All posts by Daniel

Onsdag (230222)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Nu ska Albin gå till fritids.


Slit och släp.


Självklart är det Youtube som gäller.


Idag blev det den stor dammsugaren.


Lunch.


Adina och Leona ville åka skridskor.


Dom tyckte det var roligt.


Adina spelar hockey.


Woohooo! Idag funkade presentkortet.


Nu har jag hämtat Albin.


Linslusen.


Matlagning.


Det var gott.


Sen blev det semla till efterrätt.


Lite kortspel innan läggdags.

Måndag (230220)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen och det hade visst snöat lite inatt.


Dags för frukost.


Nu ska Albin gå till fritids, det är ju sportlov denna veckan så Adina stannar hemma med mig.


Hur länge får man ha pyjamas på sig?


Nu är han framme.


Det blev en annan bild från Coop idag.


Slit och släp.


Dags att fixa lunch.


Ännu mer.


Nu har jag hämtat Albin.


Linslusen.


Sen blev det fisk till middag.


Sagoläsning innan läggdags.


Det blev visst lite spel också.

Fredag (230217)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop.


Som vanligt hos mig i soffan.


Nu har jag handlat “fnitterdricka” till mammorna.


Slit och släp.


Lunch.


Fritidskungen är incheckad.


Skitväder, regnet vräker ner.


Nu kom Adina hem.


Den satt bra, tio extra öl på Kreta.


Nu pillar vi med en ny upplaga av “Halltorp OPEN”.


Linda hade handlat och ville ha hjälp att bära.


Nu kom Albin hem från fritids.


Paketöppning, det var bara en ny hårddisk till mig.


Kors i taket, Linda dricker whisky så nu jävlar är det helg på riktigt!


Nu ska dom gå och handla godis för pengarna dom fick av farmor och farfar.


Nu ska hårddisken kopplas in.


Tacofredag.

Onsdag (230215)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop.


Slit och släp.


Lunch!


Ännu mer hushållssysslor.


Sen kom Adina hem men hon gick ut och lekte direkt.


Nu ska vi ha utvecklingssamtal med Albin, Linda inventerar hans hylla.


På väg hem, han fick väldigt mycket beröm och hans mentor Nelly sa att han var jätteduktig och hade gjort stora framsteg sen han började ettan.


Adina är hemma igen.


Köttfärssås till middag.


Adina och Leona spelar, vi har ju en väldigt stor soffa så varför dom ska sitta i knät på varandra är ju otroligt märkligt.


Lite läsning.


Denna boken blev det, kanske är rätt lägligt med tanke på hur det ser ut nu.


Glasspaus innan läggdags.

Måndag (230213)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Nu ska dom gå till skolan.


Lunch.


Fritidskungen.


Sen kom Adina hem, dom har haft friluftsdag och åkt skidor.
Både slalom och längdskidor, det var kul sa hon.


Nu har Linda hämtat Albin.


Hemma igen.


Pysseldags.


Spelgalningen.


Falukorv till middag.


Fin himmel ikväll.


Sen blev det glass till efterrätt.


Knaskatter.