All posts by Linda

Onsdag

Igår eftermiddag så märktes det inte speciellt mycket på Adina att hon hade mått lite dåligt på dagis men eftersom hon kändes lite varm så ville jag inte chansa utan bestämde mig för att vara hemma med henne idag för säkerhetsskull.
Hon vaknade tidigt i morse och sedan var det full fart på henne.
Så i morgon blir det jobb och dagis igen för vår del.
Idag så har vi lekt och grejat en hel del här hemma.
Adina har varit riktigt hjälpsam och hjälpt till med att ladda och starta tvättmaskinen,
hon skulle vara med vid matlagningen också.
Sen så var gammelmormor uppe en sväng för hon var ändå ute och åkte så då kom hon upp en stund och vi åt våfflor. Adinas aptit är det inget fel på, nästan två stycken fick hon i sig.
Då ska ni tänka på att innan dess så var det både frukt, riskaka och glass.
Men det är bra att hon äter, hon är ju så aktiv så inte konstigt att hon måste ladda på med energi.
Sen nu i eftermiddag så blev det en rejäl portion med lasagne och grönsaker till.

Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll!

/L

2014-09-03 07.23.31
Adina sitter och tittar på Pippi Långstrump.

2014-09-03 10.04.13
Adina leker med sitt nya slott.

2014-09-03 10.38.15
Adina äter glass och läser bok.

2014-09-03 15.35.21
Idag kom Daniels whiskykalender i ett stort paket.

2014-09-03 16.13.17
Dagens middag, Lasagne.

Onsdag

Imorse så kom Adina in till mig och kröp upp i sängen så det var bara att stiga upp och göra iordning frukost till oss.
Den här veckan så har jag sovmorgon men eftersom Adina ändå vaknar tidigt så blir det långa mornar här hemma innan det är dags för dagis och jobb.
Efter att vi ätit frukost och gjort alla morgonsysslor så var det dags för Buster att få gå ut på promenad.
Idag så följde även Eva och Sally med oss. Eva hade blandat ihop datumen och trodde att det var idag som Adina fyllde år så hon fick ett paket som hon satt med i vagnen. Men Eva tyckte att hon kunde få öppna det redan idag.
Det var en Pippi Långstrump-film så nu får vi väl se på Pippi om och om igen här hemma.

Väl på dagis så gick det bra idag, det var lite flera barn så idag blev Adina inte ledsen när jag skulle gå.
På jobbet så var det ganska lugnt. Jag är ensam på ett mottagningskök men det är rätt skönt med och jag har snart städat igenom hela köket. Usch så skitigt och oordning på allt de har där.
Jag hopppas att ordinarie personal uppskattar min städning och att jag ställt ordning på saker och ting när de kommer tillbaka ifrån semestern.

Nu är Adina i säng och förhoppningsvis somnar hon snart.
Vi ska bara njuta i soffan en stund innan det även är läggdags för våran del sen.

/L

2014-08-06 06.19.25
Daniel på väg till Nyköping tidigt imorse.

2014-08-06 10.25.59
Det var lite svalare idag tyckte han.

2014-08-06 10.28.48
Sen så fastnade han såklart i ett vägarbete också.

Nya dagiset (tisdag)

Idag när telefonen ringde och det var dags att stiga upp så tog det emot en aning.
Det har ju varit så fruktansvärt varmt om nätterna men de sista två nätterna har nog varit värst.
Men det var bara att stiga upp som sagt och när jag tittade in i Adinas rum så hade hon redan vaknat hon med. När vi satt och åt frukost så frågade jag om det skulle bli kul att få gå till det nya dagiset. Jag fick till svar:
-Mm, nya dagiset.
Och så fortsatte papegojan att tjata om nya dagiset rätt många gånger innan hon tillslut tröttade själv hon med.
Det gick riktigt bra att lämna henne imorse.
Mamma fick en stor kram och puss. Sedan tog hon fröken i handen och följde med in till alla leksaker.
När jag sedan hämtade henne i eftermiddags så berättade fröken att det hade gått riktigt bra ch att hon hade varit trött och sovit över två timmar sedan hade de fått väcka henne.
Det är ju inte ett nytt dagis som hon börjat på utan ett annat under sommaren eftersom de slå ihop flera olika dagis till ett istället men som tur är behöver Adina bara vara där i fyra dagar innan det blir det vanliga ordinarie dagiset igen.

