All posts by Linda

Finbesök

Igår så ringde jag till Laila och Esa och bjöd in dom på middag idag, dom skulle få avnjuta min berömda kasslergryta.
Dom blev väldigt nöjda, för jag är så jävla GRYM, dom tyckte att det smakade bra, för övrigt så är det den första maträtten jag lagade åt Linda precis när vi hade träffats för snart tio år sen.

Sen efter maten så sa Esa att han hade fel på sina datorer, dom funkade inte riktigt, då var det bara att kasta in fru och barn i Forden, då även fick vi se att dom nya vinterdäcken funkade, sen åkte vi ut till dom och satt där en stund och hade det trevligt, jag lagade även datorerna åt dom, fast nu är vi hemma igen och ska titta på travet.

/D

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Däckbyte

Som jag berättade tidigare så sa besiktningsmannen till mig att vinterdäcken var slut på Forden, då köpte jag ju nya däck av en kompis i Katrineholm i tisdags när jag ändå var där och körde.
Sen har jag intalat mig hela tiden att jag skulle byta dom idag när vi hade gått upp och druckit kaffe, grejen är bara det att snön vräker ner just nu, men eftersom jag hade sagt det så var det ju bara att klä på sig och gå ner till garaget och sätta igång.
Vi har ett väldigt litet garage så jag hade räknat med att köra ut bilen och byta på vår parkeringsplats istället, men då ser jag att Addes bil står där, så det gick ju inte.
Istället så fick jag köra bilen fram och tillbaka inne i garaget så den stod så när vaggen som möjligt, då fick man plats att byta på en sidan, sen var det att göra om proceduren, fast tvärtom så man kom åt andra sidan, till slut blev det klart och då gick jag till Netto och handlade lite eftersom Laila och Esa kommer på middag idag.

Vi uppdaterar säkert senare idag igen, ha en trevlig dag alla läsare!

/D

image

image

image

Långledigheten snart slut

Nu så närmar sig min långledighet slutet, och det verkar som om jag varit långledig ifrån bloggen också. Tur att Daniel har uppdaterat och skrivit lite inlägg annars hade det varit långtråkigt för er läsare.

Som sagt nu så har jag varit ledig ända sen den 19:e December eftersom Adina åkte på vattkoppor och jag var hemma med henne.
Men i morgon är det dags att återgå till vardagen igen och även min första arbetsdag för i år. Det ska bli skönt att få börja jobba igen men nu verkar jag ha gjort mig så illa i axeln på högra sidan så det kommer bli spännande hur jag ska klara av massa lyft under morgondagen.
Jag skulle få låna Pias vetekudde så förhoppningsvis går det åt rätt håll, annars är det bara att bita ihop och köra på ändå. 🙂

Nehe, har inte tid att sitta här mer. Ska passa på att greja lite till nu medans Adina ligger och sover.

God fortsättning!

/L

Sista buset för i år

Nu så sitter Adina och Linda och busar för fullt i Adinas rum, det är ju massa nya leksaker hon har att gå igenom nu efter julhelgen.

Snart så är det väl även dags för henne att bada och äta välling och sen sova.

Detta blir väl sista inlägget på bloggen för i år, vi ska ju upp hyfsat imorgon och göra oss iordning för att sen åka in till stan till Micke och Sandra och käka nyårsmiddag, hjortsadel står på menyn. 🙂

 

Om vi inte hörs innan så får ni alla ha ett gott nytt år!

 

/D

 

image

image