All posts by Daniel

Adinas kalas, lördag (230805)

Lite bilder från kalaset, hon fyller ju inte förrän på tisdag men denna helgen passade bäst.

/D


Snart dags.


Jag och Albin var och handlade det sista, trodde vi.


Pyntat.


Frasse ville såklart spana lite.


Korv med bröd till lunch.


Lite spel.


Attans, vi glömde ju servetter.


Sen måste man ju ha rosor också.


Nu är det dukat, dock ser det lite tomt ut eftersom vi ville inte ha någon duk med tanke på allt kladd som kommer bli.


Det blir nog bra, dock är tårtorna kvar i kylen.


Spännande och läskigt på samma gång.


Massa barn.


Nu blir det lekar utomhus.


Full fart!


Skattjakt.


Nu är det någon annan lek som jag inte vet vad den heter.


Efter kalaset så blev det tacos till middag.


Adina nya kompis Meja som hon träffade på lägret ska sova över.


Hmm?


Vi hittade en kompis i badrummet.


Dags för sängen, godnatt.

Fredag (230804)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Lite spel.


Dags för frukost.


Mer spel.


Och ännu mer.


Dags för lunch.


Frasse är ute igen.


Nu ska Adina och Linda handla till morgondagens kalas.


En affär till, det blir mycket nu.


Dags att fixa godispåsar till alla barn som kommer imorgon, självklart har man plasthandskar på sig när man gör det.


Nu tar vi helg.


Linda också.


Pasta med ost och baconsås till middag.


Nu ska dom pyssla.


Sen kom grannarna.

Onsdag (230802)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen och en ledig dag.


Dags för frukost.


Och sen lite spel.


Linda ska baka.


Och jag ska lämna paket.


Frasse hörde ett ljud från balkongen som tvunget skulle kollas upp.


Det blir nog bra.


Adina gillade inte Lindas ommöblering på hennes rum så hon flyttar tillbaka sakerna.


Dags för lunch.


Slit och släp.


Glasspaus, Adina är lika trevlig som vanligt.


Albin hittade en riddarmössa, den blir bra till vintern.


Genomgång av vinterkläder.


Nu ska vi panta.


Alla spelgalningarna.


Sen blev det falukorv till middag.


Lite bättre väder nu på kvällskvisten.


Jag har ju alltid trott att man sitter i soffan?


Nu ska Albin läsa lite.


Det blir mycket glass på sommarlovet.


Lite kvällsmat innan läggdags.

Måndag (230731)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Och sen jobb.


Snart så.


Linda åkte och badade med Adina och Leona, Albin ville inte följa med.


En värmande dusch efteråt.


Alla tre på samma bild.


Lunch.


Adina ska gå upp och leka med grannarna.


Slit och släp!


Hmm?


Matlagning.


Idag blev det köttfärssås.


Och sen glass till efterrätt.


Frasse spanar i kvällssolen.


Nu ska Albin läsa lite innan läggdags.


Spännande moln där borta över skogen.


Adina dokumenterar mina nysningar, förra rekordet var på 14 stycken, det kan ju vara bra att veta.

Fredag (230728)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Sömntutor.


Men Frasse är pigg som vanligt.


Albin har vaknat.


Dags för frukost.


Slit och släp.


Spel såklart.


Nu ska det bakas.


Ingredienserna tog slut, då får vi gå och handla mer.


Planering inför eftermiddagen.


Mot Söderköping.


Usch vilket väder.


Lång kö.


Ungarna klättrar.


Högt upp.


Det är inte bara Frasse som spanar.


Äntligen är det vår tur.


Smaskens.


Hela ligan.


Lite lek också.


Titta på båtarna.


Nu är vi hemma igen.