All posts by Linda

Barnmorskebesök (tisdag)

Idag när jag kom till dagis för att hämta hem Adina så satt hon och några barn till vid ett bord så snällt med en fröken.
De hade fullt upp med nya spel och memory för idag hade nämligen tomten kommit förbi med paket till barnen när de hade varit ute och dansat runt granen.
Sen så hade de fått julmat till lunch men Adina hade inte ätit så mycket.
Hon har varit lite krånglig med maten ett tag nu men förhoppningsvis vänder det snart så aptiten kommer tillbaka.

När vi fått på oss kläderna och kommit ut till bilen var det bara att köra upp till sjukhuset direkt för idag var det dags för ett besök hos barnmorskan och Adina skulle få följa med. Vi frågade redan sist vi var där och det var inga problem med att ta med sig barn vilket var bra.
Först så var Adina snäll och satt fint i Daniels knä men efter några minuter så började det klia i baken och hon skulle minsann inte vara still.
Det gick ganska fort efter att hon väl lyckats få ut blod ur armen på mig sen så mätte hon magen och lyssnade på hjärtljuden. Idag fick vi även moderskapsintyget. 🙂

När vi kom hem så var det bara att sätta fart med middagen, men jag hade förberett lite eftersom kalops inte går på en timme precis.
Sen strax innan jag skulle natta Adina så ringer det på dörren.
Jag blev förvånad och nyfiken på vad som kunde ha hänt då jag ser en polis stå utanför dörren.
De gick runt och ringde på varenda dörr för de hade fått höra att det var väldigt livat någonstans.
Jag tyckte det verkade konstigt eftersom vi inte har hört något oljud alls.
Vissa dagar kan man höra hur mycket gap och skrik som helst men då är det ingen som reagerar.

Imorgon så har vi julbord på jobbet så det kommer bli full fart redan på morgonen.
Men det är iför sig full fart varje morgon men imorgon blir det lite extra eftersom det är mer mat än vanligt.
Fortsatt trevlig kväll! Nu blir det soffläge en stund för oss.

/L

2014-12-16 14.36.22
Adina väntar på att det ska bli vår tur till barnmorskan, hon tittar på “pipporna” och äter riskaka.

2014-12-16 15.09.09
Det är spännande att titta på när mamma mäter magen.

2014-12-16 16.22.37
Idag blev det kalops till middag.

Stressiga mornar (onsdag)

Nu på mornarna så har Adina fått för sig att hon inte alls ska sitta i vagnen utan att hon minsann kan gå själv. Det är väl egentligen bara bra men kanske inte på vardagarna när man har lite bråttom iväg till både dagis och jobb. Hon går ju lite långsammare och det tar lite längre tid men än så länge så har jag hunnit i tid ändå tack och lov.

Idag när jag kom för att hämta Adina så satt hon och några andra barn och pysslade för fullt vid ett bord. Adina limmade fast små pappersfigurer och fick göra färdigt innan vi tackade för idag och skulle gå hem till Eva för att hämta Buster.
Sen så skyndade vi oss i regnet till Netto för att handla lite innan vi gick hem för att äta mellanmål och börja med dagens middag.

Imorgon blir det en lite längre arbetsdag eftersom jag ska jobba över en stund, men det är bara att passa på innan julledigheten.

Ha en fortsatt trevlig lilllördag!

/L

2014-12-10 11.29.50
Daniel bytte mattor på Coop i Örebro idag, det är ju rätt komiskt att dom indirekt säger att dom hade dåliga priser förut.

2014-12-10 16.17.32
Idag blev det pannbiffar till middag.

2014-12-10 17.14.57
Man måste topsa öronen efter badet.

