All posts by Daniel

Onsdag (230726)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen. Idag blir det jobb 11-20, sen kväll.


Dags för frukost.


Albin spelar.


Nu ska dom gå till grannarna och leka.


Och jag går till COOP innan jobbet.


Då var det dags.


Nu blir det lunch.


Adina fotade lite hos grannarna och Leona fastnade på bild.


Albin tittar på youtube.


Adina är sommarfin men hon ser lite sur ut.


Nu ska dom äta middag, jag äter lite senare när jag har rast.


Godisgrisen.


Albin slappar i soffan.


Alla latmaskarna.


Nu ska Albin öva på läsningen.


Lite kvällsmat.


Frasse myser i kvällssolen.


Sen precis innan läggdags så hittade vi en fjäril i köket, Linda sprang runt och skrek och var livrädd så jag och barnen bar ut den på balkongen där den flög iväg.

Måndag (230724)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Nu har vi lämnat vår bil på service, denna lånebilen fick vi idag.


Slit och släp.


Tjejerna äter frukost.


Albin sover fortfarande.


Klockan var närmare tio när han vaknade.


Ännu mer!


Mästerspanaren.


Nu ville Albin ha frukost.


Och nu ska han gå och leka med grannarna.


Pyttipanna till lunch.


Fast barnen ville ha pannkakor.


Adina fotar men det blev lite mörkt.


Slapp dag på soffan.


Adina tittar på youtube.


Nu har vi fått tillbaka vår bil.


Sen blev det pasta med kasslersås till middag.


Och glass till efterrätt.


Sen ska båda två läsa lite innan läggdags, först Adina.


Och sen Albin.

Onsdag (230719)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Nu har Adina vaknat.


Men Albin sover fortfarande.


Dags för jobb, svettigt idag.


Frukost.


Albin spelar.


Och Adina gör videos till Tik-Tok.


Lunch, tyvärr glömde jag ta bild men det var lax och fransk potatissallad.


Lite frisk luft.


Nu ska dom åka och bada.


Usch så kallt!


Full fart.


Latmasken.


Slit och släp.


Sen blev det kyckling till middag.


Lite kvällsläsning.


Och sen glass innan läggdags.

Måndag (230717)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Nu har Albin vaknat.


Och även Adina.


Dags för frukost.


Linda springer i tvättstugan.


Albin spelar.


Adina lägger upp nya saker i sin webshop.


Nu skrapar dom sina sommarlotter som dom fick på Circle-K igår.


Dags för lunch.


Nu ska dom handla lite.


Massa spännande saker.


Tuffingarna.


Albin behövde nya skor också.


Sen ska det klättras lite.


Smaskens, fast jag är ju hemma och jobbar så jag fick ingen.


Adina träffade en ny kompis på lägret som ska ha födelsedagskalas nästa helg så hon köpte lite presenter till henne.


Nu ska dom slås in.


Frasse är igång igen.


Sen blev det frysrens till middag, typ som taco-måndag.


Och glass till efterrätt innan duschen och läggdags.


Fyra små ynkliga tomater på väg, nästa år får vi nog gå en odlingsskola hos farmor.