All posts by Linda

Soliga Söndag

Idag så när Adina vaknade så tänkte jag att hon tagit sovmorgon men sedan när jag tittade på klockan så var det inte alls så, eftersom att vi nu har gått över till sommartid och klockan skulle flyttas fram en timme.
Så 05.15 (sommartid) var vi uppe.
När vi hade gått morgonpromenaden med Buster så såg vi Eva, Sally och Leon som ropade på oss, de skulle precis gå morgonpromenaden så jag, Adina och Buster hängde med på ett varv till.
Men jösses vilken energi båda två hade. De skulle bara springa iväg och Adina lyssnade inte alls på vad jag sa till henne och fick springa efter och jaga henne flera gånger innan hon tillslut fick åka vagn istället för att gå själv.
När vi väl kom in igen blev inte det långvarigt innan mormor Laila ringde och sa att hon var redo för att busa med oss.
Eftersom klockan inte var så mycket så gjorde vi oss iordning och åkte ut till mormor och morfar för lite utomhusbus och sedan gick vi in och lekte lite och åt lunch och fikade innan vi tog med oss mormor in till lekhuset.
Mormor köpte lite nya sand och strandleksaker och kritor och en målarbok så nu har konstnären något mer att rita på än bara vita papper och på vår soffa.
Efter att vi varit inne på lekhuset så var Adina helt slut och somnade snabbt i bilen så då passade vi på att åka förbi biltvätten så jag kunde tvätta rent bilen eftersom den fortfarande var smutsig sen sist när jag skulle tvätta bilen.
Det var sådan storm och blåst sist så jag hade ju missat att tvätta lite här och var nertill på bilen och det såg inte alls roligt ut. Men även efter dagens tvätt så blev det inte riktigt rent så det får helt enkelt bli tredje gången nästa helg.

När vi kom hem så sov Adina ett bra tag och lagom till att maten som Daniel hade lagat var klar så vaknade hon igen, han hade gjort rispanna och det var gott.
Efter att vi fått i oss lite ny energi så tyckte vi att vi kunde gå ut och mata ankorna nere vid bäcken.
Det har blivit en söndagssyssla men idag kom vi ner så sent på eftermiddagen och det var bara två små änder som inte alls var hungriga. Så vi gick hemåt igen men fastnade en stund ute på gården eftersom så många var ute och lekte i det fina vädret.
Nu känner även jag mig helt slut efter denna dag så jag kommer somna snabbt och sova riktigt gott i natt.
Hoppas att ni också har fått njuta av lite sol och vårvärme i helgen!

/L

image

image

image

image

Torsdag

Igår eftermiddag så tyckte jag att Doris verkade väldigt hängig och hon har betett sig lite annorlunda och hållt sig undan i ett par dagar.
Men igår så undersökte jag henne noggrant. Hon hade inte mycket ork och vägrade både mat och vatten.
det syntes på henne att nu är slutet nära. Lite senare under kvällen så somnade hon in så nu får vi hoppas att lilla Doris får det bra i katthimlen.  Hon blev ca 10 år gammal, vi vet inte säkert med tanke på att vi tog över henne vid ca 1 års ålder. 🙁

Idag så har Adina fått vara på dagis igen men lite kortare tid än vanligt eftersom jag är hemma och inte jobbar.
Det är tur att de är så snälla att de låter henne vara där ett par timmar så att jag får någon chans till att vila och kurera mig.
Det var ju självklart halsfluss igen, jag kände redan i söndags hur det började med halsbränna och sedan senare under dagen gjorde det ont att svälja.
Så när jag var på vårdcentralen hade jag självklart trott att de skulle ge mig någon annan starkare sorts antibiotika denna gång men tydligen så blev det samma sort igen. Det vore väl typiskt om det skulle komma tillbaka efter denna kuren.
Men som sagt återstår att se.
Idag när jag hämtade hem Adina så hade hon precis vaknat, hon hade sovit riktigt länge idag.
Jag hoppas att det inte är något lurt på gång utan att hon håller sig frisk. Men det var många snoriga barn på dagis så det skulle inte förvåna mig om hon blir sjuk hon med.

Just det, idag så har Adina fått post, jag var med i en tävling och gissa om jag blev förvånad när jag fick reda på att jag var en av tre lyckliga som vann.
Det var en jätte fin Mimmie dress som kommer bli perfekt i sommar. 🙂

Imorgon är det redan fredag igen och det återstår att se vad vi ska hitta på i helgen.
Lite planer har vi. Daniel ska byta däck och på lördag så ska vi åka ut till gammelmormor och hälsa på en stund.

/L

image

image

Vårdcentralen (tisdag)

Nu sitter jag och väntar på min tur på vårdcentralen. Jag tänkte att jag går tidigt då jag ska slippa vänta länge här på drop-in mottagningen. Hade ganska tur och fick nummer fyra så förhoppningsvis blir det inte allt för många timmar som spenderas här. Jag kan tänka mig att jag får en penicillinkur igen men det återstår att se.

/L

Söndag

Det blev en tidig morgon även idag, ingen sovmorgon här inte. Strax efter klockan sex så hade Adina vaknat.
Vi började dagen med att göra oss iordning och sedan ut med Buster på morgonpromenad.
Sen när vi kom in igen så busade vi en stund men eftersom att solen kom fram och det såg ut att bli en härlig dag idag så gick vi ut istället.
Som tur är så öppnar Ica redan klockan åtta så vi tog oss en promenad bort till affären för att handla lite bröd till ankorna som vi gick och matade lite senare med Leon och Amelia.

Efter att ankorna fått bröd så gick vi till lekplatsen för att leka en stund.
Efter bus och fika så var de trötta alla tre så det fick bli vagnen och en liten promenad, det tog inte alls lång stund innan Adina somnade och idag har hon sovit i nästan tre timmar innan hon vaknade och fick äta sen lunch.

Idag så har vi haft lite ombyte i köket. Daniel har gjort varm smörgåstårta som blev riktigt god. 🙂
Det blev även en stunds utelek nu på eftermiddagen eftersom man gärna vill vara ute när solen och värmen väl tittar fram. Adina och Amelia gungade och sparkade boll. 🙂

Jag har även börjat känna mig dålig i halsen igen, det började med halsbränna i morse och nu i kväll så gör det riktigt ont på högersidan nere i halsen. Hoppas inte att det är halsfluss på gång igen. Jag hade så ont för tre veckor sedan och vill inte bli sjuk igen.

Nu blir det några minuter i soffan innan det är dags för kvällspromenad och sedan förberedelser inför i morgon och läggdags.

/L

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Helg, del 1 (lördag)

Tidig idag så vaknade en utvilad och busig liten tjej.
Strax innan klockan sex var vi uppe och förberedde frukost för att ladda batterierna för en ny dag.
Efter att ha grejat lite här hemma och byggt lego och busat så gick vi ut hela familjen till lekplatsen för att gunga och åka lite rutschkana.
Det ser ut som att både Daniel och Adina hade det lika roligt. 🙂
Buster satt snällt och vaktade vagnen och spanade efter andra hundar.

När vi kom in igen så var Adina så trött så hon fick gå och lägga sig direkt och vila en stund.
När hon vaknar igen så är det dags för lunch och sedan göra oss iordning för att sedan gå på kalas och fira Leon som fyllde två år i torsdags.

Trevlig helg till er alla! 😀

/L

image

image

image