All posts by Daniel

Lördag (230715)

Mer bilder.

/D


Ut på äventyr.


Nu är vi på Vita Sands badplats och camping.


Burr.


Ingen av dom har doppat sig än.


Hua så kallt!


Nu får dom simma tillbaka.


Är det nödvändigt att ha en så lång brygga på land?


Glasspaus.


Smaskens.


Nu ska det hoppas.


Försiktigt, akta Albin!


På vägen hem så hittade vi självplock av jordgubbar så vi var tvungna att stanna.


Dom stora i munnen och dom små i byttan, det är sedan gammalt.


Tre sådana byttor kostade 48:- så vi höll på att skicka ut kidsen på fältet igen för att plocka mer eftersom det var så billigt.


Nu är vi hemma igen och då ska bollarna fram.


På väg mot framtiden bild 1: Farmor hade redan hunnit frisera sig lite.


På väg mot framtiden bild 2: Men Linda fick hjälpa till med det sista.


På väg mot framtiden bild 3: Mycket tjusigt!


Eftermiddagsfika.


På väg mot framtiden bild 4: Invigning av nya smulan.


Farfar står vid grillen.


Perfektion!


Adina spexar.


Nu ska vi plantera, det blev körsbär samt svarta och gröna oliver.


Då måste det ju såklart vattnas också.


Albin hjälper till.


Mer fika.


Glasspaus, det är viktigt att ha cykelhjälmen på sig när man sitter på gungan.


Nu blir det krocket.
Även där är det viktigt att ha cykelhjälmen på sig när man spelar mot morsan, han har väl lärt sig från kubbspelet förra året.


Kan ni gissa vem som vann?


Dags för fotboll.


Jag och Albin testar “Mölky” eller vad det heter.


Kvällsmat.


Om vi vattnar lite mer så kanske det växer fortare?


Farfar tar fram vattenspridaren innan läggdags.

Fredag (230714)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Nu är det sista frukosten som Albin får äta själv innan Adina kommer hem.


Nu ska han gå till fritids.


Och jag ska börja jobba.


Rätt skönt med en egen TP-kanal man kan lyssna på mellan samtalen.


Lunch!


Jag var tvungen att testa IKEA’s gratis reservdelar och det fungerade exemplariskt.


Mästerspanaren igen!


Nu är Adina på väg hem i bussen, hon fotade själv.


Så här ser alla tre dumjävlar ut utifrån.


Äntligen är Adina hemma och Linda har hämtat henne.


Sen kom även Albin hem.


Nu ska vi strax åka.


On the road again.

Jag hittar tyvärr ingen bättre version.


Förbannat, glasspaus!


Jaja!


Sen kisspaus…


Kycklinggrytan!


Nu är vi framme hos farmor och farfar, då blir det lunch.


Grekisk mat såklart.


Adina hittade en morot som ser lite skum ut.


Nu sitter vi och myser lite efter middagen.


Ja den var god.


Nu sover dom, eller ja, dom ska sova.


Snart läggdags för oss också.

Onsdag (230712)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Adina är fortfarande på läger så Albin äter frukost själv igen.


Nu ska han gå till fritids.


Och jag ska jobba.


Linslusen Frasse.


Lunch.


Sen lite frisk luft och handla.


Nu kom Albin hem.


Slit och släp!


Ut på äventyr.


Albin fick välja middag idag, otippat?


Och sen glass hemma i soffan innan duschen och läggdags.


Frasse spanar i ösregnet, tur att vi har tak över balkongen.


Även Nuttis ville vara med på bild.


Och Selma ligger i sin säng i Adinas säng och väntar på att hon ska komma hem från lägret.

Måndag (230710)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Adina åkte ju på läger igår så en morgontrött Albin får äta frukost själv.


Nu ska han gå till fritids.


Dags för jobb.


Lasagne till lunch.


Paketleverans.


Nu är Albin hemma igen.


Jag jobbar ju ett tag till så Albin och Linda åkte och badade utan mig, dock inget jag klagar över.


Dom har det varmt och skönt i solen.


Hua, det blir mycket gardinstänger.


Mästerspanaren.


Sen blev det lax till middag.


Slit och släp!


Ännu mer.


Glass till efterrätt.

Fredag (230707)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska Albin gå till fritids.


Adina ska sminka sig?


Mer jobb.


Adina ska gå ut och försöka få 50000 steg, hon har mackor och saft med sig till lunch.


Så jag får äta lunch själv.


Sen lite frisk luft.


Nu kom Albin hem från fritids.


Linda åker och handlar med några av barnen.


Full fart!


Korv är gott!


Nu är dom hemma.


Då kan vi ta helg på riktigt!


Dom pillar lite.


Tjusigt!


Korv och pasta till middag.


Dotter och mor.


Smaskens!


Hela ligan.