All posts by Daniel

Måndag (230612)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag fortsätter med utbildningen.


Lunch.


Nu ska jag posta brev och hämta paket.


Bra leverans.


Fritidskungen.


Nu kom Adina hem.


Då ville hon blåsa upp sin badring hon köpte nu på Kreta, hon var nästan blå i ansiktet.


Sen kom även Albin hem.


Mycket korv idag.


Nu ska Linda förgro mina frön jag fick i välkomstpaketet av nya jobbet, vi har ingen aning om vad det är så det blir spännande.


Latmaskarna.


Glass till efterrätt.

Studentfirande, lördag (230610)

Det är inte många bilder, men några iaf.

/D


Full fart mot Karlstad och studentfirande för Lindas kusin Karla.


När man tankar får man en “sommarlott” och kan ni gissa vad vi vann?
Inte ett skit.


Jag sa till dom att kissa innan vi åkte hemifrån men det var ingen som behövde, vad får man göra nu då?
Jo, stanna för dom är kissnödiga.


Adina fotar sina chips.


Bara för det så blev väl jag kissnödig.


Albin visar upp sig.


Adina fotar igen.


Vi låg bra till i tid så vi svängde in i Kristinehamn och gick in på Dollarstore för att handla lite.


Nu är vi framme, Janne häller upp bubbel.


Albin blev rastlös och gick ut till studsmattan.


Bubbel.


Presentöppning.


Janne håller tal.


Jag körde ju dit så då är det väl inte mer än rätt att Linda kör hem?


Skål!


Nu ska vi testa den gröna, det är bara glöggflaskor bakom som lyser igenom.


Film med grannarna innan läggdags.

Fredag (230609)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen och första dagen på nya jobbet.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop.


Snart utbildning.


Då var det igång.


Lunch.


Fritidskungen.


Nu kom dom hem.


Albin spelar.


Och Adina pysslar.


Nu kom även Linda hem.


Då tar vi helg.


Albin fixar sin nya gardinstång.


Mästerspanaren.


Smaskens.

Onsdag (230607)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Slit och släp.


Nya schemat.


Ännu mer.


Dags för lunch.


Mästerspanaren.


Fritidskungen!


Nu kom Adina hem.


Och även Albin.


Dags att bygga lite.


Köttfärssås till middag.


Tavlan är klar.

Måndag (230605)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Man vet ju att flygplan dumpar bränsle ibland men resväskor?


Dags för frukost.


Slit och släp.


Adina spelar.


Och Albin ritar.


En sväng till Coop som vanligt, läsken är slut.


Adina: Men jag vill inte plugga till provet.
Jag: Det spelar ingen roll, du vet ju hur arg morsan blir om du inte gör det.
Adina: Kan vi inte bara säga till mamma att jag har gjort det?
Jag: Verkligen inte, sätt fart nu!


Glasspaus.


Lunch.


Nu kom arbetsutrustningen.


Ännu mer.


Uppkopplat, det får duga.


Nu kom Linda hem så då kan vi ta “helg” igen.


Studentpresenten är fixad.


Grannfrun överraskade med en ny tavla.


Smaskens.