigt!


Nu tar vi en snabb lunch.


Adina ligger i sin säng och spelar med sin kompis, hon heter Lilja.


Nu kom Albin hem.


Då åker vi direkt.


Nu ska Albin övningsläsa, han får göra det för Adina i baksätet.


Sen blir det glasspaus.


Barnen också.


Kisspaus!


Nu är vi framme, då blir det ouzo.


Hela ligan!


Adina fotade en gul morot.


Jösses, det tyckte hon ju inte om förra gången.


Farfar drar på sig “hatten” enbart värt att “sprutet” inte ska förstöra lampan.


Adina fotar sina presenter.


Bortskämda ungar, Albin fick också present.


Nu blir det KKK!
Kaffe, Kaka & Konjak!


Nu är farfar med ute och testar fotbollskrocket.

Onsdag (230809)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Albin ska till fritids idag och Adina sover fortfarande så han får äta frukost själv.


Nu har hon vaknat.


Dags att gå till fritids.


Frukostrunda nummer två.


Jag har inte börjat jobba än så Adina spelar med sin kompis från Kreta, dom har även samtal på telefon samtidigt.


Nu blir det lunch.


Slit och släp!


Glasspaus.


Pysseldags.


Frasse ser några fåglar, tror jag.


Nu blir det mellis.


Albin är hemma igen.


Då blir det såklart spel.


Båda två.


Falukorv till middag, jag jobbar fortfarande så jag äter senare.


Vaxrensningen fortsätter.


Och sen ska Albin läsa lite innan läggdags.


Nu har jag slutat jobba och möts av det här trevliga sällskapet.

Adinas födelsedag, tisdag (230808)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, nu ska det sjungas för en morgontrött Adina.


Dags för pannkaksfrukost!
Det innebär socker, sylt, grädde och läsk till.
Albin ville vara hemma från fritids idag så Adina inte skulle behöva vara själv på sin födelsedag, klart han får det då.


Adinas kort hon fick av Albin.
Presenten är ju beställd men hann tyvärr inte komma, men den som väntar på något gott…
(Adina har fotat)


Nu har jag varit och hämtat min vinst från helgens lottodragning.


Sen kom det blombud till Adina, det var farmor och farfar som hade skickat.


Nu ska dom baka till kvällens fika.


Skjuts in i ugnen!
(Adina har fotat)


Kortet på blommorna.
(Adina har fotat)


Adina har flätat.
(Adina har fotat)


Hon beställde pitabröd till middag.


Hua, nu gick dom ut och lekte i regnet, dock har våra både gummistövlar och regnkläder, det kan man ju inte säga om en av dom andra.


Nu är dom inne igen, plaskblöta!


Då tänder vi på.
(Adina har fotat)


Lite kvällsfika.


Man måste ju ha fina glas när det är fest!
(Adina har fotat)


Smaskens!
(Adina har fotat)


Sen måste jag såklart provsmaka min vinst.


Det ser trångt ut där uppe.


Vi får inte glömma Albins kvällsläsning, han måste öva.


Frasse säger godnatt med sin sista spaning.

Måndag (230807)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Semestern är slut så nu ska Albin gå till fritids.


Och Adina pysslar.


En sväng till COOP innan jobbet.


Adina var redan hungrig så det blev tidig lunch.


Och jag jobbar vidare.


Slit och släp!


Frasse spanar lite.


Nu kom det paket.


Adina fick ett födelsedagskort till.


Och lunchkuponger på McDonalds.


Nu kom Albin hem.


Då blir det såklart lite tittande på Youtube.


Och sen köttfärslimpa till middag.


Nu ska dom gå ut och leka lite.


Förberedelser inför morgondagens pannkaksfrukost.


Glass till efterrätt.


Nu ska Adinas öronvax ut!


Och Albin ska öva på läsningen.


Adinas blommor från kalaset lever fortfarande.


Lite kvällsmat innan läggdags.