Söndag

Imorse var det en pigg tjej som gick runt och tände varenda lampa och tyckte att det var dags att stiga upp 6.15.
Det var inte så mycket val utan bara att gå upp och starta kaffebryggaren och börja med frukost.
Efter att vi gjort oss i ordning och vart ute på morgonpromenad med Buster så åkte jag och Adina iväg till Maxi för att titta efter marmelad till fröknarnas julpresenter och sedan åkte vi ut till mormor och morfar en stund eftersom det var ett tag sedan vi träffade dom.
Adina var på riktigt bushumör som alltid och hon lekte en stund innan jag såg på henne att hon började bli trött och det var dags att åka bilen hem.
Men inte skulle hon somna, istället satt hon och irriterade mig och skulle försöka att växla på växelspaken. Väl hemma så tog vi oss en promenad med Buster och då somnade hon i vagnen istället.

Adina fick med sig en fin lagom stor julgran som vi nu har i vardagsrummet.
Sen så har hon även en liten i fönstret på hennes rum men nu har vi två små så det är bättre eftersom katterna inte verkar intresserade av dessa.

Nu är det dags för Adina att bada och göra sig redo för sängen för imorgon är det en ny tidig morgon som väntar igen.
Hoppas att ni har haft en bra helg!

/L

2014-12-07 13.07.48
Adinas lilla julgran.

2014-12-07 13.39.31
Sover på soffan.

2014-12-07 13.48.46
Chips är gott.

2014-12-07 15.46.05
Idag blev det fläsk och löksås.

Jobb, och mer jobb (torsdag)

Det märks av att det är förkylningstider och ont om vikarier nu.
Men det har bara varit till fördel för mig som fått jobba övertid och lite längre om dagarna vilket är bra eftersom jag bara jobbar fram till fredag den 19:e innan det blir lite julledigt.
Sen så börjar jag förhoppningsvis att jobba i början av januari igen när skolorna börjar igen.
Jag vet inte hur det kommer att se ut för min del ännu men jag behöver inte oroa mig om att jag står utan jobb utan snarare vart jag kommer att jobba.

Idag är det redan torsdag. Den här veckan har bara rusat förbi och imorgon är fredag och ledig helg som väntar igen.
Nu i helgen så ska även julpyntet och julgardinerna upp eftersom det inte blev något med det förra helgen. Kanske blir det även lite julbak, återstår att se.

Nu är Adina i säng och vi ska koppla av en stund i soffan innan det även blir läggdags för våran del.

/L

2014-12-04 11.35.41
Ett trevligt torg som Daniel såg på en innergård i Örebro när han var där idag.

2014-12-04 16.50.09
Idag åt vi ugnsfalukorv och potatismos.

Söndag

Så börjar även denna helg lida mot slutet.
I fredags så var ju dagis stängt så då var Daniel hemma med Adina och jag jobbade.
Sen så ska de ha en planeringsdag till i Januari så då blir det min tur att vara hemma med henne.
Den här helgen har vi inte gjort så mycket utan mest tillbringat tiden hemma.
Igår eftermiddag så kom min pappa på besök och stannade även kvar över natten.
Vi hade räknat med en tidig morgon idag men Adina var trött och tog sovmorgon så jag blev inte väckt förens närmare halv nio idag. Men jag tror att hon hade varit vaken och lekt en stund själv innan hon väckte mig för så länge har hon aldrig sovit förut.

Just det, i lördags förmiddag så gav jag mig på att göra whiskeyfudge till Daniel då han hade önskemål om att jag skulle baka det. Det blev riktigt gott och var inte alls svårt att göra.

Idag har Adina varit en riktig bus och bråkstake. Det är inte klokt hur envis och trotsig man kan vara. Men mot eftermiddagen var hon helt slut och orkade knappt inte alls så det blev en tidig kväll för hennes del och tack och lov för det för nu känns det som om öronen blöder.
Fördelen var ju att jag fick styra och ställa lite nu ikväll i lugn och ro så nu är allt förberett inför en ny arbetsdag. Återstår en stund till i soffan innan det är dags för kvällspromenaden med Buster.

/L

2014-11-30 10.53.51
Måla lite.

2014-11-29 14.56.53
Godisgrisen.

2014-11-30 16.16.50
Idag blev det kött och potatis.