All posts by Daniel

Onsdag (220928)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop som vanligt.


Slit och släp.


Frasse vilar lite.


Dags för lunch.


Ännu mer.


Nu har jag hämtat Albin, det är tydligen modernt att ha luvtröjan på fel håll.


Sen kom Adina hem.


Albin har sålt sin pärlplatta till en av mina vänner, 250:- fick han.


Adina fixar mellis.


Albin spelar.


Adina pysslar.


Nyrakad och fin.


Är hösten här nu?
Det är mycket löv.


Nu är det nog sista spaningen för Frasse för nu är det fan kallt på balkongen.


Adina organiserar brädspelen.


Sen blev det kyckling till middag.


Albin visar upp sina fina “Haj-klor” som tant Jenny köpte till honom nu senast på Kreta, sen att det är tänder berör honom inte utan han säger att det är klor.


Sagoläsning.


Nu säger vi tydligen godnatt, jag och Shrek.


För er som inte vet vem Shrek är.


Film i sängen och Frasse har somnat mellan oss som vanligt.

Måndag (220926)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det måndag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop som vanligt.


Slit och släp.


Dags för lunch.


Nu har jag hämtat Albin.


Sortering av fotbollskort.


Sen kom Adina hem, hon gjorde bara en macka och gick ut direkt.


Dags för Albins danslektion.


Sen blev det pasta med ost och kasslersås till middag.


Och grannfruns nybakade tekakor till kvällsmat.

Fredag (220923)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det fredag igen.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop, ungarna ville ha läsk till helgen.


Spännande.


Slit och släp.


Dags för lunch.


Nu har jag tömt postlådan, det är väl mer pyssel.


Frasse spanar.


Nu kom dom hem.


Då tar vi helg.


Sen kom Linda hem, då ska det städas.


Nu tog även hon helg.


Sen blev det fredagsmys med grannarna.

Onsdag (220921)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, då var det onsdag igen, svinkallt och frost på gräsmattan.


Dags för frukost, Albin åt med Linda tidigare så idag blir det bara Adina på bilden.


Nu ska dom gå till skolan.


Slit och släp.


Lunch.


Slöhögen.


Nu har jag hämtat Albin.


Paketleverans utanför dörren.


Adina kom hem.


Albin spelar.


Och Adina pysslar.


Otippat?


Så fort Linda kommer hem så ska det städas.


Sen blev det köttfärssås till middag, även Linda tog ett glas rött.

Måndag (220919)

Mer bilder.

/D


Godmorgon, måndag och ny vecka.


Dags för frukost.


Nu ska dom gå till skolan.


Och jag går till Coop.


Dags för lunch.


Det är ett jävla liv!


Nu har jag hämtat Albin.


Då var dom klara, dock kommer vi inte använda det eftersom det är för dyrt.


Adina kom hem och gav katterna godis.


Grabbarna spelar.


Möblerna är tillbakaflyttade.


Sen blev det mos och falukorv till middag.


Adina postar sin första order med smycken.


Nu tar vi kväll.