All posts by Linda

Tisdag

Även idag så har jag och Adina varit hemma.
Idag så har jag haft lite mer ork än igår. Igår var riktigt hemskt.
Jag var så dålig att jag mest låg ner hela dagen och fick emellanåt springa till toaletten.
Tack och lov släppte det under eftermiddagen men eftersom jag inte är riktigt hundra än så blir det att stanna hemma även imorgon.

Adina vägrade att sova middag idag, kanske eftersom hon sov närmare tolv timmar i natt och sedan så har vi ju inte varit speciellt aktiva här hemma idag utan mest lekt lugnt och tittat på tv.
Det tog inte lång stund innan hon somnade nu ikväll så det blir nog en tidig morgon som väntar.

Nu ikväll blir det som vanligt för våran del, slappa i soffan och bara ta det lugnt.

/L

2015-01-13 12.53.49
Det var fullt upp på Daniels jobb idag när den stora bilen kom och hämtade alla smutsiga mattor.

2015-01-13 15.43.20
Idag blev det kyckling, ris och currysås.

Lördag

Idag så har det varit en riktig snöstorm här hemma på eftermiddagen. Det började med lite lätt snöande som snabbt övergick till att det blev stora snöflingor som bara yrde överallt. Jag och Adina hade hunnit iväg till centrum för att handla och på vägen hem var det inte roligt. Även Adina ville hem snabbt och blev lite gnällig av att hon fick snö i ansiktet. Det var bara att snabba sig hem och väl hemma så var det två snögubbar som klev innanför dörren. Nu i kväll så har det även börjat blåsa rejält så stormen som de pratade om har nu även nått oss.
I övrigt så har vi inte gjort så mycket här hemma idag. Det har varit inomhusaktiviteter och mest lugnt för Adina har inte riktigt varit sig själv och varit lite småhängig. Men det är skönt med lite lugn under helgen då vi har sådan full fart i vardagen. Nu sover hon sött sen en stund tillbaka och snart så blir det även läggdags för våran del. Kanske någon film innan man somnar om man nu lyckas hålla ögonen öppna.
Hoppas att ni läsare har haft en bra helg!

/L

2014-12-27 01.08.18
Vräker ner.

2015-01-10 12.13.13
Nu ska vi panta.

2015-01-10 12.25.28
Snön faller…

2015-01-10 16.32.17
På väg till pizzerian.

2015-01-10 16.39.43
Rappa på för fan, ska jag behöva plinga fler gånger eller?

2015-01-10 16.50.51
Pappa lagade maten.

2015-01-10 16.52.12
Pappas burgare.

2015-01-10 19.14.47
Hela familjen.

Dagis stängt (onsdag)

Idag så var det dags igen på förskolan med en planeringsdag vilket innebär att de hade stängt idag.
Men eftersom jag dessutom hade fått en läkartid tills idag så var det bra att vara ledig.
Eftersom benen är så svullna så blev det sagt att jag måste skaffa mig ännu högre stödstrumpor för att det inte ska värka i benen och dessutom var jag med Adina på apoteket och hämtade ut salva som jag ska smörja benen med varje kväll.
Så nu hoppas jag bara att det inte kommer att bli värre utan att det kommer hjälpa och att benen blir normala igen efter att bebisen har kommit ut.

Jag och Adina har hunnit med en del idag. Hon vaknade som vanligt imorse så det var bara att sätta fart med frukosten. Sen när det äntligen började ljusna ute runt åtta, halv nio tiden så följde Eva och Leon med oss ner till ankorna så de också kunde få lite frukost.
De var hungriga som vanligt och bråkade om brödet så allt gick åt som tur var.
Sen så har vi även varit och handlat, varit mer ute med Buster och även busat och grejat här hemma.

Imorgon och framöver så ska jag jobba på ett mottagningskök så förhoppningsvis kommer det inte att bli lika tunga dagar med lika mycket lyft och ösande som innan. Så nu ska det bli spännande att se om jag klarar av att jobba till mitten på mars som jag tänkt, vi får hoppas att det kommer gå bra helt enkelt.

Fortsatt trevlig kväll!

/L

2015-01-07 06.24.30
Så här såg det ut när Daniel åkte till Örebro imorse.

2015-01-07 16.10.47
Pussla lite innan maten.

2015-01-07 16.26.04
Idag blev det pannbiffar.

Måndag

Då var det en ny vecka igen men det blev en annorlunda start denna morgon.
Eftersom att ordinarie dagis fortfarande är stängt och de har slagit ihop flera olika avdelningar så fick vi åka till ett dagis som inte alls låg långt ifrån det vanliga.
Jag var lite osäker vart det låg men det var inte alls så svårt att hitta som tur var.
Jag sa till Adina att nu ska vi gå in till ett annat dagis men hon sa bara nej det här är inte dagis.
Men när vi kom innanför dörren så kände hon igen en av fröknarna så då förstod hon nog att hon skulle vara där ändå.
Det gick bra att säga hejdå efter långledigheten och tur var det sedan var det bara att åka vidare till jobbet.
Det var min andra arbetsdag för i år och det gick bra att jobba även idag, lite lugnare än vanligt eftersom det är lite mindre barn även på förskolorna i Linköping.
Imorgon är det helgdag igen och vi är lediga. Det blev endast en jobbdag innan ledighet igen.
Det blir skönt att komma in i vardagen snart igen. Man blir ju helt snurrig av alla helgdagar så man knappt har koll om man jobbar eller ej.

/L

2015-01-05 10.32.12
Daniel har ju börjat jobba igen, här är den obligatoriska bilden hem från Nyköping.

2015-01-05 15.28.16
Adina sa till Daniel när han kom hem: Du får denna av mig pappa.
Det är ju så att man smälter.
Vi får väl anta att personalen på dagis hade hjälpt barnen att rita.

2015-01-05 16.29.13
Picknick med dockorna i köket.

Juldagen (torsdag)

Morgonen började med en rejäl sovmorgon för oss allihoppa. Adina var så trött efter gårdagen så klockan hann bli strax efter halv nio innan det blev godmorgon och det var dags att stiga upp. Idag så fortsatte “julfirandet” med mat och lite mer julklappar. Det har inte varit så mycket full fart utan en lugn och stillsam juldag. Jag och Daniel var iväg en sväng på förmiddagen och hämtade en större säng till Adina så nu är hon stor tjej även här hos farmor och farfar och sover i växasäng.
Adina tackar så mycket än en gång för alla fina julklappar hon fått!
(det kommer mer bilder imorgon.)

/L

2014-12-25 17.22.49
Hela familjen.