All posts by Linda

Lördag

Som ni kanske märkt så har Daniel varit väldigt duktig med bloggandet och det är alltid trevligt för er också med lite förändring och inte bara läsa om vad jag skriver.

Nu har dagarna verkligen satt fart och nu är det inte långt kvar till jul.
Den första snön som vi fick förra veckan varade inte i många dagar.
Men som tur var hann Adina åka lite pulka förra Söndagen innan det töade bort igen.
Nu får vi hoppas på lite snö i jul så det lyser upp och så är det ju mycket mer stämningsfullt och fint om det är lite vitt på marken.
Jul kommer vi att fira söderut, i Kalmar även detta år. Det blir nog en “lilljul” här hemma innan den riktiga julen.

Nu i veckan var det lucia men eftersom dagis hade luciafirande på eftermiddagen så valde vi att inte vara med eftersom vi brukar äta middag och sen blir det så tidiga kvällar här hemma eftersom våra dagar börjar så pass tidigt på mornarna.
Men det kommer fler tillfällen.

I Fredags så fick jag ett väldigt glatt besked. Efter jullovet så kommer jag att få vara tre månader på den skolan som jag jobbar på nu. Det känns riktigt bra, så nu slipper jag oroa mig för när jag ska börja jobba igen. Och eftersom jag fått så mycket beröm om att jag är så duktig på de skolor jag varit på och att de inte vill att jag ska flyttas så ser det ljust ut för min del.

/L

 

Fredag

Nu var den efterlängtade helgen äntligen här, det var bara det jag ville säga. 🙂

Det är bara att hoppas på att Adina somnar snart så jag och frugan kan dricka glögg.

 

/D

Första tandläkarbesöket

Idag så fick jag börja jobba tidigare eftersom jag behövde sluta lite tidigare då Adina skulle till tandläkaren strax efter kl tre.
När vi kom in i väntrummet så behövde vi inte vänta länge innan vi och massa andra föräldrar och barn fick följa med in i ett rum för att sitta ner och lyssna på en tandläkare berätta om tandborstning och skötsel av barns tänder.
Det gick snabbt och så fick Adina en ny fin tandborste.
Så nu i kväll var det roligt att borsta tänderna igen.
Hon börjar bli lite envis och vill absolut inte borsta, men man måste ju för annars kommer tandtrollen.
Sen så vet jag inte vad hon fick för utbrott idag vid middagsbordet.
Får hon inte som hon vill  blir hon vansinnig. Men efter att hon lugnat ner sig så satt hon fint och åt upp sin middag.

Nu är det snart äntligen läggdags och samla nya krafter för morgondagen.

/L

Pulkaåkning

Idag på eftermiddagen hade det kommit så mycket snö så vi bestämde oss för att gå ut en stund för att ta premiärturen med Adinas pulka.
Förra vintern var hon ju så liten att hon satt i mitt knä och Daniel fick dra runt på oss.
Men idag så satt hon glatt själv i pulkan och skrattade och verkade tycka att det var riktigt roligt.
Men eftersom det både snöade och blåste samtidigt så var det inte så skönt med att få kall snö i ansiktet så vi blev inte långvariga ute.
Men lite fick hon åka innan vi gick in igen.

Nu återstår det att se hur mycket snö det tänkt komma under natten.
Jag är lite orolig hur vägarna kommer se ut i morgon bitti.
Men bara jag åker en stund tidigare samt kör lugnt så ska det nog inte vara några problem.

I morgon blir det även premiär för Adinas första tandläkarbesök.
Ska bli spännande att se hur hon kommer reagera där.

Nu är det snart dags för kvällspromenad med Buster som för övrigt verkar vara den som är mest glad åt snön och att gå ut i kylan.
Han ser ju ut som en snöhund när han borrar ner nosen i snön.

Hoppas att ni har haft en bra helg och andra advent!
/L

image

image

image

image

Nya tag

Idag så har Adina fått vara på dagis igen.
Det hade gått bra men hon har fortfarande lite hosta kvar och lite snorig.
Sen så hade hon sovit dåligt, inte ens en timme på hela dagen så hon var extremt gnällig och klängig nu i erfermiddags.
Men efter ett varmt skönt bad så somnade hon gott. Hoppas nu att hon sover även hela natten nu i natt.
Idag var det min första dag på en ny skola igen, nu är tanken att jag ska vara där i tre veckor (fram till jullovet). Men det återstår att se, den förra skolan jag var på skulle jag ju egentligen varit på fram till lovet men eftersom så få vikarier har erfarenhet av matlagning så kanske jag blir flyttad igen. Vi får se vad som händer och sker helt enkelt.

Idag så har Adina fått post ifrån Folktandvården så på Måndag ska hon till tandläkaren för första gången. Det ska bli spännande och se vad de säger och hur hon reagerar. 🙂

/L