Nu återstår lite förberedelser inför morgondagen!
Smält inte bort i värmen, även att det inte är långt ifrån!

/L

image
Daniel på väg till Kisa imorse

Inlägg nr. 1000 (onsdag)

Idag så var det en liten sömntuta som inte vaknade när jag hade stigit upp och grejade inne i badrummet, så vid femtiden var det dags att väcka Adina och äta frukost innan det var dags att göra oss redo för en ny vardag med dagis och jobb.
Det tog emot att stiga upp i morse när klockan ringde, det känns inte som om jag hade fått sova ut ordentligt. Men det ordnade till sig när vi åt frukost och jag fick lite kaffe så jag piggnade till.

Idag på jobbet så var vi riktigt effektiva och fick gjort en hel del förberedelser.
Det gäller att ligga steget före när det är olika maträtter som ska göras till både dagis, omsorg och även lägerbarn. Jag fick även för mig att det var torsdag idag men inte, det ska bli så skönt med ledigt i helgen och som grädde på moset så slutar jag lite tidigare på fredag så förhoppningsvis går inte helgen allt för fort.

Idag när vi kom hem så lekte Adina snällt medan jag gjorde lagade middag till oss.
Sen så hade hon nog lekt rejält på dagis idag för jösses vilken portion med mat hon tryckte i sig idag. Det kanske även berodde på att mammas kycklinggratäng var så god. 🙂
Daniel har även utrustat oss med en brandsläckare så nu är vi redo om olyckan skulle vara framme.
Ha en fortsatt trevlig kväll, nu ska vi njuta en stund i soffan innan det är dags att sova.

/L

image
Brandsläckare är bra att ha.

image
Adina äter med vuxenbestick.

Lediga måndag

Idag så hade jag äntligen lite ledigt efter jobb hela midsommarhelgen.
Det gick bra men lite ovant att jobba helg eftersom jag bara jobbat vardagar så länge nu.
Det blir två helger till under sommaren sen så hoppas jag att jag ska slippa det.

Idag så vaknade Adina tidigt, vi var uppe innan halv sex och då var det bara att stiga upp även att det tog emot idag. Vi började dagen som alltid med frukost och sedan morgonpromenad med Buster.
Sen hann vi inte vara inne länge innan mormor ringde och undrade om vi inte kunde åka ut en stund och hälsa på.
Så förmiddagen spenderade vi ute på landet och Buster fick springa av sig han med.
Adina packade ihop en ryggsäck med leksaker här hemma som hon skulle ha med sig eftersom vi skulle vänta på att tvättmaskinen skulle bli klar innan vi skulle åka till gammelmormor.
Adina är ju rolig, jag sa att vi ska åka ut till gammelmormor Saara och hela vägen ut så tjatade hon om mormor även att jag förklarade för henne att det är mammas mormor och inte hennes.

Efter några timmars bus så började Adina bli trött, hon började hitta på massa hyss så då var det bara att packa ihop och åka hem för att sova. Men för att hon inte skulle somna så pratade vi och sjöng i bilen så vi kunde gå in och handla innan vi skulle hem.
Efter affären så tog det inte många minuter innan ögonen slog igen, väl hemma så var det bara att bära upp henne och lägga henne i sin säng.
Jag passade på att greja lite här hemma och efter att hon sovit i nästan två timmar så var det bara att försöka väcka henne så att hon skulle somna tidigt nu ikväll.
Imorgon blir det dagis och jobb igen så då behöver vi vara utvilade.
Fortsatt trevlig kväll!

/L

image